wachttijden tijdens krokusvakantie in Wildschonau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Mijn man en ik zijn niet gebonden aan de vakanties maar nu zijn wij meegevraagd door familie met kinderen. Zij gaan in de krokusvakantie naar het skigebied Wildschonau. Nu is mijn vraag; zijn daar lange wachttijden tijdens deze vakantie bij de liften? Zoja, is dit de hele dag door of alleen in de ochtend, beneden aan de piste? Wij zullen dan verblijven in Niederau.

hallo,ik zelf ga nu voor het 4e jaar naar niederau,nooit in de schoolvakantie dus of het dan druk is dat weet ik niet,wat ik je wel kan vertellen is dat er in niederau zelf maar een paar liften zijn,het is er niet zo groot,je kan de gondel nemen naar boven,of de stoeltjeslift,deze zou ik nemen,daar is het namelijk veel minder druk.voor de rest heel leuk gebied als je een groteskipas neemt kan je elke dag ergens anders naar toe,ideaal hooguit een half uurtje rijden en je kan weer in een ander gebied skieen.

vergeet niet dat het grotere gebied Wildschönau (Aufach en Nierdau) vanaf december één skigebied vormt met Alpbach.
Zover ik mij kan herinneren in Auffach 's ochtends wachttijden als je na 9 uur aankomt en verder verdeelt alles zich gewoon.

Hoi Deborah,

Mijn ervaring is dat er bij de diverse liften in Niederau nauwelijks rijen zijn. Alleen 's morgens vroeg moet je soms even (hooguit 10 minuten) bij de gondel in de rij staan. Voor het gebied in Auffach weet ik dat ik hier bij de gondel wel eens langer in de rij heb gestaan (± 30 minuten).

Ik ben altijd in Niederau geweest tijdens de krokusvakantie, maar de laatste keer was al weer 9 jaar geleden.

Thank God summer is over!

Wij gaan al jaren naar Auffach, dat hoort ook bij skigebied Wildschönau. In Auffach is het drukker dan Niederau. 's Morgens bij de gondel moet je vaak tot 30 minuten wachten (want iedereen gaat naar het middenstation waar de skilessen beginnen), maar daarna zijn er echt nauwelijks wachttijden bij de liften. Dat geldt ook voor Niederau, alleen 's morgens wachttijd bij de gondel, daarna nauwelijks.

Wij gaan al jaren naar Auffach, dat hoort ook bij skigebied Wildschönau. In Auffach is het drukker dan Niederau. 's Morgens bij de gondel moet je vaak tot 30 minuten wachten (want iedereen gaat naar het middenstation waar de skilessen beginnen), maar daarna zijn er echt nauwelijks wachttijden bij de liften. Dat geldt ook voor Niederau, alleen 's morgens wachttijd bij de gondel, daarna nauwelijks.

Net als hierboven al beschreven: pak 's-ochtends de ‘nieuwe’ stoeltjeslift (de Lanerköpfl) naar boven in plaats van de (licht gedateerde) Markbachjochbahn-gondel en je hebt amper wachttijden. Ook de rest van de dag is het een oase van rust bij de stoeltjeslift terwijl het bij de gondel altijd druk is.
Wel krijgen de allerkleinsten die hun halve vakantie doorbrengen op de oefenpiste in het dorp wel de nodige wachttijd voor hun kiezen: er is daar één sleepliftje en dat is domweg niet genoeg voor alle klasjes.

Ik verblijf samen met mijn familie deze week (carnavalsweek 2013) in Auffach. Ontzettend aardig klein dorpje in een hele mooie idyllische omgeving. Het skigebied is prima, zeker nu het aangesloten is op jet gebied van Alpbach. Samen vormen ze het skigebied Ski Juwel. Het gebied is vooral voor families met kinderen zeer geschikt, je komt dan ook overal skiklassen tegen. Wat betreft de wachttijd bij de Schatzbergbahn in Auffach, deze bedraagt deze week gemiddeld 10 tot 15 minuten. Met uitzondering van de tijdsperiode tussen ongeveer 0845 en 1000 uur, dan kan de wachttijd oplopen tot 45 minuten! Op tijd weg dus! Maar, al met al is Auffach zeker een aanrader!

Plaats een reactie