Drukte voorjaarsvakantie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ik zie op de site dat het behoorlijk druk kan worden in Skiwelt. Heeft iemand ervaring met de drukte in de voorjaarsvakantie? Lange wachttijden bij de liften? Dank!

Dat is nu toch? Er zijn vast mensen daar die een indruk kunnen geven… misschien webcams een optie?

Ha dat is nog eens een goed idee haha. Stom dat ik daar niet zelf aan heb gedacht ;-)

Ik zit niet in skiwelt. Maar nu trois vallee . Maar wachttijden zijn hier bijna niet , terwijl het toch aardig druk is . Is groot gebied en verspreidt zich . Ik denk dat we langste wat we gewacht hebben nog geen 10 minuten is .

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 mrt 2018 18:45

Bij de verbindingsliften is het vooral tussen tien en elf en tussen twee en drie tamelijk druk (denk 5-10 minuten voor de meeste liften, bij liften met een te lage capaciteit als je pech hebt langer). Voor de liften het gebied in geldt tussen grofweg halftien en halfelf hetzelfde. Voor de rest valt het door de grootte van het gebied meestal wel mee met de wachttijden, al zorgen de vrij korte pistes er wel voor dat je relatief vaak in een rij staat simpelweg omdat je meer liften pakt dan in pakweg het Zillertal.

❄️

Wij zitten er nu.

Ligt er erg aan waar je op wil stappen. De kant van Brixen is altijd (veel?) drukker dan de kant van Ellmau en Scheffau.

Deze week tot nu toe slechts 3x echt even moeten wachten:

  • toen we om half 11 beneden kwamen bij de Alpenrose in Westendorf (oeps, opstaptijd voor de mensen die daar zaten!). Ik denk 10 minuten gewacht
  • half 4 de osthangbaan in in Scheffau, het moment dat alle klasjes ook omhoog gaan. 5 minuutjes gewacht denk ik
  • ergens rond half 11 ineens in de rij bij de filzbodenbaan. Geen idee wat daar de reden van was, ook een minuut of 5 moeten wachten.

Het kan zijn dat wij toevallig de juiste liftjes op het juiste moment nemen of dat alle mensen zich laten afschrikken door het weer maar verder hebben we nog nergens echt gewacht. Wij stappen dan welop aan de Acheffau/Ellmau/Söll kant en kunnen rond negenen zo doorlopen bij de lift.

@Capellen weet niet wanneer jij bedoelt want wat Gigi zegt, dit is de laatste week voorjaarsvakantie en hier in Dienten is het helemaal niet druk. De drukte neemt vanaf vlgd week alleen maar af.

Dienten Die Alte schule

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

Edwin van Riel

@Capellen weet niet wanneer jij bedoelt want wat Gigi zegt, dit is de laatste week voorjaarsvakantie en hier in Dienten is het helemaal niet druk. De drukte neemt vanaf vlgd week alleen maar af.

Elly3 op 1 mrt 2018 19:55

Inderdaad nergens hoeven wachten van de week, wat een heerlijkheid!

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

evr66 op 1 mrt 2018 20:40

Via Lattea nu (Italiaanse zijde). We zijn de enige huurders in een complex van 16 😄

Wachttijden nul komma nul en Italiaanse prijzen. Vanmorgen aan de piste 2 espresso, 2 cappuccino en 2 thee voor 8 Euro. Maar laat de meute maar naar Oostenrijk gaan hoor 😉

Denk dat de carnavalsweek by far het drukste is en aangezien Skiwelt populair gebied is zul je her en der wel in de rij moeten staan. Maar wel veel moderne liften met grote capaciteit dus lijkt me niet onoverkomelijk. Denk wel dat het in slechte winters wat penibeler wordt, minder brede pistes etc.

Offtopic @roberthoogenboom Via Lattea lijkt me fraai gebied en wil het best eens bezoeken. Wat me wel tegen houdt is de Frans/Italiaanse slag i.c.m. het feit dat volgens de “orario” liften buiten de vakanties gesloten worden, evenals pistes. En die verbinding tussen Italië en Frankrijk is ook niet alles. Wel een groot skigebied, mooi gelegen, schappelijke prijzen idd en niet zo toeristisch en platgewalst. Misschien toch maar eens heen binnenkort… ;)

Mr. Slow

Wij zijn nu in maria alm. Het is hier wel wat drukker. Dat komt vooral door alle lesgroepen. Vandaag zijn er weinig klasjes en zijn er nauwelijks wachtrijen. De hele week waren er alleen Nederlandse kinderen. Dat vond ik wel grappig om te zien. Volgens mij heeft alleen (een deel van) Nederland deze week vakantie

10 minuten wachten vind ik best lang.

Piste riderrrrr

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

evr66 op 1 mrt 2018 20:40

Waren het maar Val d’isere Prijzen.

May the ski force be with you !!

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

evr66 op 1 mrt 2018 20:40

Waren het maar Val d’isere Prijzen.

CJAHulskamp op 2 mrt 2018 19:34

ontloopt elkaar weinig naar mijn idee. Beide geweest dit seizoen :)

Edwin van Riel

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

evr66 op 1 mrt 2018 20:40

Waren het maar Val d’isere Prijzen.

CJAHulskamp op 2 mrt 2018 19:34

ontloopt elkaar weinig naar mijn idee. Beide geweest dit seizoen :)

evr66 op 3 mrt 2018 06:50

Is alleen zo jammer dat veel gebieden in Zwitserland nu langzaam verouderen of al verouderd zijn. Dat zal je ook wel gemerkt hebben in 4Vallee.

May the ski force be with you !!

Valt toch wel mee? In Andermatt, Grindelwald en Adelboden wordt best hard aan de weg getimmerd, en volgens mij zijn Flims en Obersaxen ook niet bepaald verouderd, net als Zermatt en Bettmeralp.

Het Franstalige deel is inderdaad een uitzondering en niet echt vernieuwend, maar ook in Vorarlberg zijn best veel verouderde gebieden te vinden, net als veel gebieden in de Maurienne vallei. Om over Via Lattea en Risoul maar te zwijgen.

Mr. Slow

Heb je geloof ik bijna alles wel genoemd ;)

Gaat ook wel om prijs/kwaliteit verhouding.

Maar genoeg, want we gaan behoorlijk Off-Topic

May the ski force be with you !!

Mannen probeer Zwitserland eens. Ok, het kost wat (horeca prijsniveau van bv val d’Isere), maar wachttijden, daar doen we niet aan.

evr66 op 1 mrt 2018 20:40

Waren het maar Val d’isere Prijzen.

CJAHulskamp op 2 mrt 2018 19:34

ontloopt elkaar weinig naar mijn idee. Beide geweest dit seizoen :)

evr66 op 3 mrt 2018 06:50

Is alleen zo jammer dat veel gebieden in Zwitserland nu langzaam verouderen of al verouderd zijn. Dat zal je ook wel gemerkt hebben in 4Vallee.

CJAHulskamp op 3 mrt 2018 08:21

heb je een punt mee, liften zijn vaak oud traag, maar die tijd win je 3x terug omdat je echt nergens hoeft te wachten. Ook voor een plekje voor de lunch bijvoorbeeld. Dit heb ik in verschillende Oostenrijkse gebieden wel anders meegemaakt. Alle gebieden hebben plussen en minnen, ik kom hier zeker weer terug. Al is het maar om de afwisseling, lekkere hooggelegen open afdalingen, bij minder weer lekkere lariksbossen. Maar goed, ook dit hebben meer gebieden. Zijn hier eigenlijk beland vanwege de gids die hier zijn thuisbasis heeft :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie