algemene sneeuwcondities in april

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Wij willen wellicht in de periode eind maart tot 10 april naar Brixental. Maar hoe zijn de sneeuwcondities dan over het algemeen? Wij willen daar graag tochten gaan maken.

Op deze pagina kan je onderaan in de grafiek zien hoe het de afgelopen 6 jaar was in april. https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/sneeuwhoogte…

MAND!

Voor die periode zou ik een ander skigebied kiezen…

Lage ligging en laat in het seizoen zorgen voor hoge temperaturen. Wellicht ook 's nachts ver boven het vriespunt.

Daarmee heb je al heel snel papsneeuw. dit is niet leuk om te skiën.

Als je in die periode naar Oostenrijk wil zou ik voor een gletschergebied gaan.

Ischgl, Sankt Anton, Serfaus, Sölden,… Vorig jaar was Brixen al dicht op 2 april, nog voor de paasvakantie begon.

Inderdaad, niet naar Wilder Kaiser Brixental gaan in april. Papsneeuw, witte banen in een groen landschap, gesloten pistes en zelfs algemene sluiting horen tot de mogelijkheden.

Maar geen paniek, er zijn genoeg gebieden in Oostenrijk die wel normaal wel goede sneeuw zullen hebben, je kan dan zeker niet alleen meer op gletsjers skiën. Ik ga zelf naar Warth-Schröcken, Damüls en Diedamskopf begin april.

Hoi Inge,

Ik zou dat niet doen. Veel te laat in het seizoen. Je kan natuurlijk geluk hebben, maar over het algemeen is de sneeuw niet best. Ik ben er een paar keer geweest en in verschillende periodes, maar eind februari begin maart is het al minder. Bovenin is daar skien tussen een hoogte van 1400 tot 1650m. 1 berg is hoger (1900m) maar dat zijn maar 2 afdalingen. Aan de sneeuwhoogtes van de afgelopen jaren is niet op te maken wat de kwaliteit is. Er kan wel een meter sneeuw liggen, maar als het om 10:00 sóchtends al pap is heb je er weinig aan.Kies voor gebieden waar je echt hoger kan dan 2000m. Die zijn er volop. Succes met je keuze

wow! Duidelijk. Bedankt voor de reacties!
Vandaar dus ook dat het relatief goedkoop is t.o.v. andere gebieden.
Ik ga mij eens verder verdiepen in de andere genoemde gebieden. En anders misschien toch Frankrijk…

Igschl kun je bijna altijd prima skiën begin april.

Sölden en Hintertux 100% zeker.

@Inge: Mogelijkheden in april waar heel waarschijnlijk genoeg sneeuw ligt.

Oostenrijk:

  • Zillertal (Mayrhofen of Hochzillertal + de altijd sneeuwzekere Hintertuxer gletsjer)
  • Serfaus-fiss-ladis (in combinatie met ski6 ook toegang tot Nauders, Reschenpass en Kaunertaler gletsjer)
    -Sölden
    -Obergurgl-Hochgurgl
    -Kühtai (in combinatie met Hochoetz en 2 dagen Sölden met superskipas)
    -Ischlgl-Samnaun, See, Kappl en Galtür (allemaal inbegrepen met Silvretta skipas)
    -Montafon
    -Sankt Anton + Lech-Zürs
    -Obertauern
    -Warth-Schröcken, (Diedamskopf), Damüls (samen met 3-täler skipas)
    -Katschberg+ Grosseck-Speiereck+Fanningberg
    -Stubaier Gletscher+ Axamer Lizum(+Kühtai) met Olympia Innsbrück ski card
    -Pitztal= (Pitztaler gletscher+Rifflsee+Hochzeiger)
    -Mölltaler Gletscher (mits goede condities kan je ook nog naar Ankogel)
    -Kals-Matrei, St.Jakob im defereggen (mits goede condities ook nog Lienz en Sillian) met de skihit Osttirol
    -Nassfeld-Hermagor

Zwitserland:
-Les Quatre Vallées
-Arolla
-Zermatt
-Jungrau Region
-Saastal (Saas-Fee+Saas-Grund+Saas Almagell)
-Aletschregion
-Disentis (met de Suvretta skipas kan je mits goede condities nog naar Flims-Laax, Brigels, Vals en Obersaxen-Mundaun)
-Davos
-Belalp
-Val d’Anniviers
-Scuol
-Sankt Moritz
-Arosa
-Lauchernalp-Lötschental

Frankrijk:
-Les Trois Vallées
-Espace Killy
-Les Deux Alpes
-Chamonix (met de grote skipas kan je ook nog naar Verbier en Courmayeur)
-Isola 2000+ Auron
-Puy St. Vincent

De sneeuwzekere gebieden in Italië ken ik niet zo goed, maar er zullen er zeker ook zijn. In Andorra zijn Grandvalira en Vallnord ook nog sneeuwzeker.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je hoeft echt geen schrik te hebben dat je nergens kan skiën met pasen, er zijn juist heel veel opties.

Bedankt voor de lijst! Ik ga deze eens rustig bekijken.
Heb je misschien ook nog tips wat betreft gebieden waar je goed tochten kan maken (we zijn de korte afdalingen (

Bedankt voor de lijst! Ik ga deze eens rustig bekijken.
Heb je misschien ook nog tips wat betreft gebieden waar je goed tochten kan maken? We zijn de korte afdalingen (van minder dan 15 min) een beetje zat.

Het probleem met Frankrijk vind ik dat ik gewoonweg geen "losse" appartementen tegenkom. We willen 10 overnachtingen en daardoor is een reisorganisatie geen optie; die zitten aan maximaal een week (of gelijk 14 dagen).

PS voor de webdeveloper: Er zit een foutje in het forum? Blijkbaar kan ik geen combinatie van een ( en een

@Inge: In Serfaus lijkt het me dat je langere afdalingen kan maken. Obertauern is ook heel geschikt voor tochten, maar daarbij moet je wel veel de lift nemen en ook wat korte afdalingen.

Les Quatre Vallées, Zermatt-Breuil Cervinia, Jungfrau Region en Saastal zijn de mogelijkheden voor tochten in Zwitserland.

In Frankrijk is Les Trois Vallées tochtenkoning en ook Espace Killy is hier goed voor. Grandvalira in Andorra is ook geschikt voor tochten.

Natuurlijk betekent tochten maken ook altijd lang in de lift zitten.

Van Serfaus had ik het inderdaad gehoord. En Les Trois Vallées natuurlijk.

Vind het niet erg om wat langer in een lift te moeten zitten. Ik vind het juist jammer dat als je eenmaal lekker aan het skiën bent, je alweer beneden bent. Ik ben iemand die de hele dag skiet en tussendoor een broodje naar binnen propt.
In Brixental zijn een aantal tochten uitgezet en is lekker groot, dus vandaar dat de keuze op Brixental viel.

Plaats een reactie