Rustige pistes Söll

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hoi allen,

dit jaar ga ik voor de eerste keer skien in het Wilder Kaiser Brixental gebied. Helaas zijn we nog steeds verplicht te gaan tijdens de vakanties wat dus drukke pistes oplevert. Tijdens Kerst heb ik in Zell am See genoten van een paar heerlijke pistes waar we heerlijk onze gang konden gaan zonder continue op te hoeven letten waar een bochtje te maken.
Dus mijn vraag (voor de kenners) is; welke rustige pistes rondom Hochsöll (daar zitten we) raden jullie aan? Het liefst blauw of rood, maar zwart kan ook leuk zijn na een mooie dump.
Hoop van jullie wat mooie tips te krijgen!

Groeten, Lori

Hoch soll?

Bedoel je niet toevallig hochsolden?

Hoch soll? Bedoel je niet toevallig hochsolden?

Jeroen op 1 feb. 2012 15:44

Nee, ik bedoel toch echt Hochsöll ;)
Maar voor het gemak mag je ook van Söll uitgaan hoor.

Als je wilt check dit kaartje dan eens. Hochsöll ligt ‘rechtsboven’ Söll!

null

Ik ben al een aantal keer in dit gebied geweest en de dalafdalingen waren toen erg rustig. Zo kun je naar ieder dorp in het gebied skien en vooral in de ochtend is dit erg rustig. Soll, Itter, Hopfgarten, Scheffau, Brixen, Ellmau allemaal goed te doen. Veel plezier.

Oh bedoel je dat gedeelte, dat noemde ik altijd het middenstation van soll hahaha

Het gehele gebied is erg groot maar desondanks voelt het niet groot aan en valt het qua drukte reuze mee, persoonlijk vond ik de pistes bij Ellmau en Scheffau erg fijn om te skieen, niet te zwaar en niet te licht!

je zit in hochsöll top locatie…

neem de gondel naar de hohe salve en neem dan afdaling 40 richting itter
bijna aan het eind kan je kiezen of links of rechts, rechts ga je naar de salvista gondelbahn
en links naar de mitterwies sleeplift als je de sleeplift neemt ga je richting het dorp en daar heb je nog 2 sleepliftjes eentje met schotel en een babylift maar onderaan die liften zit een perfect restaurant en dan op je gemak weer terug
prima te doen

en verder is de silleralm vrij rustig
ga met de keatbahn naar boven stap uit en ga onder de lift door het pad op en je bent op de silleralm daar is het meestal vrij rustig en boven op de silleralm zit een leuk restaurantje
daar kom je gelijk al uit of neem een keer de route naar de stoeltjeslift …
succes daar top gebied kom er al vanaf 1978

grtjs erik

het kan tijdens vakantie perioden vrij druk zijn
omdat skiwelt aan de noordzijde van de alpen ligt en makkelijk aan te rijden is vanuit duitsland nederland.
een rustige piste is inderdaad de dal afdaling itter
ook rustig is de zwarte vanaf de hohe salve en dan door richting brixen ook een zwarte
rustig omdat ie zwart is nr 2c daarna 1
ben er in januari geweest met een heleboel sneeuw
waanzinnig

Plaats een reactie