SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental sneeuwzeker?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Beste mensen,

Wij willen met een groep van 11 gaan skiën in de week van 21-12-2019. Hierbij viel het SkiWelt Kaiser - Brixental ons op het oog, echter is de ligging niet heel hoog van het gebied.

Vandaar de vraag: is het gebied rond deze periode wel sneeuwzeker? En zo ja, naar welk dorp zou je ons adviseren om heen te gaan? Het is een mix van beginners en gevorderden.

Alvast bedankt!

De zinnige dingen die te zeggen zijn over de sneeuwzekerheid staan hier: https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/sneeuwzekerhe…

Maar als je sneeuwzeker wil (of beter ‘skizeker’: de zekerheid van veel geopende pistes, al dan niet met kunstsneeuw) zou ik het wat hogerop zoeken of gewoon in een heel ander deel van de Alpen (hoge Franse gebieden, maar ook de Dolomieten in Italië bijvoorbeeld).

De zinnige dingen die te zeggen zijn over de sneeuwzekerheid staan hier: https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/sneeuwzekerhe…

Maar als je sneeuwzeker wil (of beter ‘skizeker’: de zekerheid van veel geopende pistes, al dan niet met kunstsneeuw) zou ik het wat hogerop zoeken of gewoon in een heel ander deel van de Alpen (hoge Franse gebieden, maar ook de Dolomieten in Italië bijvoorbeeld).

GiGi op 3 jun 2019 17:48

Bedankt. Denkt u dat bijvoorbeeld Livigno wel een geschikt gebied voor ons zou zijn? (Ook qua bereikbaarheid, eten, etc.)

Livigno is in ieder geval sneeuwzeker, maar niet het makkelijkst bereikbaar. Je hebt een één-richtings-verkeer-tunnel met specifieke openingstijden, een autotrein of een beste omweg over binnenwegen… Het gebied zelf is voor gevorderden leuker dan voor beginners vind ik.

Voor meer/betere suggesties is het handig als je iets meer vertelt over het gezelschap en wat jullie belangrijk vinden. Moet er après-ski zijn? Kinderen die uitsluitend in het Nederlands les willen? Andere activiteiten behalve skiën/boarden? Is authentieke sfeer van het dorp belangrijk, of eerder gemak?

*bericht bewerkt door GiGi op 03 jun 2019 18:02

Livigno is in ieder geval sneeuwzeker, maar niet het makkelijkst bereikbaar. Je hebt een één-richtings-verkeer-tunnel met specifieke openingstijden, een autotrein of een beste omweg over binnenwegen… Het gebied zelf is voor gevorderden leuker dan voor beginners vind ik.

GiGi op 3 jun 2019 18:00

Hmm, oke oke. Weet u eventueel wel een ander makkelijk te bereiken gebied in Italië, Frankrijk of Oostenrijk?

*Na bewerking:
Er hoeft geen uitbundige après-ski te zijn, minimaal 100 km pistes en sneeuwzeker. Iedereen van ons skiet en niemand heeft meer les nodig. Wij komen ook echt alleen voor het skiën (niet langlaufen, wandelen o.i.d.). Het dorpje zelf maakt niet zoveel uit, als het maar niet al te moeilijk te bereiken is…

*bericht bewerkt door larryvdb op 03 jun 2019 18:06

Wat is 'makkelijk'? Geen bergpassen? Dicht bij de snelweg? Niet te lang rijden? Je moet iets preciezer zijn als je zinnige antwoorden wil denk ik.

Dat gezegd hebbende: bijna alles in Oostenrijk, Val Gardena, Megève, Kronplatz, Drei Zinnen…

*bericht bewerkt door GiGi op 03 jun 2019 18:11

Wat is ‘makkelijk’? Geen bergpassen? Dicht bij de snelweg? Niet te lang rijden? Je moet iets preciezer zijn als je zinnige antwoorden wil denk ik. Ook wat extra info, zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven.

GiGi op 3 jun 2019 18:07

Makkelijk als in: we hoeven niet nog een uur met sneeuwkettingen rijden… Dicht bij de snelweg maakt niet heel veel uit.

Wat is ‘makkelijk’? Geen bergpassen? Dicht bij de snelweg? Niet te lang rijden? Je moet iets preciezer zijn als je zinnige antwoorden wil denk ik. Ook wat extra info, zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven.

GiGi op 3 jun 2019 18:07

Makkelijk als in: we hoeven niet nog een uur met sneeuwkettingen rijden… Dicht bij de snelweg maakt niet heel veel uit.

larryvdb op 3 jun 2019 18:09

Tja dat hangt van condities af meer dan van de bestemming. Zo heb ik de naarste bergweggetjes zonder problemen gereden, maar ook sneeuwkettingen moeten omleggen op een snelweg… Het gemak van je reis kan je dan het beste laten afhangen van de verwachte condities en je timing.

Wat is ‘makkelijk’? Geen bergpassen? Dicht bij de snelweg? Niet te lang rijden? Je moet iets preciezer zijn als je zinnige antwoorden wil denk ik. Ook wat extra info, zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven.

GiGi op 3 jun 2019 18:07

Makkelijk als in: we hoeven niet nog een uur met sneeuwkettingen rijden… Dicht bij de snelweg maakt niet heel veel uit.

larryvdb op 3 jun 2019 18:09

Tja dat hangt van condities af meer dan van de bestemming. Zo heb ik de naarste bergweggetjes zonder problemen gereden, maar ook sneeuwkettingen moeten omleggen op een snelweg… Het gemak van je reis kan je dan het beste laten afhangen van de verwachte condities en je timing.

GiGi op 3 jun 2019 18:19

Zeker waar… Bedankt voor uw moeite!

Als het koud genoeg is, hebben ze daar ook snel genoeg kunstsneeuw liggen, maar je weet het inderdaad niet zeker daar. Meeste jaren is het wel te doen. Vindt zelf Montafon erg makkelijk aanrijden en veel van de pistes liggen vrij hoog. Wil je echt meer zekerheid dan bijvoorbeeld Ischgl of Sölden, maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan.

Plaats een reactie