Te Koop: 5-daagse skipas geldig vanaf 17 februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ik heb online skipassen gekocht. Nu heb ik 1 Liftkaart over, voor een volwassene, geldig vanaf zondag 17 februari 2013. Geldig dus tot en met donderdag 21 februari.
Waarde € 183,50. Doe een goed bod en we doen ter plaatse zaken. (Of op zaterdag, of op zondag, bij voorkeur in Going of Ellmau)

Dit is strafbaar.

Denk dat het wel kan als de pas ongebruikt is.
Ik koop ook meestal de skipassen voor het aantal personen in één keer waar we mee skiën en in principe verkoop ik ze dan ook weer door, nooit problemen mee gehad.
Als je met 10 man gaat skiën dan hoef je toch niet allemaal in de rij te gaan staan.

Hoge bomen........lange latten!

Eigenlijk zijn dat niet precies de dagen dat ik ski maar het kan voor mij wel iets schelen. Als ik het in Westendorf kan kopen bied ik 90 euro. Ik hoop dat je daar iets aan hebt. Zou zonde zijn als je ermee blijft zitten.

100 euro bied ik.

Ik vind dat als het niet mag, je het ook niet kan doen. Ik stel voor deze topic te verwijderen.

Waarom zou het niet mogen? Het gaat hier om een ongebruikte pas!

Omdat SFL waarschijnlijk de kleine lettertjes heeft gelezen waarin staat vermeld dat doorverkoop niet is toegestaan. Hij lijkt echter niet te snappen dat hij zich heeft aangemeld voor een community, waarin liefhebbers van dezelfde sport elkaar willen helpen.

De ene keer met goed advies, de andere keer door het een en ander aan elkaar te verkopen…

Dus dat…

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

@SFL,
Dan zou de kassamedewerker toch nooit meer dan één pas uit mogen leveren aan de persoon aan het loket!

Hoge bomen........lange latten!

@SLF Je formuleerd jezelf verkeerd, als iets niet mag dan kan je het wel degelijk nog steeds doen. Bovendien lijkt het me heel duidelijk dat er bij deze doorverkoop geen commerciële belangen zijn en zal het dus ook geen problemen opleveren

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Heb je de pas al verkocht? Heb nog steeds interesse namelijk ;-)

Het mag niet. Ik ben zelf agent dus ik kan niet illegale dingen bevorderen. Je zal het zelf maar moeten weten, als Nederlandse agent kan je hier helaas niks tegen doen. Maar ga niet piepen als de Oostenrijkse politie je controleert en je dan een boete krijgt…

@SLF Je formuleerd jezelf verkeerd, als iets niet mag dan kan je het wel degelijk nog steeds doen. Bovendien lijkt het me heel duidelijk dat er bij deze doorverkoop geen commerciële belangen zijn en zal het dus ook geen problemen opleveren

bartus op 14 feb. 2013 00:33

Ik zie wel commerciele belangen. De TS wil er geld voor krijgen…

Wat wil je controleren dan ??
Wil je zeggen dat ik ook niet een pas voor mij en mijn vrouw mag kopen ??
Of dat een reisleider voor een hele groep in 1 x de passen koopt??

Übung macht den meister!!!

Zonder weer een moddergooi topic te willen maken!
SFL mag ik vragen waarom je elke keer als iets je niet aan staat je verteld dat je politie agent bent?
Als de topic starter in 1 keer meerdere passen heeft gekocht zijn ze m.i. Nog niet aan een persoon gebonden. Dit gebeurt bij de eerste keer door de poortjes. Commercieel belang als je zelf €183 hebt betaald en nu €100 teug krijgt?

@SFL
Het zou mooi zijn als jij, de agent in één keer al de criminaliteit op zou kunnun lossen.
Dan zeg ik; ga eens echte boeven vangen!
Je kan hier natuurlijk een opsporingsbevel voor uitschrijven en Interpol inschakelen maar er zijn toch wel andere zaken waar een agent zich mee bezig kan houden in z’n vrije tijd dan een vrij onschuldige forumdeelnemer er op te wijzen dat die een teveel aangeschafte skipas niet door mag verkopen.
Voor zaken die iets ingewikkelder liggen is meneer agent meestal niet bereikbaar maar zo’n makkelijke prooi als deze kan die toch niet laten lopen, je bent echt een flinke vent!
Lijkt me best een moeilijk bestaan als agent, je mag dan werkelijk nooit meer iets fouts doen, zelfs niet in je vrije tijd!
Je zou maar agent zijn en een 5 daagse skipas willen kopen voor een zacht prijsje, gaat mooi niet lukken ;-)

Hoge bomen........lange latten!

Pfffttttt ik zie echt het probleem niet. Ik heb zelf een seizoenspas dus die problemen met de politie daar zullen wel meevallen.

Maar je mag dus geen skipas kopen en hem ONGEBRUIKT doorverkopen? OMG dan ben ik al jaaaaaren zwaar in overtreding!!! Ik koop de seizoenspas altijd voor mijn moeder en zij betaald hem mij later terug. Shit zeg, kan ik het land nog wel in!!! Straks ga ik voor jaren achter de tralies… :-(

Topic starter reageert niet meer, dus ik denk dat ik pech heb gehad.

@Simone TS durft denk ik niet meer nadat deze grootschalige fraude is ontdekt. :D

Haha ja dat denk ik ook ;-)

@SFL, als er commerciële belangen zijn misschien kun je dan meteen het KVK nummer controleren?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

@SFL

Het zou mooi zijn als jij, de agent in één keer al de criminaliteit op zou kunnun lossen.
Dan zeg ik; ga eens echte boeven vangen!
Je kan hier natuurlijk een opsporingsbevel voor uitschrijven en Interpol inschakelen maar er zijn toch wel andere zaken waar een agent zich mee bezig kan houden in z’n vrije tijd dan een vrij onschuldige forumdeelnemer er op te wijzen dat die een teveel aangeschafte skipas niet door mag verkopen.
Voor zaken die iets ingewikkelder liggen is meneer agent meestal niet bereikbaar maar zo’n makkelijke prooi als deze kan die toch niet laten lopen, je bent echt een flinke vent!
Lijkt me best een moeilijk bestaan als agent, je mag dan werkelijk nooit meer iets fouts doen, zelfs niet in je vrije tijd!
Je zou maar agent zijn en een 5 daagse skipas willen kopen voor een zacht prijsje, gaat mooi niet lukken ;-)

Piet op 14 feb. 2013 22:41

Ik heb een keer een jongen aangehouden van 15, die zijn skipas uitleende aan zijn vriend die geen skipas had. Die wilde een afdaling maken, maar desbetreffende deed dat dus op de skipas van zijn vriend! Geen eigen skipas en toch skien=strafbaar! Toen was ik nog in dienst van de Oostenrijkse politie. Ik heb hem vervolgens meegenomen naar het bureau en een boete van 250 euro gegeven. De ouders hadden geen goed woord voor me over. Ik begreep dit enigzins, maar ik dacht ook: misdaad is misdaad.

Trouwens, waarom beledigen jullie mij altijd omdat ik agent ben?

Ik stel voor trouwens het hier bij te laten en niet meer een discussie aan te gaan. Dat heeft namelijk geen enkele nut. Ik stel ook voor dat dit topic gesloten wordt, omdat er strafbare feiten dreigen gepleegd te worden.

SerfausFissLadis op 14 feb. 2013 23:58

Waar zie jij toch al die beledigingen? Ik zie alleen een discussie op een forum en iemand die zich profileerd als politie agent.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Is er iets mis met agenten dan? Ik heb al zoveel mensen aangehouden dat ik er trots op ben. Vooral jongeren aanhouden is leuk:). Ik heb 1x een beetje zielig gedaan vind ik achteraf: toen had ik een 12-jarige aangehouden voor naar de buurman zijn hond blaffen. Vervolgens de ouders een boete gegeven.

Leukste delicten zijn vuurwerkdelicten. Jongeren met kleine hoeveelheden illegaal vuurwerk in het bezit aanhouden en voorgeleiden aan halt/justitie. Met kleine hoeveelheden is het beste, omdat je ze dan geloof ik echt wat kan leren.

Nou ja, politie agent. Ik zie vooral iemand die alleen z’n eigen waarheden kent.

Bergbahnen vinden het helemaal niet erg als 1 persoon voor een groep de liftpassen koopt. Hoe kun je anders online voor een X aantal personen bestellen en betalen? En ik weet zeker dat dezelfde bedrijven ook liever 1 persoon aan het loket hebben die in 1x 50 passen koopt dan 50 personen apart die zoveel medewerkers bezig houden dat er minder tijd is om andere klanten te helpen.

Om ook wat ontopic toe te voegen (voordat HQ weer naar de SoU wijst), ik bied 79 euro.

Nope niks mis met agenten SFL. Maar ik heb wel 1 dingetje, zoals je zelf weet is het verboden jezelf in Nederland uit te geven als agent en dat je verplicht bent je als dusdanig te legitimeren. Ik zou dan ook graag hebben dat je je legitimeerd of ophoud met dat ‘want ik ben agent gedoe’.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik ben ook agent in Nederland, VOORMALIG Oostenrijks agent.

Die legitimatie kan ik je ook best geven, via de email. Niet via een of ander forum.

Als je dat niet via een of ander forum wilt moet je je daar via een of ander forum ook niet voor uitgeven.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

SFL,
En Ik stel voor dat deze topic open blijft en deze discussie gewoon doorgaat. Daarom is er forum. Niemand kan jou beledigen als agent als je geen agent meer bent.
Wat ben jij stoer, een 15-jarige jongen aanhouden die een afdaling wilde maken en 250e boete gegeven en dat misdaad noemen! Aan de hand van dit voorbeeld ben ik echt onder de indruk van je werk als ex agent. WAUUUUUW wat een cariere…
Ik koop voor mijn vrienden of familie ook skipassen. De skipas is legaal gekocht en nog niet gebruikt. Wat ga je doen? Ga je aangifete doen? Kom op man, gedraag je op deze website als een wintersporter.

Als al de politie in NL zo zouden te werk gaan als deze hier dan zou ik willen dat we daar geen belasting meer voor moeten betalen. Omdat ze dan zelf hun salaris wel bij elkaar verdienen met onschuldige mensen te beboeten jij bent echt een agentje die profecionele hulp moet zoeken je scoort echt niet .

Ik ben zooooo benieuwd wat jouw collega’s vinden van dit “publieke optreden” laat staan de mooie verhalen die je ophangt over het bestrijden van zware criminaliteit zoals het blaffen van/naar een hond. Als je inderdaad politieagent bent, wat ik ook bijna niet geloof. Fantast komt meer in de buurt.

Ga eens echte boeven vangen joh.

Plaats een reactie