Nieuwe liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Eigenlijk zocht ik een oud topic, maar dat kon ik niet vinden over dit gebied.

Iemand inmiddels al met de nieuwe gondel in Ellmau geweest? Is het er nu veel drukker of eigenlijk net als normaal?

En iemand enig idee waarom ze er voor hebben gekozen de jochbahn aan te passen in Brixen, waarom niet de ¥£%# drukke bubble?

Geef me twee weken, en ik kan iets zeggen over Ellmau als skigebied :-)
(na 7 jaar Sölden komende jaar in Ellmau…) TVP dus.

ik vertrek vrijdag naar Ellmau en zal iets laten weten betreffende de nieuwe lift/gondel.

Ik vermoed dat Brixen in de toekomst een 2e gondel vanuit het dal wil gaan bouwen (aan de andere kant van het dorp) en dat daarom eerst de Jochbaan is vervangen.

@draak 2 weken geleden in Skiwelt gewest en ook de nieuwe de nieuwe 10 persoons Hartkaiserbahn gebruikt wat een verademing vergeleken met het oude treintje, toen wij er waren waren de wachttijden minimaal ook rond 10 uur. Vooral als je volle capaciteit benut. De Jochbahn is ook een mooie lift waarom deze is vernieuwd weet ik ook niet.

null

Dankjulliewel! Over anderhalve week zit ik er ook.

De dalafdalingen naar Ellmau zijn toch mijn favoriet (luie skiër!): breed, vlak en bijna altijd en goede conditie. Het lijkt me heerlijk om daarna met een gondel naar boven te gaan ipv het rammelende treintje. Wel heel leuk dat ze dat ding boven neer hebben gezet!

Wat betreft de jochbahn, ik ben nog steeds benieuwd

Geweldig al die nieuwe liften in Brixen en omstreek maar er zit nu een groot nadeel aan. De capaciteit van de liften is zo hoog dat mensen op bepaalde plekken zo snel naar punten worden gebracht waardoor het erg druk is. En de snelheid waarbij mensen afdalen is vele malen lager. Daardoor ontstaan er erg drukke pistes.

Zit nu in Westendorf maar we skien continu in Kitzbuhel want in Soll, Scheffau, Brixen enzo is het erg druk op de pistes. Terwijl in Kitzbuhel alles nog aardig verspreid.

Daarvan zijn de nieuwe liften wel erg mooi, snel en comfortabel.

Geweldig al die nieuwe liften in Brixen en omstreek maar er zit nu een groot nadeel aan. De capaciteit van de liften is zo hoog dat mensen op bepaalde plekken zo snel naar punten worden gebracht waardoor het erg druk is. En de snelheid waarbij mensen afdalen is vele malen lager. Daardoor ontstaan er erg drukke pistes.

Zit nu in Westendorf maar we skien continu in Kitzbuhel want in Soll, Scheffau, Brixen enzo is het erg druk op de pistes. Terwijl in Kitzbuhel alles nog aardig verspreid.

Daarvan zijn de nieuwe liften wel erg mooi, snel en comfortabel.

Tim. op 9 feb 2016 20:34

Het is nu natuurlijk hoog seizoen, ikj was er 2 weken geleden en ,ik was er acht jaar niet meer geweest en vond juist door de uitgestrektheid van het gebied dat alles zich snel verspreide Ook de nieuwe lift bij Hopfgarten was erg rustig. Wat ook een aanrader is de rode dal afdaling naar Itter

Plaats een reactie