Huisje Fam. Rudiger

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gaschurn - Partenen

We hebben hier 35 jaar geleden het skiën geleerd en zaten toen in een huisje van de Fam. Rudiger, achter het huis wat al en beetje bergopwaarts lag was een stal en Rudiger was behalve boer ook werkzaam bij de skiliften dacht ik,
Nu zijn we er daarna nooit meer teruggeweest, hebben op Google earth het huis terug proberen te vinden, maar dat lukte niet,
Is er iemand op het forum die daar geweest is, die iets herkent van wat ik aanduid?

Hallo
Wij zijn 3 jaar geleden in Gaschurn geweest bij de familie Rudiger. Nu is het zo dat Rudiger een veel voorkomende naam is daar. We zaten aan de weg naar Partenen zo’n 200m van de skilift, rechts een doodlopend straatje in. In de boerderij woonde een oude vrouw. Haar man was al jaren dood. Haar kleinzoon regelde nu de vakantiegasten. Helaas is de oude mevrouw ook overleden. In de oude boerderij zijn nu meerdere appartementen.Ik weet natuurlijk niet zeker of dit de familie is die jullie bedoelen. Wel weet ik dat er al heel lang verhuurd wordt want er was een Duitse familie die ook al meer dan 30 jaar daar kwam.
Succes met jullie zoektocht,
Groetjes, Ria

Ria, bedankt.
ik heb ondertussen een oude dia gevonden waarop het huis staat, maar kan deze helaas niet naar je toe sturen omdat ik geen mailadres van je heb en kan het als plaatje ook niet op het forum zetten, want dat kan alleen maar met tekst geloof ik,
je beschrijving lijkt wel aardig op datgene wat ik me herinner.
groetjes Kees

null

kan toch wel, hier het huis in 1977

Hoi
Ik kan helaas de foto niet openen.
Ik heb nog wel andere informatie. Het huis lag tegenover een houtzagerij. Tegenwoordig nog steeds in gebruik.
Grossmutter( zoals wij haar noemden) woonde benden. Als je binnen kwam en je liep rechtdoor dan kwam je in haar keuken. Rechts was haar woonkamer met een grote kachel met een groen betegelde schoorsteen.
Volgens mij heette de straat unter tantraues maar dat weet ik niet zeker.
Groetjes, Ria

Hi,

Here’s a link to ‘12-27-2010_028.JPG’ in my Dropbox.

Test

null

nu zou het wel moeten lukken,
dit is teves voor mijzelf een test of ik imqages kan delen met anderen

null

test2

null

test3

Hoi Kees
Waarschijnlijk is dit toch niet het huis van de familie Rudiger waar wij geweest zijn. In 35 jaar kan er echter veel veranderen maar de voorkant klopt niet. Wij moesten aan de zijkant naar binnen middels een klein trapje. Aan de voorkant zat rechts een grote inpandige schuur. Daar stalden wij ski’s.
Ik zal eens gaan zoeken of ik een foto van onze Rudiger heb.
Groetjes, Ria

Hoi Ria, het wordt nog detectivewerk :-) op de derdefoto zie ik een huisnummer 171 en huisnummers zitten vaak bij de ingang, de deur op de foto zou dan ook een zijvoordeur kunnen zijn. deze deur lag aan de zijde waar je het dorpskerkje kon zien liggen een paar honderd meter verderop en op lager nivo, in het huisje was een woonkamer links van deze deur (van buiten af gezien dan) aan de wand een schilderij van Jezus met een hart, daar heb ik ook nog een interieurfoto van, verder herinner ik me het weggetje ernaartoe nog als redelijk stijl, waar je destijds zonder sneeuwkettingen niet tegenop kwam, ik heb ook nog wat foto’s van het schuurtje vlak naast de woning, zet ik nog wel in volgende link
Gr.kees

woonkamer

null

weg naar dorpje

null

bijgebouwtjes

null

zijgevel met zicht naar dal

null

bijgebouwen

null

huisnr 171 is de straat obere gosta in gaschurn.
Als je dit googel op internet kom je bij een site
van bauernhofe ferenwohnungen.

op de site van gaschurn-parten.com lijkt huisnr.
172 veel op de foto’s hierboven. Deze zijn van de
Fam. Zink-Wachter

Dank andere Kees! Ik denk dat ik nu heel warm ben…

Auf Ihre Frage kann ich folgendes berichten.
Es ist das Haus von Albert und Karoline Rudigier. (Obere Gosta 171)
Sie leben beide noch und sind unsere Nachbarn. Albert Rudigier hat
heute zufällig den 82. Geburtstag. Ich werde Ihn heute noch besuchen
und Ihm von Ihrem E-Mail mitteilen.

Door de aanwijzingen was het me mogelijk om een mailtje naar een van de buren te sturen! Met dit antwoord boven, nogmaals bedankt!

Plaats een reactie