(ski)bus tussen de diverse dorpen

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo,

Ik zit te kijken om in januari voor het eerst naar Skiwelt te gaan (met de bus). Op hun eigen site en op de site van Postbus heb ik zitten kijken of er ook bussen rijden tussen de diverse dorpen. Maar ik zie eigenlijk alleen bussen die in de dorpen zelf blijven. Weet iemand of je bijvoorbeeld van Hopfgarten naar Soll kan met de bus? Of ben je dan afhankelijk van een taxi?
Hopelijk weet iemand hier een antwoord op.

Volgens mij gaat de skibus wel van dorp naar dorp maar mail skiwelt even voor de zekerheid. Beter echter neem je gewoon 2 liften omhoog en ski je in 1 keer van de top naar beneden naar soll/hopfgarten.

Er rijdt een postbus van Wörgl naar Sankt Johann, deze stopt in Itter, Söll, Scheffau, Ellmau en Going.
http://www.wilderkaiser.info/media/linienbusfahrplan_4060_wo…
Wörgl en Sankt Johann zijn ook per spoor verbonden, deze trein stopt o.a. in Hopfgarten, Westendorf, Brixen en Kitzbühel. Ook deze route heeft een busdienst: http://www.skiwelt.at/media/skibus-woergl-hopfgarten-westend…

❄️

Ik zit zelf 23-1-2016 in Unterhauning vlak bij Soll Volgens de verhuurder rijdt er een skibus maar volgens het skibus plan komt hij niet daar dus het zal de lijn bus worden denk ik wat @David23 zegt lijn 4060 .Die rijdt alleen over de bundesstrasse dus moet je nog behoorlijk ver lopen naar de lift als ik het op de kaart bekijk. Maar volgens google maps rijdt er ook nog lijn 4061 http://www.wilderkaiser.info/so/media/PDF/kaiserjet-fahrplan… maar hier kan ik allen de zomer dienst regeling van vinden.

Wat David inderdaad aangeeft rijdt er een postbus. Hier moet je gewoon voor betalen en stopt niet per se in de buurt van de pistes. De skibussen blijven alleen in het dorp zelf m.u.v. Ellmau/Going. Wel rijdt er een après-ski bus tussen Söll-Scheffau-Ellmau en Going. Met de taxi is het goed te doen en naar mijn weten niet heel duur. Het mooiste aan het gebied is toch wel dat je alle dorpen goed kunt bereiken door de aaneengesloten pistes. Dus pak je ski’s/snowboard en maak een tour. Zorg wel dat je op tijd begint aan de terugreis.

Tussen Westendorf en brixen rijdt wel een skibus, en moet me heel erg vergissen als die niet eerst van hopfgarten kwam, hij rijdt namelijk ook door naar kitzbuhel. Overigens nemen de meeste postbuschauffeurs je ook wel gratis mee is mijn ervaring

Bedankt voor de reacties. Ik was er voornamelijk benieuwd naar voor het geval je tijdens een tour niet meer op tijd terug zou kunnen komen naar je ‘eigen’ dalafdaling. En voor als je zou willen avondskien / rodelen. Maar dan zal je voor de terugweg toch wel op een taxi moeten rekenen.
Ik houd tegen die tijd ook wel in de gaten of er een winterdienstrooster komt en dan zullen we het wel verder zien wat we doen. Thx!

Klopt inderdaad dat je gewoon met de postbus mee kunt. Deze is overigens altijd gratis met je skipas!
Hij rijdt meestal wel maar tot ongeveer 19 uur 's avonds dus wij nemen dan ook altijd een taxi.

Ok thx! Het gaat vast lukken ;-)

Plaats een reactie