Welk verzamelpunt voor skischool Top?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ellmau

Hallo, in de carnavalsweek gaan we met onze kinderen van 4 en 6 voor de eerste keer naar Ellmau. Ivm de drukte wil ik graag vooraf de skilessen voor de kids reserveren. Ik heb gekozen voor Skischool Top (door de wat wisselende ervaringen met Hartkaiser), en nu kan ik bij mijn reservering voor 3 verzamelpunten kiezen:

  • Bij het hoofdkantoor van Top (onderaan de Vetterstätlift geloof ik), met een kinderland
  • Bij de Kirchbichllift (daar zit kennelijk ook een kinderland)
  • Bovenaan de Hartkaiser.

Onze jongste van 4 heeft pas 1x eerder op ski’s gestaan (en krijgt nu een aantal lessen in Nederland) en zal naar verwachting een groot deel van de tijd in het kinderland doorbrengen. De oudste van 6 heeft vorig jaar al een enkele blauwe piste geskied en zal dus ook dit keer waarschijnlijk niet lang in het kinderland blijven.

Wat zouden jullie adviseren? Zelf hopen we uiteraard ook wat pistes te kunnen pakken terwijl de kinderen op les zitten. We willen wel tussen de middag samen met hen lunchen (mogelijk dat we het voor de jongste ook op halve dagen les houden). Het hoofdkantoor van skischool Top is overigens op loopafstand van ons appartement.

Is het trouwens mogelijk om via de sleepliften bij de skischool op ski’s naar de Hartkaiserbaan te komen? Of moet je daarvoor altijd een bus of auto pakken?

Ervaringen zijn welkom!

*bericht bewerkt door maartjek op 15 jan 2019 17:03

Niemand?

Mail de skischool , daar kunnen ze je denk precies vertellen wat het beste is .

Wij maken al 3 jaar in de kerst gebruik van Hartkaiser (laatste kerst waren de kinderen 5 en 7). Prima skischool (pakket met les en materiaalhuur} Die verzamelen sowieso voor de kinderen bij het kinderland bij hun kantoor (straatje naast de bipa drogist). En als ze de berg op gaan (bij de wat beter skiënde kinderen) verzamelen ze boven aan Hartkaiser.
Wij laten ze wel altijd mee lunchen, omdat grootste deel dat doet, geen gedoe met plek vinden in restaurant en ze vinden het leuk. En het is geen doen om als de een in kinderland beneden zit en de ander boven bij Hartkaiser. Bij de oudste werd dit door skileraar ook gevraagd omdat ze 't gebied in gingen en niet voor pauze terugkwamen bij Hartkaiser.

*bericht bewerkt door rmgb op 18 jan 2019 19:23

Ja je kunt via de sleepliften in going komen en zo terug naar hartkaiser (via Brenneralm=aanrader) , en dan alleen parkeerplaats oversteken. Maar skibus is ook erg goed georganiseerd.

Ik heb nu 2 jaar lesgegeven bij TOP in Ellmau,
Vorig jaar hadden ze nog gewoon 1 kinderland, daar moet iedereen zich melden de eerste dag (zondag) en daar worden de groepen verdeeld. De eerste 2 dagen blijven ze zowieso beneden bij de sleepjesliften, aangezien er dan nog geswitched kan worden van groepsniveau. Daarna is de kans groot dat als ze goed van de blauwe piste kunnen, sochtends al gelijk bij de Hartkaiser afspreken, dit is dus vanaf de dinsdag. Bussen rijden elke 10 minuten, dus dat is ideaal! Ook kun je er op de skies heen, maar met kleine kinderen raad ik dit niet aan, aangezien er ook een klein stukje rode piste bij zit.

Als jullie dus zelf goed kunnen skien, dan is het niet handig om tussen de middag de eerste 2 dagen af te spreken. Stel dat ze daarna naar de Hartkaiser gaan, dan verschilt het per skileraar waar je gaat lunchen, maar vaak weten ze dit 's ochtends al wel.

Ik ben er zelf van 10 t/m 16 maart, dus mocht iemand er dan toevallig ook zijn die nog op zoek is naar een Nederlandse Skileraar, let me know! :)

Thnx @Jooliieen! Dan kies ik gewoon voor kinderland bij het bureau van TOP en zien we daarna wel verder 😊 Overigens beginnen wij pas op dinsdag met de lessen.

@Maartjek: Ik weet niet of dat wel mogelijk is, pas op de dinsdag beginnen… In het verleden kon dat niet, aangezien er dan veel groepjes al boven afspraken bij de hartkaiser, dan kunnen “nieuwe” kinderen niet meer aansluiten. Als ik jullie was zou ik even een mailtje naar TOP toe sturen, het zou jammer zijn als jullie komen op de dinsdag en deze optie niet meer beschikbaar is, ook omdat het hoogseizoen is.
Vorig jaar hadden ze ook een aanmeldstop in de voorjaarsvakantie, omdat er te veel kinderen aangemeld hadden, maar als je van te voren al reserveert, dan ben je daar iig al zeker van!
Mocht je nog vragen hebben, laat dan maar weten hoor! :)

Plaats een reactie