Ervaringen Wilder Kaiser/ Brixental begin april

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Ik krijg de kans om tijdens de eerste week van april mee te gaan met een groep naar SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental. Echter -en daar komt de Nederlander in mij naar boven- draai ik elke euro liever 3 keer om voor ik ze uitgeef. Vanwege de lage ligging van het gebied (tot 2000m) vraag ik me af in welke mate het gebied begin april gemiddeld nog geopend is. Graag ervaringen van mensen die er waren in die periode!

Hmm Niels, uit ervaring van afgelopen jaar was het niet begin April niet veel soeps meer in Skiwelt. de meeste dal afdalingen waren dicht en bovenop was het ook erg slecht. (volgens mij zijn ze ze de eerste week van April al helemaal dicht gegaan). Ik denk dit een risico wordt (al weet je dit nooit 100% zeker hè.

Tenzij je van waterskiën houdt zou ik t niet doen.

ik heb een aantal jaar geleden eind maart 1 dag in SkiWelt geskied, ik had het geluk dat de dagen van tevoren dik 50cm gesneeuwd had. Maar tijdens mijn skidag was het warm, ongeveer 15 graden beneden in het dal.
tot 12:00u goed skiën, maar daarna echt dramatische sneeuwcondities…
ik zou zelf nooit in April in SkiWelt gaan skiën, maar ja, je moet een beetje geluk hebben

Oke da’s duidelijk. :)
Ik vreesde er al voor. Normaal ga ik begin april altijd in frankrijk skiën en dan vermijden we om lager als 2000m te skiën en de wilder kaiser gaat nota bene maar tot 2000m

Toch bedankt voor het advies!

Ik zou het precies niet doen. Heb even de webcam gecheckt van 2010-2011 en toen was het al op 4/4 helemaal gedaan. Een beetje dom van die groep om dan naar Wilder Kaiser te gaan, er zijn veel betaalbare sneeuwzekere alternatieven met pasen.

Ik zou het precies niet doen. Heb even de webcam gecheckt van 2010-2011 en toen was het al op 4/4 helemaal gedaan. Een beetje dom van die groep om dan naar Wilder Kaiser te gaan, er zijn veel betaalbare sneeuwzekere alternatieven met pasen.

Mathijs op 12 nov. 2012 22:18

Inderdaad ik snapte het ook niet zo goed. Feit is wel dat ze vooral voor de après-ski gaan. :p

Maar goed, ik ga zoeken naar een andere mooie aanbieding (en betere bestemming) voor die eerste week pasen.

Ik zou het precies niet doen. Heb even de webcam gecheckt van 2010-2011 en toen was het al op 4/4 helemaal gedaan. Een beetje dom van die groep om dan naar Wilder Kaiser te gaan, er zijn veel betaalbare sneeuwzekere alternatieven met pasen.

Mathijs op 12 nov. 2012 22:18

Inderdaad ik snapte het ook niet zo goed. Feit is wel dat ze vooral voor de après-ski gaan. :p
Maar goed, ik ga zoeken naar een andere mooie aanbieding (en betere bestemming) voor die eerste week pasen.

Niels op 12 nov. 2012 22:24

Haha, er zal veel apres-ski zijn als het skigebied dicht is :)

Ben er een keer in maart geweest, en dat was echt op de laatste pufjes :)
Als er toch apres ski moet zijn en goede sneeuw op hoogte …les deux alpes ?
Veel operators, dus betaalbaar (hollander toch ;) )

Zelfde hier, ga altijd naar Ellmau met carnaval, viel een keer laat (eerste week van maart).
Toen was het al net aan met de sneeuw. Voor begin April ligt het gebied gewoon te laag…

Zegt eigenlijk al genoeg dat ze ten laatste op 07/04/13 al sluiten!

Afgelopen jaar zat ik hier in de week februari-maart. Eerste dagen was nog heerlijk skiën, maar de laatste dag al rond 1 uur gestopt omdat de sneeuw zo verschrikkelijk slecht werd dat skiën niet meer mogelijk was: overal lagen plasjes water op de vlakkere stukken en volgens de thermometer op de 8pers. de brandstadl op was het er 13 graden… Moet er niet aan denken hoe het er nog een maand later uit ziet!

Gast632 dat klopt, maar zelfs in de Sölden was het erg nat in het dal en was het skien zeer slecht die tijd. Het enige geluk is dat je boven wel fatsoenlijk kunt skien…

Plaats een reactie