"les" voor jongeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Onze dochter Roos (15) is een ervaren skiër. Wil liever met een groep jeugd door Skiwelt rausen dan met paps en mams (begrijpelijk, ze skiet veel beter dan wij…)
Zijn er meer jongeren die dit willen? Skisafari met skileraar, Vooral meters maken maar ondertussen ook techniek verbeteren, beetje offpiste, beetje stunten, etc, samen lunchen.

De skischolen in Ellmau bieden dit nu niet aan, maar als Roos een groepje van 4 à 5 bij elkaar krijgt, kunnen ze het wel bieden.
Bijvoorbeeld voor 3 of 4 dagen (ma-di-woe-do)

Dus… wie is in de week van 25 februari (Carnaval/Krokus) in Ellmau en heeft interesse? Let wel, skiniveau moet (redelijk) gevorderd zijn (vlot parallel of met kurzswung rode én zwarte pistes af)

Groet, namens Roos,
Yvonne

Dat is een moeilijke.
Touristen kinderen die zeer goed skiën gaan meestal met niveau volwassen mee. Lokale kinderen zijn in een skiclub waar ze wekelijks training krijgen en elk week-end wedstrijden skiën.
De lokale bevolking gaat nooit naar een skischool.(veel te duur)
Of het moet zijn om daar te werken maar dat is de laatste jaren ook steeds minder.

Klopt dat de meeste jongerenmer hun ouders mee skieen, maar… doen ze dat omdat ze het écht leuk vinden, of omdat er geen beter alternatief voorhanden is?

Navraag binnen onze vriendengroep leert dat de meeste jeugd welliswaar met ouders skiet, maar het zeker zo leuk zou vinden om met een groep jeugd te skiën. De meeste ouders zijn toch wat meer ‘risico-mijdend’ om het zo maar te zeggen… (rustiger skiën, op de piste, nog maar eens een terrasje… etc)

@Yvonne2108
Op een gegeven moment is het natuurlijk niet echt “cool” meer om met papa en mama te skiën.

Ze vinden het meestal tot op latere leeftijd helemaal niet erg als je geld mee geeft voor overdag en de vakantie betaald. ?

Hoi Yvonne en Roos,

Dit jaar ga ik voor de derde keer naar Ellmau met mijn ouders. Zelf ben ik 16, bijna 17 en ik ga nog steeds met een klasje mee. Voornamelijk omdat ik geen broers of zussen heb en daarom vooral op zoek was naar leeftijdsgenootjes. Ik hoop dat ik voor het derde jaar in het zwarte groepje kom van de skischool hartkaiser. Daar heb ik inmiddels een klein vriendengroepje opgericht en dat is erg gezellig. Ik kies er dan ook voor om 3 a 4 dagen les te nemen en de rest met mn ouders mee te gaan. Dus mijn aanrader is om gewoon met een klasje mee te gaan, want ook daar heb je leeftijdsgenootjes en in mijn klasje gaan we ook altijd een stukje off piste of naar het funpark en lunchen we samen.

Fijne vakantie alvast!

Hoi Yvonne en Roos,

Dit jaar ga ik voor de derde keer naar Ellmau met mijn ouders. Zelf ben ik 16, bijna 17 en ik ga nog steeds met een klasje mee. Voornamelijk omdat ik geen broers of zussen heb en daarom vooral op zoek was naar leeftijdsgenootjes. Ik hoop dat ik voor het derde jaar in het zwarte groepje kom van de skischool hartkaiser. Daar heb ik inmiddels een klein vriendengroepje opgericht en dat is erg gezellig. Ik kies er dan ook voor om 3 a 4 dagen les te nemen en de rest met mn ouders mee te gaan. Dus mijn aanrader is om gewoon met een klasje mee te gaan, want ook daar heb je leeftijdsgenootjes en in mijn klasje gaan we ook altijd een stukje off piste of naar het funpark en lunchen we samen.

Fijne vakantie alvast!

Marloes00 op 15 feb 2017 16:34

Hallo Marloes,
het komende seizoen aan wij niet naar Ellmau, maar naar Montafon.
Mochten we volgend jaar wel weer gaan… misschien kunnen we dan iets afspreken!
Groet, namens Roos, Yvonne

Lekker tijdig gereageerd ☺️

Plaats een reactie