Ervaringen met verbinding Warth Schröcken - Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Warth - Schröcken

Hey allemaal.

Binnenkort gaan we met wat familieleden 3 dagen skiën in Warth - Schröken. Nu heb ik hier wat ervaringen gelezen over Warth- Schröken en blijkbaar verveelt het skigebied wel snel. We zijn met 4 skiërs van behoorlijk tot hoog niveau… 60 à 70 pistekilometers hebben we op een dag wel gezien lijkt me dan.
Gelukkig is er sinds dit seizoen de verbinding met Lech. Heeft iemand van jullie daar al ervaringen mee? Is het overstappen via verschillende liften? Gaat het allemaal vlotjes?
Ik heb er zelf nog niets over opgezocht omdat ik meer met de examens bezig ben, maar ik zou graag wat ervaringen van jullie willen weten. Wat vonden jullie zelf ook over Warth - Schröken qua skigebied, wat zijn de leuke pistes, de leuke plekjes, de leuke eetgelegenheden op de pistes,…?

Die laatste lift halen...

Nu ja, om te beginnen, als er eerlijk wordt gerekend met pistekilometers dan houdt het oorspronkelijke Warth-Schröcken er nog hoogstens 30 over. Je kan ook de 3-täler skipas nemen, waarmee je zo in Diedamskopf (= leuk skigebied voor één dag) en Damüls zit (leuk voor meerdere dagen), je hebt best wel je eigen auto nodig dan.

Over verbinding met Lech weet ik niets, ziet er alvast goed uit.

Over Warth-Schröcken zelf (zonder de verbinding naar Lech): vrij eentonig skigebied met nogal kunstmatige nederzettingen op de passen (met ongezellige restaurants), je skiet vaak in de schaduw, de pistes zijn zo een beetje allemaal hetzelfde, vrij druk op de piste en moderne liften met zelden wachttijden. De leukste piste ligt naar mijn mening als je richting die verbindingslift met Lech gaat skiën (onder Sonnenjet geloof ik, rode 9 denk ik), de slechtste pistes zijn die bij de Falkenskischaukel, zeer vervelende lift, met allemaal prikpistes.

Alleszins, bij slecht weer heb je vrij weinig te zoeken in Warth, dan zoek je beter een skigebied tussen de bomen.

Edit: zie: https://www.wintersport.nl/skigebieden/snowworld/forum/topic…

Ik ben een dag naar Warth geweest en eerlijk gezegd viel het tegen. Dit komt voornamelijk door de vrij korte pistes en de hoeveelheid aan verbindingspistes. De verbindingslift naar Lech heb ik niet gepakt (had een 3-talerpass). Damuls vond ik beter, meer variatie in piste.

Ik ben het niet eens met de vorige reacties: Warth Schrocken is een leuk gebied, zeker als gevorderde skieer voor de off piste. De verbinding naar Lech is prima, maar op bepaalde tijden wel druk. Vanuit Schrocken sta je in een halfuurtje in Lech, prima aanvulling op het gebied. Zeker met deze nieuwe verbinding zou ik geen 3-taler pas kopen maar ski arlberg.

Ik vind Warth wel een leuk gebied, zitten best veel leuke pistes tussen en er is ook redelijk wat off piste voor als je off piste skiet.
Over Lech weet ik niets, daar heb ik nog nooit geboard, maar ik moet wel zeggen dat het er leuk uitziet in de zomer, in de winter zal het daar ook wel leuk zijn als ik @flexen moet geloven :d

Gang is alles

Het is een belediging om Lech "wel leuk", of "goede aanvulling" te noemen! :-) :-)

@Flexen Hahaha sorry, ik had moeten zeggen dat het helemaal geweldig is volgens jou :P
En dat wil ik ook graag geloven :3

Gang is alles

Plaats een reactie