Alpbach 14 - 18-12 2015

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Ondanks alle berichtgeving, toch afgereisd richting Alpbach om een paar dagen te skien. Het valt bij mij samen met familiebezoek in de omgeving van Munchen, dus het is nooit voor niets.

De heenreis over de A3 was eigenlijk al behoorlijk druk. Veel wegwerkzaamheden en versmallingen, iets om voor je vertrek even na te kijken.

Hoewel de lokale VVV via social media je wil doen geloven dat er niets aan de hand is, en dat het uitstekend skien is in de Skijuwel moet je wel rekening houden met een zeer beperkt piste aanbod.
(Auffach en Alpbach samen 8 pistes, Niederau geheel gesloten)

Wat er open is, is uitstekend geprepareerd en goed te skien.
Dat gezegd, met de huidige “drukte” (er is werkelijk bijna niemand).

De temperatuur is lager dan dan ik dacht, tot ver in de ochtend en begin van de middag gaan de kanonnen weer aan, en is men echt wel bezig om er iets van te maken.

Eerlijk is eerlijk, ik zie het grote geheel niet meer goed komen voor de kerst.
Onder de 1500 meter is er geen natuursneeuw te vinden en de kunstsneeuw redt het tot 1000m op de noord hellingen.

Loop van de week, ga ik in Kaltenbach kijken en stuur daar ook wel even een update van.

Mochten er de komende week specifieke vragen zijn, die je wil weten vanuit Alpbach, laat het weten en ik zal zo goed als ik kan helpen!

Ik probeer foto’s te uppen, maar dat wil niet echt lukken, ga mijn best doen.

null
null
null
null

Pffff dat ziet er echt slecht uit voor de kerst :( Maak er het beste van! :)

Ik vermaak me wel! Overigens mocht je de keuze hebben, neem een lekkere piste ski mee.
De harde ondergrond is niet heel fijn voor mijn Crimons TI met 88mm onder de voet :)

Goeienavond Ivo! Weet jij of het kinder skiweidje beneden bij de schirmbar bij Inneralpbach open is?..wil van het weekend naar Alpbach afreizen met de family vandaar :-)

@Dennniss Het kinderstukje is opgespoten, en er wordt op geskied!

Sowieso heeft Inner wel een dalafdaling open, die naar Alpbach en Auffach zijn niet open.
Vandaag weer wat foto’s gemaakt.

null

Zo ziet de VVV ze graag :)

null

Dalafdaling naar Auffach, alleen voor de mountainbike

null

Vanaf dalstation Inneralpbach

Bedankt voor de info Ivo!!
Vroeg me al af waarom die webcams in het dal het niet doen :-)…Ziet er naar uit dat m’n kids(4 en 5) zich maar moeten gaan verdiepen in de betere slalom technieken!! :-)
Misschien boven morgen een nieuw laagje wit, als ik de meer optimistischere voorspellers mag geloven…; geniet ervan!

Het is natuurlijk niet ideaal, maar een fijne vakantie heb je ook zelf in de hand :)

Goedenavond Ivo! Bedankt voor de update. Vanaf dit weekend reis ik ook weer af naar het Alpbachtal. Er zijn momenteel meer pisten geopend ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ik vroeg me nog wel af of er vanaf dit weekend nog meer dan de 26km pistes open gaat? Ik zag op de site van SkiJuwel staan dat 84km van de in totaal 109km pistes zijn voorzien van sneeuwkanonnen en dat er afgelopen jaar ook flink geïnvesteerd is in nieuwe sneeuwkanonnen. Gaat dit z’n vruchten afwerpen en gaan er meer dalafdalingen op korte termijn open?

Vrijdag gaat in Niederau in ieder geval de gondel open.
De dalafdaling in Alpbach zijn ze mee bezig maar verder dan wat kunst sneeuw hopen zijn ze niet gekomen.
In Auffach kan je zonder auto niet komen, ben er niet geweest.

Onder het middelstation van de gondel vanuit Auffach was het heel erg groen.

De kunstsneeuw houdt het vanaf 1000m daaronder is het gewoon veel te warm.
Het klinkt een beetje gek, maar het gras is net zo groen als in de zomer en er lopen het en der nog koeien.

Een dalafdaling naar Alpbach of Auffach zie ik dit weekend echt niet gebeuren.

Omdat het aanbod pistes toch wel beperkt is en de Skijuwel per dag nog steeds doodleuk 36 euro voor een dagpas vraagt , vandaag met de hond een mooie wandeling gemaakt vanuit Alpbach over de Gratlspitze.
Daarbij in de zon gelopen, in de sneeuw en in de regen, uiteraard weer een setje foto’s

null

Boven op 1950 meter

null

DE hond zoekt ook naar een lichtpuntje

null

Ook zij wachten met volle teugen

Overigens rijden nu hier de sneeuwschuivers door de straat, misschien weten zij iets wat wij niet weten :)

Fijn dat mensen de moeite nemen om op dit moment updates te plaatsen. Chapeau! @Ivo-

Ik heb in één van je eerdere berichten gelezen dat je ook een dag naar Kaltenbach wilde gaan. Ben je daar toevallig al geweest? En zo ja, hoe zijn de condities in dat gebied?

Kaltenbach helaas nog niet aan toegekomen.Zag via de updates bij de sneeuw hoogte app wel wat foto’s.
Hou even het weer in de gaten, misschien morgen!

Vandaag het laatste rondjes piste’s gedaan, morgen naar Kaltenbach.
Even leek het hoopvol op wat sneeuw boven de 1500 maar helaas door de hoge temperaturen (5 graden +) is hier niets van terecht gekomen, en heeft de regen behoorlijk huis gehouden.

null

Zwarte plekken en grond door de piste’s.
null

Dit is wel een hele slechte hoek, maar helaas wel de realiteit
null

Om toch nog recht te doen aan een paar mooie ski dagen, wat open was, was goed geprepareerd en met de juiste mindset, kan je best lekker skien in de skijuwel, ook zonder veel sneeuw.

Vandaag naar Kaltenbach / hoch fugen geweest. Heerlijk kunnen skiën, op de hogere pistes. Kant van fugen lag er duidelijk minder bij met veel stenen door de sneeuw.

De dalafdaling naar Kaltenbach werd dichtgehouden, maar aan alles was te zien dat hij snel open gaat.

Overigens vond ik Kaltenbach geen prijs winnaar in gezelligheid.
Piste preparatie en de liften wel goed op orde daar!

Imiddels weer thuis in een zomers Nederland ! Sowieso medio maart weer een upate uit Oostenrijk, en wellicht tussendoor nog iets te plannen.
Blij dat in ieder geval twee mensen iets aan mijn updates gehad hebben :D

Bedankt @Ivo-

Mm ziet er niet heel best uit daar. Bedanktvoor het verslag!

Gang is alles

Plaats een reactie