Startlocatie voor 1 dagje skiwelt

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Goede avond

Komende vrijdag zouden wij graag eens in Skiwelt een toertocht willen skiën. Wat is een leuke tocht en wat is de beste startlocatie.
We koken gereden vanuit Mayrhofen.

Even ter info, voordat de vragen komen. We zijn ervaren wintersporters en skiërs en boarders.

Iemand een leuke suggestie?

Persoonlijk zou ik zeggen Brixen, want dan zit je vrij snel in het gedeelte van Westendorf en ben je ook snel terug in het ‘hoofdgebied’ van SkiWelt. Vanuit Brixen kan je ook twee kanten op: richting Scheffau en Ellmau/Going of richting Hopfgarten, Itter en Söll.

En hoe ervaren zijn jullie? Hebben jullie er een flink tempo inzitten?

Carnas on Tour

Hi Svennoo,

Bedankt voor je snelle reactie.
Vandaag bijvoorbeeld vanuit zell am ziller naar hockkrimmel-gerlosplatte geskied en terug. Was volgens skittracks iets meer dan 72km ski kilometers… ik twijfel of dit klopt… maar goed andere discussie. Ik denk dat we iig aardig tempo er op hebben zitten.

Ik zou beginnen in Itter (makkelijk bereikbaar) en vanuit daar de grote ronde in het hoofdgebied maken. Westendorf zou ik overslaan (kost veel lifttijd). De dalafdalingen in de Skiwelt zijn de mooiste afdalingen van het gebied, dus probeer er in ieder dorp minimaal één te maken. Via Hopfgarten, Brixen, Scheffau, Elmau, Going, Elmau, Scheffau (via de skiroute vanuit Elmau), Söll, om ten slotte via de Hohe Salve in een lange afdaling terug naar Itter te skiën. Wel een beetje doorskiën!

*bericht bewerkt door paolie op 21 jan 2019 19:46

@N.D. dan hebben jullie inderdaad een goed tempo erin zitten. Wat mij bijna gelukt is, is om het hele gebied vanuit Brixen te zien. Ik begon rond 9:00 met de SkiWeltbahn richting Westendorf. Bij het einde (Ki-West) teruggegaan en daarna richting Hopfgarten geboard. Itter en Söll meegepakt en via de Hohe Salve de oversteek gemaakt naar de kant van Scheffau. Alleen Going heb ik toen overgeslagen, die pak ik een keer in de ongeveer drie jaar mee. Ik was rond 16:30 terug in Brixen voor de après-ski :)

Carnas on Tour

afgelopen week vanuit brixen meerdere rondjes gemaakt.

rondje zonder ki-west (blijft lastig/opletten dat daar de 118-windauberg lift maar tot 15:30 gaat):
http://skimap.skiwelt.at/?SkilineID=e9sp6c6gn2v

null

rondje met ki-west, maar zonder going.
http://skimap.skiwelt.at/?SkilineID=gv58m3bnn2v

null

@paulboard heel mooi overzicht! Dit is wat ik bedoelde inderdaad.

Carnas on Tour

Bedankt allemaal voor de reacties! Hier kunnen we wel wat mee. @paulboard welke app gebruik jij als ski tracker? Of hoe krijg jij dit mooie overzicht van de geskiede routes?

De plaatjes zijn een screenshot van de app maprika.

De linkjes met tijdstippen/liften zijn uit skiline.cc (track op basis van liftpas/poortjes).

Ik zou niet naar Beiden rijden, maar noordelijk westelijk van het genoeg blijven. Dus Hopfgarten of Itter. Om in Beiden te komen moet je namelijk ook no een paar 100 meter omhoog.
Die rijtijd zou ik skiënd gebruiken en je blijft vlak rijden.

Xx10

Beiden moet zijn Brixen

Xx10

Plaats een reactie