skipas delen in Skiwelt/Westendorf?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Weet iemand of je gemakkelijk een skipas met elkaar kunt delen? Mijn vriend en ik wisselen elkaar de hele week af met boarden nu we ons dochtertje bij ons hebben en denken er over om samen een pas te kopen. Iemand ervaring hiermee?

ik deed dit ook altijd maar het mag alleen helemaal niet. Er worden namelijk als je door de poortjes gaat fotos gemaakt. Deze worden met elkaar vergeleken. De ene dag een vrouw en de andere dag een man kan dus niet. Je hebt kans dat je eruit wordt gepikt en dan wordt je pas afgenomen en je krijgt een boete van 80 euro. Een skipas is niet overdraagbaar. Staat er ook op. Ik deed dit ook altijd en las dit dus op het forum. Gelukkig nooit eruit gehaald omdat ik het kwaad ervan niet inzag.

Nee hoor, wat maakt het uit als je elkaars pas gebruikt! Als je een volwassenpas neemt wordt je er echt niet uit gepikt als er de ene dag een man staat en de andere dag een vrouw… Dat is hetzelfde als ik bv. 6 dagen zou skien en er maar 4 doe, de andere 2 dagen verkoop ik mijn pas aan iemand anders die er die dagen nog plezier van heeft…

Onzin dus,

Sorry maar is echt geen grapje. Er loopt nog een topic op deze site over waar een link staat naar verhalen van mensen waarbij het is overkomen. Volgens mij zelfs nog in dit gebied.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/52006

Ik dacht eerst ook dat het onzin was en zeker van die foto’s maar helaas het is echt waar. Nogmaals ik vind het ook raar dat het niet mag en deed het zelf ook. Maar het wordt door meerdere mensen beaamt dat het echt zo is.

Ja toch onzin, op een weekpas zit geen pasfoto en is dus ook niet persoonsgeboden… Het kan en Skiwelt maakt hier echt geen probleem van… En ik vond dat topic ik vrij vaag… Bij een pas die persoonsgeboden is kan ik het me voorstellen maar voor gewoon een weekpas van 7 dagen klopt dit niet…

Geen probleem hoor ik neem de pas van mijn man ook wel eens, is toch ook niet te controleren?
Het is wat anders als ik de kaart van mijn kids zou pakken, dan kan ik me voorstellen dat je eruit gepikt word…en logisch.
Suc6

Enkel bij seizoenspassen is het met foto ( bij sommige gebieden ook voor passen langer dan 7 dagen) Zomaar foto’s nemen bij de lift zonder toestemming staat haaks op de privacywetgeving me dunkt.

alleen als je een seizoenkaart hebt daar staat wel je foto op,

broodje aap dus? Nou ja ben ik er mooi ingetrapt.

hoe kan zo’n fotoapparaat dat nou herkennen.
de ene dag heb je een must op de andere dag een helm.
skibril of zonnenbril op.
en dan nog een grote sjaal voor je mond.
knappe computer die ziet dat ik dat ben.

Absoluut GEEN broodje aap…

Het mag niet en je wordt er inndd tussen uit gepikt.
Bij veel dalstations wordt een (webcam)foto van je gemaakt als je door het poortje loopt… (ook bij sommige andere liften).

Hierdoor staat dus je foto "op je pas", digitaal weliswaar. Als de liftbedienden iemand anders op hun beeldscherm zien dan degene die er daadwerkelijk door het poortje loopt, pikken ze je eruit.
(heb mezelf meermaals terug gezien!)

PS. dit geldt voor ELKE pas, dus niet alleen seizoenspassen

Koppel voor me is het gebeurd afgelopen jaar… Die hadden gewoon per ongeluk hun pas verwisseld(was s’ochtends), en dat liep dus gewoon met een sisser af.

Iemand die het niet geloofd, als je zelf in Wilden Kaiser bent, bij het dalstation in Ellmau (Hartkaiserbahn treintje) kan je het het best zien.

Daar kan je langs twee kanten langs een glazen kantoortje. Daar staan een scherm of 10 langs elkaar en kun je de foto’s zelfs zien!

Verder staat tegenwoordig bij de kassa’s duidelijk aangegeven dat de skipas strikt persoonlijk en dus niet overdraagbaar is.

Daar hebben ze nu wel iets op gevonden, de zogenaamde "ouders-pas". waar twee volwassenen op een pas kunnen skien!

Daar hebben ze nu wel iets op gevonden, de zogenaamde "ouders-pas". waar twee volwassenen op een pas kunnen skien!

William op 10 feb. 2012 19:16

Maar dan wordt het een ander verhaal in Skiwelt, als ze zelf de ‘ouders’ skipas invoeren… hier nu in Saalbach doen ze echt niet moeilijk erover en vorig jaar in Skiwelt ook zeker niet!

Als je de Hartkaiserbahn in Ellmau neemt dan wordt er een foto van je gemaakt. Deze kun je zien als snel op de schermen kijkt waar de man zit die deze schermen controleert.

Belg

Seizoenskaarten hebben een digitale foto, zo ook passen van 8 dagen of langer.
Ze worden als je door de poortjes gaat gescand en komen zo op het scherm. Als je een liftkaart hebt van 7 dgn of korter staat er geen foto op en die wordt ook niet gemaakt als je door het poortje gaat!!?onzin. Als ouder zijnde dus om en om de skipas gebruiken is heus niet zo erg.
Vorige week heeft een vriend van mijn dochter zijn pas nog door verkocht omdat hij wegens omstandigheden niet meer ging skiën, bij de verkoopkassa notabene, niemand die hier iets van zei.

Skipässe sind nicht übertragbar und müssen den Kontrollbediensteten unaufgefordert vorgezeigt werden. Der Skipass wird bei versuchter oder erfolgter missbräuchlicher Verwendung entschädigungslos eingezogen - weiters wird Strafanzeige erstattet. Die Übertragung des Skipasses auf andere Personen, Verlängerung oder Verschiebung der Gültigkeitsdauer ist nicht möglich. Verlorene Skipässe werden nicht ersetzt.

en hierbij nog een aamvulling van de site van skiwelt, het is dus geen broodje aap

Irrsinnig familiär zeigt sich die SkiWelt mit dem neuen 6 Tages Skipass, der auf zwei Elternteile mit einem Kleinkind (bis 5 Jahre) übertragbar ist. Kinder bis 5 Jahre fahren in der SkiWelt gratis!

Diese Karte ist auf beide Elternteile übertragbar! Bei Kauf müssen beide Elternteile samt Kind(er) für ein Foto an der Kassa erscheinen!

Misschien in verschillende skiregionen anders maar als ik mijn skipas verlies wordt hij geblokkeert en krijg ik op mijn aankoop bewijs(genummerd) een nieuwe.
En mooi dat ze ouder skipassen hebben, maar als dat niet zo is en je als ouder een skipas zonder foto gebruikt en de andere dag de ander is er niemand die jouw je skipas afneemt.

wij hebben jaren met de kinderen toen ze nog klein waren en aan een halve dag skien genoeg hadden een dag kaart gekocht die we s’middags om ongeveer 13.00 weer doorverkochten aan anderen,nooit problemen mee gehad.Ook nu met het hel gezin pakken we maar voor 3 van de 5 een hele week een pas voor 7 dagen de rest pakt een dagkaart en bij slecht weer of een zieke heb je dan nooit dat je betaald voor een dag niet skien.

het gaat er niet om wat andere ski gebieden doen, skiwelt heeft hier haar eigen regels aangepast. Je mag dus geen skipassen doorgeven, jullie gaan toch ook niet naar de sportschool met het abbonement van een ander. Wel weer typisch nederlands, wel wil skieen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

Bull shit Stefan!.. Wat een ongelovelijk domme vergelijking met de skipas van een ‘ander’, het gaat hier om de verhoudingen binnen Skiwelt en niet er buiten. Als er binnen een gezin waarvan er om de dag een ouder op een volwassen skipas skied zonder dat ze beiden op die dag gaan skien MOET dit mogelijk zijn, daarbij snijd Skiwelt zich zelf in de vingers om zo bezoekers te laten pakken. Ze vermelden zich als een familie skigebied en als ze op deze manier handelen is dat onklantvriendelijk…

En ik begrijp erg goed dat ze kijken welke skipas bij iemand hoort want in het verleden maakten erg veel volwassenen misbruik van de kinderpas…

Dit geldt niet alleen voor Skiwelt. Veel gebieden hebben ´duidelijk´ tussen de kleine lettertjes staan dat dit niet is toegestaan. Dat een liftmedewerker daar dan heel soepel mee omgaat doet niets af aan het feit dat het eigenlijk verboden is.

Of ik het er mee eens ben is een tweede. Als ik kleine kinderen zou hebben zou ik het ook proberen.

het is geen bull shit, zij bepalen de regels en je hebt je maar aan te passen. Ik begrijp niet waar we moeilijk over doen. je gaat op skivakantie en dat kost geld, wil je dit niet blijf dan thuis.

ik ga drie keer per jaar op wintersport, met kinderen, met collega’s en met mijn echtgenote, als ik moet bezuinigen doordat ik skipassen moet gaan ruilen dan blijf ik liever thuis.

neem een wahl skipass
in 7 dagen 5 dagen skieën.
er is in de week die je gaat wel eens een dag dat het slecht weer is (mist,regen,veel sneeuw)
doe dan andere leuke dingen…

maar de skipassen zijn al jaren niet ubertragbar
maar niemand heeft er nog nooit van gehoord
(kleine lettertjes)

Als iets niet mag, dan mag het niet, ook niet bij een lage kans om betrapt te worden…dan blijf je gewoon een dief…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

De eerste week van dit jaar zaten we in Alta Badia en hadden skipassen van Dolmmiti superski. Op die pas staat of deze voor een man of voor een vrouw is. Of ze nog verder controleren weet ik niet. Onze dochter was een beetje ziek en de eerste dagen hebben we daarom geen pas voor haar gekocht. Verderop in de week heeft ze toen de pas van mijn vrouw gebruikt en dat heeft niet tot problemen geleid.

Harrie

Ja, in de dolomiten controleren best goed op de passen.

zelf mee gemaakt halverwege de Sella. een oom van me had de per ongeluk de pas van mijn tanta mee genomen.( toen stonden er nog geen (pas)foto’s op en tegenwoordig wel , kun je nagaan, controle is nu dus nog makkelijker)

pas afgepakt en kon een nieuwe kopen ( verder geen boete ofzo)

Seizoenskaarten hebben een digitale foto, zo ook passen van 8 dagen of langer.
Ze worden als je door de poortjes gaat gescand en komen zo op het scherm. Als je een liftkaart hebt van 7 dgn of korter staat er geen foto op en die wordt ook niet gemaakt als je door het poortje gaat!!?onzin. Als ouder zijnde dus om en om de skipas gebruiken is heus niet zo erg.
Vorige week heeft een vriend van mijn dochter zijn pas nog door verkocht omdat hij wegens omstandigheden niet meer ging skiën, bij de verkoopkassa notabene, niemand die hier iets van zei.

Elly op 10 feb. 2012 22:35

Complete onzin!!! En ik ben niet vaak zo stellig maar: 1: het staat overal vermeld, zoals gepost door andere mensen (website, kassa, etc.) en 2: nog belangrijker, ik heb het ZELF gezien, terwijl ik altijd maar een 6-dagen skipas heb!

Afglopen week uit de rij gehaald. We hadden een twee dagen pas gekocht. De ene dag mijn vrouw geskied de volgende dag ikzelf. "Gisteren is deze pas door een vrouw gebruikt!" Mee naar het hokje en inderdaad een foto (hij zoomde hem in) van mijn vrouw ergens genomen in het gebied bij een poortdoorgang bij een lift. Vervolgens als een crimineel afgevoerd naar het kantoor naast de lif. De 80 Euro heb ik af kunnen wimpelen, maar de pas werd ingevorderd en kon een nieuwe dagpas kopen!!!

U bent gewaarschuwd.

Grappig dat mensen zich niet aan de voorwaarden houden, en zich dan nog als slachtoffer zien.
Ik begrijp het delen van je pas wel, maar niet mopperen als je er ook daadwerkelijk op aangesproken wordt.

Overigens voor de mensen die zeggen : "hoe kan ik dat nou weten?" hier een foto van onze skipassen van afgelopen december

null

Ik kom ondertussen al weer tien jaar in dit gebied en ja: er worden foto’s gemaakt bij de toegangscontrole. Dit is geen schending van de privacy, maar een onderdeel van de huisregels. En die kunnen ze zo strikt maken als ze zelf willen (behoudens de fundamentele rechten van de mens natuurlijk ;-) Je koopt de pas en heb je dus te houden aan de regels die eraan verbonden zijn.

Dus: gewoon niet doen, dat overdragen van een skipas. Het is natuurlijk makkelijk, het is goedkoper, maar waarom zouden die foto’s bij de ingangen gemaakt worden denk je? Vakantiegangertje pesten? Of voor je eigen veiligheid? Misschien vergezocht, maar na jaren werkzaam geweest te zijn bij de politie kan ik me voorstellen dat het bij een calamiteit handig kan zijn om iemand te identificeren aan de hand van een aan de pas gekoppelde (webcam)foto.

Plaats een reactie