Westendorf 16 maart, te laat?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo mensen, ik ben van plan een weekje Westendorf te boeken, vanaf 16 maart. Is halverwege maart te laat in het seizoen of kan het nog net? Zouden jullie het gokken of is de kans dat het niks wordt te groot? Ik heb wat gezocht op google maar heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Nipt maar ik zou het gewoon doen.

gewoon gaan ,ik ga 10 maart ook nog

he-ho lets go

Hallo mensen, ik ben van plan een weekje Westendorf te boeken, vanaf 16 maart. Is halverwege maart te laat in het seizoen of kan het nog net? Zouden jullie het gokken of is de kans dat het niks wordt te groot? Ik heb wat gezocht op google maar heb niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ron op 6 dec. 2012 07:48

Het vorige jaar in de eerste week van maart in Brixen im Thale geweest en nog redelijk kunnen skieen, Westendorf ligt iets gunstiger maar 16 maart is best een risico. Het kan "vriezen of het kan dooien", anders gewoon een gletsjertje opzoeken deze zijn redelijk dicht in de beurt en zonder problemen tot aan de Pasen open.

niet roetsjen maar skieen

Hoi,

Ik zou het er niet op wagen. Je kunt vast wel skiën, maar de dalafdalingen zullen erg prut zijn. (of je moet geluk hebben) Zoek een gebied hogerop en je zult betere condities hebben. Tenzij je het niet erg vind om te slushskiën en vanaf 12uur de pistes vol hopen te liggen. Ik ben een aantal jaar geleden naar dit gebied geweest en dat was eind februari. Om 13:00uur was het gedaan en stopten we met skiën. Niet meer te doen. Nu was dat wel een sneeuwarm seizoen, maar als de temperaturen te hoog worden dan kan er wel sneeuw genoeg liggen, maar de condities zijn dan gewoon slecht. Het gebied ligt voor half maart gewoon te laag.

Bedankt voor jullie reactie…pff…moeilijk om de knoop door te hakken. Misschien is ‘gewoon gaan’ wel het beste advies haha

Let wel op dat rond die tijd de feestweek is, en daar moet je van houden :)

hallo Allemaal,
Wij gaan altijd pas midden maart naar westerdorf en hebben het geweldig daar.Je staat alleen op de piste bijna niemand te zien!
Volop sneeuw op de piste dat garanderen ze ook!!
Smiddags in de zon een tarrasje pakken.
Na 14.00 uur wordt de sneeuw iets minder. Maar de zon des te beter.
Groet Margo

Dat klinkt allemaal goed, Margo. Gewoon op tijd op de latten en misschien wat eerder stoppen; niets op tegen als het lekker weer is.

Dat klinkt allemaal goed, Margo. Gewoon op tijd op de latten en misschien wat eerder stoppen; niets op tegen als het lekker weer is.

Gewoon gaan, ik heb er vorig jaar gezeten in dezelfde week. In nederland was het toen al 20 graden (die warme weken eind maart) en daar was het toch ook dik boven nul in het dal. Genoeg mooie afdalingen kunnen pakken, alleen de dalafdalingen worden dan wel snel slushy (uur of 14.00-14.30)

De zuidhellingen waren aan de kant van de Hohe Salve drama, pistes aan de kant van de Choralpe waren bijna allemaal in super conditie!

Wij Gaan ook Pas 16 maart naar Westendorf. Top weer meestal zon en genieten , en het dal in skien is toch niet noodzakelijk, hoog skien , dal feestje maken! Gaat toch een lift omlaag. vrije pistes , niet druk en plaats op een ligstoel in de zon !!!

@Gast544: Ik heb inmiddels geboekt, de kriebels zijn er al! Inderdaad: dan maar wat hoger blijven als dat nodig is. En als het mooi weer is met rustige pistes moet het wel erg slecht zijn wil je mij horen klagen…

Plaats een reactie