Beginnende snowboardster

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hoi allemaal,

Ik ben een beginnende wintersporter (snowboarder) en ik ben op zoek naar een gebied waar absoluut geen steile hellingen zijn en waar je als beginner niet te maken hoeft te hebben met sleepliften.

Is Skiwelt een goede plaats hiervoor of hebben jullie betere suggesties? Ik wil het snowboarden graag beter leren op een brede en niet steil aflopende baan, ik hoef geen hele tochten te maken en ben wel op zoek naar het après ski vertier.

Vorig jaar ben ik naar Tsjechië gegaan maar dit was geen succes. Hele steile hellingen en voor de beginners had je enkel een sleeplift…

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Les nemen in Nederland of op locatie! Beter worden, zodat je alle pistes kan doen ;-) Succes!

Eerst les nemen op een borstelbaan, als je het daar gaat proberen sluipen er kleine foutjes in waar je altijd last van zal blijven houden.
Een borstelbaan is intensief en na 3 lessen heb je de basis heel goed onder controle.

Snowboarden zou ik je aanraden om in bijvoorbeeld Zillertal te doen, veel brede pistes en genoeg apres ski (Gerlos)

Have fun!

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al meerdere lessen op de borstelbaan genomen vorig jaar, maar omdat er in Tsjechië alleen 1 steile piste was heb ik het niet heel goed kunnen leren. De basis heb ik wel redelijk onder controle, ik ben alleen nog een beetje een angsthaas om hard te gaan, vandaar dat ik liever geen hele steile pistes heb… haha.

Skiwelt is goed te doen. Bij brixen bv zou ik alleen dan niet de dalafdaling doen, maar zoals de meeste gewoon met de gondel naar beneden.

Ik vond trouwens als beginnend skier saalbach hinterglemm ook erg geslaagd. Gezellige apres ski en veel blauwe pistes en oefenmogelijkheden.

Bedankt voor je reactie!

En hoe moet ik het me voorstellen bij Skiwelt en Saalbach hinterglemm?
Kan je als beginner gewoon omhoog met een gondel of stoeltjeslift of ben je soms verplicht om een sleeplift te nemen?

Geen zorgen, in alle grotere Oostenrijkse skigebieden kun je de sleepliften prima vermijden, zo ook bij Skiwelt en Saalbach hinterglemm.

Apres ski is alleen in brixen wat, verder niet. Qua liften en hellingen prima te doen maar het is wel een gebeid dat veel groter is dan je nodig hebt. Mss is Saalbach ook wel iets

Skicircus heeft (bijna) geen sleepliften, ik zou je wel adviseren om sleepliften te oefenen, evt. Op de oefenweide.
Is totaal geen vergelijk met Tsjechië.

Het klinkt misschien vreemd, maar Winterberg in het Sauerland voldoet aan je eisen. Veel makkelijke pistes, allemaal met stoeltjeslift. Alle skigebieden in de alpen hebben vaak toch wel behoorlijk rode pistes of ze zijn heel klein. Anders betaal je voor een heel gebied waarvan je maar een beetje gebruikt. Maar ooit zul je als je echt wilt gaan wintersporten ook de steile hellingen moeten nemen. Les kan hierbij helpen.

Winterberg is inderdaad een goede optie om te oefenen, heb ik zelf ook gedaan. Daarnaast kan je ook nog naar indoorhallen gaan, makkelijke manier om sleepliften te oefenen. Ik ben als snowboarden ook absoluut geen fan van sleepliften maar heb het daar aardig onder de knie gekregen, het is toch erg makkelijk om te leren.
Zelf heb ik heel wat uurtjes op de Gerlos Platte doorgebracht, heerlijke blauwe pistes.

Skiwelt heeft haast geen sleepliften, goed gebied voor beginners, maar zitten wel veel blauwe pistes tussen met bodpaden waarvan ik weet dat die niet ideaal zijn als beginnende snowboarder ;-)

Verder prima gebied! maar idd de dalafdaling Brixen niet doen, ligt vaak slecht en is niet ideaal.
Wat wel een mooie piste is om te beginnen is de Ki-west afdaling vanuit Westendorf, mooi baantje :-)

Bedankt allemaal voor de reacties.
We denken eraan om naar Saalbach Hinterglemm te gaan. Zoals ik gelezen heb ben je daar ook niet gebonden aan sleepliften en zijn er genoeg pistes voor beginners.
Goede keuze??

Eigenlijk kun je in elk gebied wel een (paar) piste(s) vinden waar je je als beginner uitstekend kunt vermaken en ook sleepliften kunt vermijden. Het is bijna moeilijker om een gebied te vinden waar dit niet is. Een gebied met uitsluitend makkelijke pistes is vast niet nodig, mits er voor jou een makkelijk gedeelte is, of je je via makkelijke pistes kunt verplaatsen.

Boven bij Gerlos is makkelijk terrein dat geliefd is onder beginners. De après-ski zit daar ook wel snor.

Overigens zou ik me geen zorgen maken over wat moeilijkere pistes. In het begin kun je soms best snel stappen maken zodat je aan het einde van de vakantie zelfs een rode piste kan pakken. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Val Thorens is een mooi gebied om te oefenen. In het Val Thorens gebied zelf (dus zonder uitbreiding) zijn genoeg blauwe pistes die lekker breed zijn en alles is stoeltjes ligt of gondel. In het dorp zelf liggen enkele groene pistes en rolbanden waar je echt vanaf 0 kan beginnen met oefenen. Als je beter wordt is er wel uitdaging in het gebied.

Verlos is een leuk gebied, maar lastig voor beginners hoor, ik ben hier 2x geweest maar de beginners die met ons mee waren kwamen niet verder dan het eerste stuk bovenaan bij de gondel. Wil je links of rechts meer het gebied in dan heb je al snel met lastigere stukken piste te maken. Kwestie van durven…

Overigens, een goedkoper en kleiner gebied is La Joue du Loup. Helaas qua adres ski niet echt uitbundig met 1 nederlandse kroeg, maar qua gebied wel heerlijk om lekkere tochten te maken als beginner. Bijna alles is te doen met blauwe pistes en ook hier hoef je geen sleepliften te pakken.

maar eigenlijk is er overal wel iets voor beginners ja. het is maar net wat je zoekt, hoe snel je het gedurende de week oppakt en wat je zoekt.

Ik raad zeker aan om te lessen in Nederland. Een basis hebben is altijd fijn en uiteindelijk gaat het op echte sneeuw altijd makkelijker dan indoor of op een borstelbaan. Zi’n borstelbaan schijnt echt top te zijn om je techniek goed te leren. Een vriendin van mij heeft enkele lessen genomen zo en erna de hele wintersport vakantie geen les meer gehad maar gewoon geoefend met bochten en meegegaan met de groep. Uiteindelijk wil je op je vakantie vooral echt genieten van de pistes en niet meer klooien met lesjes?

Work less || Board more

Ik zou zeker op zoek gaan naar gebieden <100km piste mits je niet met gevorderden meegaat, anders betaal je voor allemaal pistes die je niet gebruikt in je skipas, accomodatie etc.

Hoeveel aprèsski wil je? Is een gezellig barretje bij het dalstation genoeg of zoek je grootschalige aprèsski tot in de kleine uurtjes, of iets daartussen?

Algemene tip: in Italië zie je vaker dan in andere landen dat ze een stoeltjeslift neerzetten bij de beginnershelling.

Tip vanuit mijn eigen advies: Kaprun? Vrij goede aprèsski en zeker op de gletsjer een aantal makkelijke pistes. Met de komst van Gletscherjets 3 en 4 zijn bijna alle blauwe pistes ontsloten door stoeltjesliften of cabineliften. Bovendien zal vanwege de hoogte de sneeuw goed zijn, dit scheelt heel wat voor een beginnende skiër. Een perfect geprepareerde rode piste is vaak makkelijker dan een hobbelige/ijzige blauwe.

Wil je écht persé nooit in de sleeplift, dan zal je inderdaad de grote gebieden in moeten, al is het wel handig om deze te kunnen nemen. Probeer oude Franse sleepliften te vermijden, deze lanceren je vaak direct bij vertrek.

Succes met je keuze!

❄️

Plaats een reactie