Prijspeil Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Ik vroeg me af hoe eigelijk de prijzen in Solden liggen van een halve liter bier op de piste / friet met snitzel, Dit jaar naar val thorens geweest en hoop dat het niet veel erger kan en Solden leek ons ook een mooi gebied. heb al ver gezocht maar kon niet egt iets vinden.

Tip, doe al boodschappen in NL of onderweg. Wij beroven de NL-se supermarkt heb je zelf de keuze of dit de Appie is of de Lidl of een combi. Wij gaan voor de vaatwastabletjes, W5 doekjes, verpakte vleeswaren, muesli etc naar de Lidl en de pindakaas etc moet allemaal A-merken zijn. Een eventueel vleesje koop ik ter plekke maar de rest stik er maar in. Pleepapier, roze en 1 laags voor een euro per rol omdat het de berg op is gebracht, bekijk het lekker. Val Tho etc helemaal de held zijn om met een flesje Bacardi en een Colafles voor €100,-- ofzo. Vrienden van mij kwamen met zo’n verhaal.

Sta je naast hun met je meegebrachte Colafles en een flesBacardi gekocht in Luxemburg voor 1/10de van de prijs.

Een bord koude friet met een worstje 15 euro het is echt van de zotte. Of ja lekker dat skiwasser, beetje ranja drinken voor 5 euro een halve liter.

Laat mij maar lekker een stokbroodje mee de piste opnemen en de speciaal ingerichte ‘Picnic’ plekken opzoeken. Er worden heus wel wat drankjes (bier) gedronken op de terrasjes maar ik weiger om mijzelf te bezatten in die landen met prijzen waarvan u en ik zeggen, doe eens normaal. Het heeft niets meer met vakantie of ‘seizoenswerk’ te maken.

In Oostenrijk liggen de prijzen echt wel ietsjes lager anders zouden, de duitse mentaliteit, de worsten met friet gewoon teruggesmeten worden. ;-)

Prijspeil van duitse broodjes langs de snelweg zijn ook heel schappelijk. Daar hoef je zelf geen broodjes voor te smeren. Goed belegde broodjes langs de snelweg das een onderdeel van de vakantie!

Fijne wintersport!

@max6; Vorig jaar ben ik Sölden geweest en ik vond de prijzen meevallen, redelijk vergelijkbaar met andere Oostenrijkse plaatsen. En die prijzen zijn echt een stuk lager dan Val Thorens, maar dat is denk ik ook wel een van de duurste plekken in Frankrijk qua eten en drinken.
Je kunt prima lunchen op de piste voor geen extreme bedragen en ook een biertje is betaalbaar. Ik zou zeggen veel plezier daar!

Was een week terug in Solden: 3 kleine bier 27 euro

Oh ja, dat was de gogo-bar :-)

Wat me opviel met Krokus: de prijzen van drank op de piste zijn overal hetzelfde. Eten heb ik niet zo op gelet.
Voor een halve liter bier of Radler betaal je iets van een 4 euro.

Ik heb toevallig 2 mensen deze week die de afgelopen 5 jaar in VT zijn geweest. Ook zij vertelden me dat Sölden toch een heel stuk goedkoper was dan VT, zowel verblijf als eten en drinken. Een grote bier of radler op de piste en bij de apres ski tussen 3,20€ en 4€. Wiener met patat tussen de 8€ en 9.50€

Maar in VT was het wel leuker skiën, meer kilometers vooral.

Skiën. What else.

Wij zitten nu in Solden. Prijzen vergelijkbaar met andere Oostenrijkse skidorpen. Dat is in ieder geval goedkoper dan bv portes du soleil.

In Sölden is het niet duurder dan elders in Oostenrijk. Je kunt trouwens je boodschappen prima bij de M-Preis doen. Ze hebben alles wat je nodig hebt en het is niet veel duurder of goedkoper dan hier in Nederland.

Ik koop bijna alles van te voren, maar ik heb ook een best wel grote auto, dus ik kan het allemaal meenemen. Ik maak ook altijd een plan van maltijden, alleen maar plannen maakt een grote verschil in hoeveel geld wij geven uit aan boodschappen. Maar meestal, maak ik veel avond maltijden van te voor, omdat ik goed moe ben na een dag skien, en ik wil ook niet te veel denken over het eten. Dus ik doe spaghetti sauce, een beenham, gehaktballs, gekruid kippenboten, iets van de slow cooker, enz, dan doe ik dat allemaal in vrieskast, alles in koelbox in de auto, en elke dag neem ik wat uit van de koelbox. Als de bestemming een grote vrieskast heeft, dan zet ik de koelbox buiten.

Ik bespaar niet alleen maar geld, maar tijd en energie…

Trouwens in Megeve in sommige plekken op het piste, betaalde ik 6,50 voor een cafe au lait…ik vind dat echt niet normaal meer…ik verwacht toch wat meer de betalen op het berg, maar… dat gaat mij te ver.

Oef, dat wordt dus een dikke portemonnee mee de piste op volgende week in Les Menuires. ;-)
Ach, gelukkig hebben we al een grote tas met boodschappen klaarstaan.

Wij nemen de Dolce Gusto mee op wintersport, het zal wel ontzettend NL’s zijn maar ik vind het wat als ik 4 bakken koffie moet kopen per dag voor 6,50 per stuk. Dat vind ik alles behalve vakantie, laat ze het maar merken. Als ze koffie 3 euro zouden maken dan is dat een redelijke prijs voor op een berg. Dit slaat echt alles. Mag graag een chocootje drinken op de berg om even op te warmen en de nodige suikertjes binnen te gieten maar € 8,60…

heb de eigenaar erbij geroepen en even in goed Engels, Duits en Frans uitgelegd dat het van de zotte was (let op dit was de prijs anno 2012)

null

Tja… gelukkig zijn er nog andere landen dan Frankrijk waar er te skiën valt ;)

Krijg er wel 425 km skigebied voor die ik persoonlijk tot 1 van de mooiste van europa vind behoren.
Dan maar een thermoskan mee in de rugzak. € 30,-- per dag voor alleen de koffieronde zonder een rondje te geven…overigens is de foto op mijn pc iets van 6 mb dus inzoomen goed mogelijk. Dat de foto wazig is heeft te maken met een beslagen lens, die dag was zo ongelooflijk koud en met sneeuw dat de kwaliteit foto te wensen overlaat maar er staat echt € 8,60 inclusif service ;-) dat maakt een hoop goed. Leuk dat men dan nog verwacht dat ze 1,40 ofzo fooi krijgen want ja zoveel procent is nog een beetje karig.

Idioten aldaar, voor een moment voelde ik mij een idioot om binnen te lopen te gaan zitten en een warme choco te bestellen met direct een rekening. Toen ik hem kreeg had ik hem terug moeten gooien achter de bar, had ik in ieder geval met veel plezier € 8,60 willen investeren.

Hier word je als toerist gewoon agressief van.

Nou, ik wil te bij zeggen, niet iedere eatery hanteered hetzelfde price…

In Megeve, op Le Petit Fontain snack bar, was een cafe au lait 3,00, warm chocomelk 3,- met slagroom 3,50. Maar 2 grote worsten met een grote bak friets was 6,50, wij kunnen met twee daar van eten. Dat was nou nog redelijk, en draag ik geen rugtas voor een tientje…maar je moet weten waar je moet eten, anders is het inderdaad geen grapje

Hier word je als toerist gewoon agressief van.

Nergens voor nodig, je bent op vakantie… :D Dan maar je thermoskannetje mee.

Mijn god…wat een belachelijke prijzen allemaal. Snap er werkelijk niets van.

Ik ski zelf niet en kon toevallig met de eigenaar van ons appartement elke ochtend om 11.00 uur meerijden met de auto naar hun bergrestauarnt Hintermaisalm (Hinterglemm). Om 15.00 uur kon ik dan weer mee terug naar beneden rijden.

Dit heb ik 3 dagen gedaan. Ik begon dan om 11.00 uur met een capuccino en een spa blauw. Om 12.00 uur nam ik mijn 1e biertje (klein). Tussen 12.00 en 15.00 uur dan nog zo’n 4 biertjes. Om half 2 kwamen mijn man zoon om met z’m drietjes te lunchen. Man 2 grote bier, zoon 2 cola en alledrie een warm gerecht van de kaart.

Om 15.00 uur ging ik afrekenen en dan betaalde ik rond de € 50,- voor alles wat ik hierboven heb neergezet.

Dat is gelukkig wat andere koek dan diegene die in Solden alleen al € 27,- voor 3 bier betaalde. Wat een prijzen !!!

Tsja, ook ik kijk tegenwoordig eerst eventjes op de kaart als ik ergens neerplof en zomaar bestel.
Ik ski eigenlijk altijd met een goede vriend van mij in de rugzak zit altijd wel iets van een sjaal, reepje chocolade of noem het een candybar. Iets te drinken en veelal een camera (Heb geen Go Pro o.i.d.) Een thermosflesje van 0,8 liter vind ik persoonlijk wel te doen. Wij wisselen vaak wie de rugzak draagt. Ik vind het allemaal reuzehandig.

Let wel ook wij drinken echt wel drankjes op de piste etc maar dit was zo’n extreem voorbeeld dat zoals de foto laat zien het een memorabele ochtend was.

Dus ook wij genieten volop maar als men prijzen gaat hanteren van € 9,-- voor 1 bier ik echt ga afhaken. Oostenrijk lijkt in ieder geval een stuk vriendelijker met haar prijzen. Bedankt voor jullie reacties overigens.

Nogmaals oef ! € 8,60 voor 2 choco. Wij zijn in 2010 en 2011 ook in La Plagne geweest en ben om eerlijk te zeggen de prijzen een beetje vergeten, sorry ! ;-) Ik kan me alleen 1 lunch herinneren met 6 man, in een restaurant op de piste richting Champagny, 6 x lasagne, tartiflette, steak hachee etc en 6 x drinken ( bier, cola) samen iets van € 95,- , toen vonden we dat veel, een aanslag op de pot haha, maar achteraf valt het denk ik nog wel mee als ik de prijzen hierboven zie.
Ik draag wel een rugzak maar een thermoskannetje meenemen gaat me net iets te ver denk ik.
Lunchen in ons appartement hebben we eigenlijk nog nooit gedaan, ik ben gek op lekker eten en wil genieten in de vakantie en lekker op de piste eten.
Maar er staan helaas een paar sneeuwdagen voorspeld volgende week ( sorry voor "helaas", ik ski niet graag terwijl het sneeuwt) dus ik vermoed dat we niet de hele dag op de piste zijn en daarom wellicht een stokbroodje eten in ons appartement aan de piste.
Misschien off topic qua skigebied, maar welk restaurant in Valtho en Les Menuires is zeker af te raden qua prijzen en welke juist aan te raden ?
ps @thetaalman, bedankt voor de tip wc papier, had ik nog niet in de tas gedaan, ;-)

Dat is gelukkig wat andere koek dan diegene die in Solden alleen al € 27,- voor 3 bier betaalde. Wat een prijzen !!!

Jacquelien op 12 mrt. 2013 12:06

Dat zal wel in een niet-gewone après bar geweest zijn. Hoewel dat het dan nog veel is, in Ischgl betaal je 6 euro voor een halve liter in de Schatzi bar.

@Jolanda6: graag gedaan die 1-laags roze bende vind ik geen vakantie’gevoel’… ;-) , overigens oef nog even iets meer…dit was dit de prijs voor 1 chocomelkje met slagroom. Ja zo’n LavAzza is vloeibaar goud voor het keeltje.

Die dag was mijn skimaat niet zo lekker dus ben toen zelf de piste opgegaan daarom ook mijn absolute verontwaardiging over de prijs € 8,60 ik meen €1,60 voor de slagroom echt te absurd gewoon.

(@Jolanda6: Overigens dien ik nog wel op te merken mocht je chloor of bleek meenemen op het lijstje voor badkamer of hygiënische troonkamer) let op met de druk in de hoogte. Mij is het nooit overkomen maar je zal niet de eerste zijn met ‘ontplofte’ bende. Met chloor is dit alles behalve een feestje natuurlijk maar ik persoonlijk trek ranzige badkamers heel slecht en in 3 minuten, inspuiten intrekken afspoelen en mogelijk even borstelen of schuursponsje over de voegjes en ik sta rustig en lekkerder onder die douche) Noem het raar en noem het gek, geen enkele vorm van smetvrees maar de Franse Slag is mij iets teveel van het goede op een wc en badkamertje van 2m2…

Wat een geneuzel allemaal… Wintersport is eenmaal duur! Wat loopt iedereen een beetje te klagen, ga lekker dan naar een All-in in Turkije. In alle gebieden kan je voor "acceptabele prijzen" lekker eten en drinken, soms is de ene locatie iets duurder dan de ander, maar ja dat is nu eenmaal vakantie. Volgens mij vergeet iedereen ook dat Nederland erg duur is. In een gemiddelde kroeg/restaurant in Nederland betaal je bijna vergelijkbare prijzen.

ik woon in het centrum van Amsterdam, heb ik nooit 6,50 betaald voor een cafe au lait…met een familie, telt het heel snel op.

De kinderen krijgen elke dag een warme chocolade melk, en een nutella crepe met slagroom. Een baguette nemen wij me, en wat drinken…en dan geven toch 20 euro per dag uit in cafe’s aan de piste.

Moderation, that’s the key here…

Vind ik ook. Frankrijk weet ik niet, daar kom ik alleen in de zomer. Prima supermarkten en prima betaalbaar ook. Wat wintersport betreft,ben ik altijd in Obergurgl geweest. Men zegt dat het er duur is. Ik vond dat altijd wel meevallen. Nu voor het eerst in Zwitserland gewest. Ook dat vond ik allemaal heel erg meevallen met de prijzen.

@Gast915: Ha leuke reactie. Als ik €8,60 voor 1 warme choco met slagroom neertel verwacht ik er een lapdance bij. Ik kan je verzekeren dat zat er niet bij. Ook wij gaan gewoon lekker op vakantie en dat mag best iets kosten echter een bord koude friet met een worst ernaast voor € 15,-- vind ik persoonlijk een tikkeltje too much. Als iedereen het accepteert net als die fijne huizenprijzen door al die jaren komt men zichzelf vroeg of laat wel een keer tegen.

Vanaf nu kijk ik waar het druk is en daar zal het prijsniveau ook beter liggen een snelle blik op de kaart zal ook misschien kunnen schelen. Misschien heb ik een uitzondering te pakken gehad maar zoals hierboven valt te lezen ben ik geen uitzondering € 9,-- voor 1 biertje…dan verwacht ik daar ook een toef slagroom op ;-)

Gelukkig dat er ook andere ervaringen zijn, vele malen positiever in ieder geval.

Dat toefje slagroom stond inderdaad op de bar voor me te dansen. Ze vroeg ook nog of ik een champagne voor haar wilde kopen… :-)

Al met al blijft het wel vakantie en om dan elke stuiver om te draaien verpest de vakantie spirit wat mij betreft. Dus een combi van gezond verstand gebruiken en niet plompverloren ergens gaan zitten en maar iets bestellen zonder te weten wat iets kost is denk ik op zijn plaats.

Na mijn laatste ervaring op Oudejaarsavond in Parijs (nog even ergens naar binnen iets drinken want het regent); Wilt u een klein of groot biertje? Gelukkig gekozen voor de kleine, maar die bleek ook al €12 euro te kosten!! Daar hebben we maar om gelachen… Naast ons had een koppel grote biertjes (halve liters geloof ik) besteld à €24 euro… Niet lachen als je dan de rekening krijgt, hun ogen rolden uit hun kassen. Nu was het Oudejaarsavond, dus wellicht daardoor hogere prijzen, maar dan nog. Ik heb dan toch wel sterk het gevoel dat ik besodemieterd word!!

Voor wat betreft de wintersport; wij nemen een krat met boodschappen mee uit NL. In de rugzak voor overdag waarschijnlijk een kleine snack, lunchen nemen we niet mee en dan ’s avonds afgewisseld zelf koken en uit eten.
@HeidiInTheAlps; wat een voor werk tref jij!

De lol is er wel een beetje af. Wij moeten met 5 man(vrouw) al gauw eerst € 200,00 pistekaartjes kopen per dag. Dan inderdaad zeker € 50,00 per dag voor eten en drinken. En dan nog warm eten. Dat doe ik noodgedwongen altijd in het appart. Wij vinden dit niet erg, maar wel veel tijd aan kwijt. Dus voor ons inderdaad goedkope gebieden opzoeken. Altijd oostenrijk scheelt veel! Vorig jaar Warth, een kop koffie op de piste 2,50. Warme choco en slagroom, een hele grote 3,50. Bord patat 4,50.

Een espresso op de piste in Samnaun kost tussen de 2,10€ en de 2,30€. Dat vind ik goed te doen. Het eten was ook niet veel duurder dan ik in Oostenrijk gewend ben. Wel veel lekkerder!

Plaats een reactie