Lift Kapellbahn als er geen sneeuw ligt?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon

Wij overwegen voor 2020 een accomodatie in de buurt van de Kapellbahn in Silbertal. Ik vraag me alleen even af, aangezien het een tweepersoons stoeltjeslift is, of deze draait als er geen sneeuw ligt op die hoogte (900 m). Het is de enige mogelijkheid om vanuit dat deel van het dal omhoog te komen naar de Hochoch dus wel een belangrijke lift… Iemand ervaring?

*bericht bewerkt door Andereja op 05 mrt 2019 10:47

Mijn ervaring is dat de Kapellbahn draait als het skigebied boven open is. Een paar jaar geleden met slechte sneeuwomstandigheden draaide hij ook. Ook afgelopen kerstvakantie was de dalafdaling naar Silbertal afgesloten en gingen wij zowel heen als terug met de Kapellbahn. Een heerlijk rustmoment 😉 als je niet al te groot bent 😉. Silbertal probeert manmoedig deze ‘vooroorlogse’ stoeltjeslift in bedrijf te houden, omdat dit de verbinding met de Hochjoch is. En tot nu toe lukt dat nog steeds.

*bericht bewerkt door Josanne op 05 mrt 2019 21:38

Goed om te lezen Josanne, we gaan het er maar op gokken denk ik. In het slechtste geval wordt het op en neer rijden maar Schruns. In het beste geval hebben we praktisch ski in ski out :)

Ben wel benieuwd hoe groot je “mag” zijn, zit je met 1.85 m. al gevouwen?

Mijn vriend van 1.89 had niet het gevoel opgevouwen te zitten, dus het valt nog wel mee. Voordeel is dat het eigenlijk nooit druk is bij deze lift. Als het skibusje net is geweest heb je 10 mensen voor je, dus tegen de tijd dat je je ski’s hebt ondergeklikt is de rij al weer weg.

Mijn ervaring is dat de Kapellbahn draait als het skigebied boven open is. Een paar jaar geleden met slechte sneeuwomstandigheden draaide hij ook. Ook afgelopen kerstvakantie was de dalafdaling naar Silbertal afgesloten en gingen wij zowel heen als terug met de Kapellbahn. Een heerlijk rustmoment 😉 als je niet al te groot bent 😉. Silbertal probeert manmoedig deze ‘vooroorlogse’ stoeltjeslift in bedrijf te houden, omdat dit de verbinding met de Hochjoch is. En tot nu toe lukt dat nog steeds.

Josanne op 5 mrt 2019 21:35

Zelfde ervaring.
Silbertal is erg rustig en fraai. Als dit je ding is heb je een geweldige plek uitgezocht.
De Kapelbahn is letterlijk een klassieker.

Fun Lovin' Skier

Het klinkt steeds beter, bedankt beiden!

De Kapelbahn is een prima oud langzaam liftje! Met mijn 1,93 meter kon ik er goed in. Wij verbleven eind januari in Silbertal op loopafstand van deze lift, een mooie rustige locatie. De dalafdaling naar Silbertal is lang en landschappelijk erg mooi via een gemakkelijk pad.
Geen idee of de lift draait bij weinig sneeuw.

Plaats een reactie