nog groter?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo,
ik kreeg net onderstaande in mijn mailbox (wel in engels).
Weet iemand over welke uitbreiding het gaat? Welke slope is er bijgekomen.
Weet iemand het?

tnx

The Number 1 is even bigger
SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental now offers 280 kilometres of slopes

The Number 1 is even bigger, even more convenient and even more snow-reliable! Up to now, SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental has been Austria’s largest interconnected ski area. Yet, as of this coming winter season, a newly created slope will make the SkiWelt even bigger, with a total of 280 certified, interconnecting kilometres of ski runs, up to 85% of which will have snowmaking facilities. No other ski resort in Austria can offer this much variety!

We start our season pass pre-sale at the 1st of October - purchase the SkiWelt season pass, the Kitzbühel Alps AllStarCard and the Tirol Snow Card at our SkiWelt Online Shop!

Tip: SkiWelt family season pass - cheaper than buying a 14 day skipass for the family!

Your SkiWelt Marketing Team

1,2 km extra. Dacht dat het niet meer zou zijn want als ik mij goed herinner was het skigebied al 280 km groot :-)

bedoel je eigenlijk Hohe Salve?? Dat ligt dan wel op 1800m hoogte. Vind op de map niet onmiddellijk Holzalm terug :-(
Van welk aanpalend dorp moet ik kijken?

Boven Brixen heb je de Holzalm, vanaf die alm komt een afdaling naar bergrestaurant Nieding

Hier had ik al eens melding over gemaakt, in het topic ‘nieuwe liften’. Volgende titel ‘liften en pistes’ :P

null

Dan betreft het, wat ik denk, het dalstation van de Holzalm lift tot aan het restaurant halverwege de 1b (de rode dalafdaling dus).

Carnas on Tour

Alvast iets om naar uit te kijken voor het volgend seizoen 15/16, de Hartkaiserbahn in Ellmau wordt vervangen door een 10 persoons gondel van Doppelmayr. Ook heb ik iets gehoord / gelezen over de vervanging van een of enkele liften op de Hohe Salve, maar dit laatste is nog niet bevestigd.

Ik zag overigens op Lift-world.info dat de Holzalmlift per 2014 opgeheven is.

@JeroenDings Dat zeggen ze allemaal ja, maar op http://www.skiwelt.at/de/neuerungen-2015-16/skiwelt-neuerung… staat het nog niet, alleen dat de Jochbahn een moderne 8-er wordt ;)
@Arjen2 Zou me niks verbazen, die lift werd toch heel weinig gebruikt.

Voorlopig ga ik alleen uit van de officiële Skiwelt-site, want dat is toch wel de meest betrouwbare bron voor al dit soort berichten ;)

[EDIT]
@Arjen2 Gevonden! Holzalm is al vanaf aankomend seizoen verdwenen. Plus ik had gelijk van waar de nieuwe piste moest liggen :) http://www.skiwelt.at/media/panorama-2014-15-d.pdf

Carnas on Tour

@Svennoo skiwelt heeft het inderdaad nog niet officieel gemeld. Ik berust mijn conclusie op allereerst lokale media, lokale contacten en verschillende (duitstalige) fora die zich sterk bezighouden met de ontwikkelingen aldaar. En mij lijkt dit bericht dermate betrouwbaar dat we mogen uitkijken naar een nieuwe gondel :)

Startschuss im April 2015 Wie von Geschäfsführer Klaus Exenberger(Bergbahnen Ellmau-Going) mitgeteilt wurde, soll bereits im April 2015 mit den Bauarbeiten begonnen werden, die Inbetriebnahme der neuen Gondelbahn auf den Hartkaiser ist für Weihnachten 2015 geplant. (http://www.ellmau-tirol.at/media/pdf/ez-aug.pdf) pagina 14

@JeroenDings Aah, zover had ik nog niet gespeurd, maar ik geloof lift-world niet meteen. Ik wacht liever tot de lokale media er over bericht :) Vind het trouwens wel jammer hoor, dat ‘het treintje’ weggat :(

Carnas on Tour

Misschien is de nieuwe Jochbahn ook wel een opstapje naar meer, bijvoorbeeld een tweede gondel vanuit Brixen.

❄️

Alvast iets om naar uit te kijken voor het volgend seizoen 15/16, de Hartkaiserbahn in Ellmau wordt vervangen door een 10 persoons gondel van Doppelmayr. 19:34[/post]

Dat zou ik erg jammer vinden. Vond het altijd wel wat hebben om daar met het treintje omhoog te gaan.

Übung macht den meister!!!

Misschien is de nieuwe Jochbahn ook wel een opstapje naar meer, bijvoorbeeld een tweede gondel vanuit Brixen.

David23 op 16 sep 2014 22:10

Komt er een nieuwe jochbahn dan?

@antis Ja, al,vaak,over gesproken, ook in dit topic:
http://www.skiwelt.at/de/neuerungen-2015-16/bergbahn-brixen…

❄️

Als ik het goed begrijp komt het nieuwe dalstation dus t.h.v. hetzelfde restaurant van waar de nieuwe piste eindigd. Je kan het dus zien zoals de Aualm aankomend seizoen, de lift bestaat al, maar wordt alleen aangepast. Dus helemaal een nieuwe Jochbahn klopt niet ;)

Carnas on Tour

Plaats een reactie