Locatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

We zijn ons aan het oriënteren voor de winter 2015/6. Ons lijkt Wildschönau een leuk gebied. Welk dorp is een goede uitvalsbasis dichtbij kinderland/skischool? Is er aan hetbegin van de avond nog iets te beleven? We zijn met 2 kinderen 4-11 jaar die nog nooit geskied hebben.

Ik ben in februari in de wildschonau geweest. Niederau raad ik af heel klein gebiedje met veel vlakke stukken tussen de liften veel prik werk. Auffach is goed te doen alleen eigenlijk de hele dag druk bij de 4 persoons gondel naar boven lange wachtrijen tot wel een uur aan toe rond 9 uur smorgens. Wij namen vanaf Auffach de skibus naar Inneralpbach om daar de lift naar boven te pakken dan waren we sneller als wachten bij Auffach. Ik denk dat Inneralpbach voor jou het beste is!

Gr Niels

NielsT93

Maar in Niederau wel een kinderland/skischolen in het dorp aan de oefenpistes.
Ik heb me er een week prima kunnen vermaken tenminste toendertijd.
Zitten toch echt wel leuke pistes bij, voor elk wat wils.
Groot is het idd niet, maar dat lijkt me ook niet handig met twee kinderen die voor het eerst gaan skiën.
Uitwijken naar skijuwel kan makkelijk gezien de afstand met auto of skibus.

Ik heb twee jaar geleden dit gebied(skijuwel) bezocht.

Eigenlijk kan je kiezen tussen twee dalen waar je een verblijf kan zoeken: Het dal van Alpbach of het dal van Wildschonau.

Ik heb toendertijd gekozen voor Wildschonau. Omdat ik dacht dat het gebied van Niederau de moeite waard was voor een dag. (Lees verderop)

In beiden bovenstaande
reacties kan ik mij vinden.
Ook ik heb ervaren dat er een lange wachtrij kan staan voor de 4-persoonsgondel in Auffach.
Echter was de wachtrij eind van de ochtend wel weggewerkt.

Het klopt dat in het dal van Wildschonau verschillende sleepliften staan met een ski school. Leuk en makkelijk voor de kinderen maar als je de kinderen op les zet wil je zelf natuurlijk ook wel redelijk kunnen skieen.

Verder kan je het gebied bij niederau links laten liggen. Ik hoopte hier een dagje te kunnen vermaken maar pistes zitten erg onlogisch in elkaar en ook veel vlakke stukken.

Verder is skijuwel wel een leuk gebied. Met beginnende kinderen kan je niet echt grote tochten maken. Skigebied is groot genoeg voor afwisseling maar klein genoeg om makkelijk af te spreken en of elkaar tegen te komen.
Als nadeel heb ik wel ervaren dat er een aantal langzame liften tussen zitten.

Veel succes met zoeken.

Het nadeel van Auffach vind ik dat je met de gondel naar boven moet om bij de skischool te komen.
Niederau is lekker overzichtelijk, de vlakke stukken waar men het over heeft vond ik erg mee vallen of te omzeilen. Groot is het niet maar je kunt je prima vermaken, de oefenweide onderaan de piste met horeca vond ik een pluspunt. Juist omdat je elkaar daar altijd tegen komt en je lekker op een afstandje naar je kinderen kan kijken.
Ik kan je de “rode” skischool voor kinderen aanraden.

Auffach is goed te doen alleen eigenlijk de hele dag druk bij de 4 persoons gondel naar boven lange wachtrijen tot wel een uur aan toe rond 9 uur smorgens. Wij namen vanaf Auffach de skibus naar Inneralpbach om daar de lift naar boven te pakken dan waren we sneller als wachten bij Auffach.Gr Niels

NielsT93 op 24 mrt 2015 21:19

Weet niet hoe snel die bus rijd maar met de auto is dat ook bijna een uur rijden.
http://www.anwb.nl/verkeer/routeplanner?name1=Auffach%2C%20T…

Übung macht den meister!!!

Een voordeel van aan de kant van Alpbachtal zitten is dat de nachtskipiste van Reith (600 meter hoogteverschil) makkelijk bereikbaar is.

❄️

Ben vroeger vanaf mijn 9e t/m 13e naar Niederau geweest, waar ik ook heb leren skiën.
Mijn ouders zijn gevorderde skiërs en die hebben zich daar ook altijd vermaakt, natuurlijk is Niederau niet groot maar er is best wel een variatie in pistes aanwezig.
Voordeel is dat zowel de kinderlanden van de rode als blauwe skischool beiden in het dal zitten waar iedereen sowieso ook 's morgens al zo goed als voorbij komt als je met de gondel omhoog gaat om zelf te gaan skiën. Er zijn ook genoeg tentjes beneden om 's middags gezamenlijk te lunchen en bij sommige appartementen ben je ook zo als je daar graag 's middags eet.

Toen wij op een gegeven moment beter konden skiën gingen we ook weleens met de skibus naar Auffach, dat was alleen toen er nog geen verbinding met Alpbach was.

Ik zou juist graag nog eens terugkeren naar Niederau en denk dat dit een ideaal dorp is om op gezinsvakantie te gaan als de kinderen het ook nog moeten leren.

Thank God summer is over!

Plaats een reactie