Hoe is Going?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Is het leuk om voor mij, vergevorderde skier (Anwarter) vanuit Going dit gebied te verkennen?

Hoi Loes,wij gaan nu ook voor het eerst naar Going(daarvoor Ellmau).Dus ben ook zeer benieuwd hoe het daar is.En ach,tis niet ver naar Ellmau he.Fijne vakantie.

Hoi Loes

Wij gaan volgend jaar voor de 11e keer naar Going. Het ski-gebied is ideaal voor beginnende ski-ers maar ook goed voor (ver)gevorderde ski-ers.

Nadeel aan Going is dat, als je verder het gebied in wilt, je altijd via Ellmau moet skien en het dus langer duurt voordat je in de rest van het gebied bent. Hierdoor is het aan het eind van de middag ook vaak druk bij de enige (tweepersoons)stoeltjeslift die vanuit Ellmau weer terug naar het gebiedje boven Going gaat.

Ik ben in meerdere gebieden geweest, ik ga dit jaar voor de 2e keer naar dit gebied, en hier ligt de mooiste piste die ik ooit ben afgegaan. Hij ligt ergens op de Hohe Salve. De piste is dermate breed en kent verschillende niveaus. Je kunt elkaar bovenaan een hand geven, want je ziet elkaar niet meer voordat je onderaan in een trechter bij een stube terechtkomt.

Wat ook een nadeel is dat de laatste jaren niet altijd de piste verbindingen tussen ellmau en going optimaal waren. Vaak moest je naar ellmau om verder het gebied in te willen. Going lag een beetje geisoleerd. Maar als je een auto met skibox hebt is het heel goed te doen, 5 min. rijden.

als gevorderde skier zal ik dan zker niet kiezen voor going. Ik vind dat je te ver van het gebeid af zit. totaal niet centraal. schuif dan een dorp op richting ellmau of desnoods scheffau. Dan zit je centraal en kun je het gebied heerlijk gan verkennen. Ik kom hier al 15 jaar 2 x per jaar heb mijn anwarter en vermaak me kostelijk!!

Plaats een reactie