gaysnowhappening

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Kan er iemand mij vertellen wat ik me daarbij moet voorstellen en is dan echt alles gay vb. op de pistes en apres ski of valt dat allemaal nog wel mee.
Grtz jb567

Ik heb gehoord dat ze alle pistes roze spuiten…

Ik heb gehoord dat ze alle pistes roze spuiten…

bram82 op 22 feb. 2014 07:45

:-) :-)

, kan je precies zien waar je eventueel naartoe moet mocht je interesse hebben…

aha, ik zie dat mijn link niet wordt meegestuurd. Als je google op gay snow happening Solden dan kan je het programma zien. Is een bijzonder gezellige week maar als je 't echt wilt vermijden dan moet je niet de bars die in dit programma staan en wellicht de sauna’s vermijden…

– verwijderd door de redactie –

– verwijderd door de redactie –

Gast628 op 22 feb. 2014 18:25

Niemand wordt gegijzeld door niemand.

Schreeuwende nichten? Jammer dat je zulke woorden kiest, maar dat zegt volgens mij meer over jou als over iemand anders. Homo’s hoeven zich niet “in de buitenwereld aan te passen” aangezien zij deel uitmaken van de diverse samenleving waarin we allen leven.

Tja volgens mij gelden geschreven en ongeschreven fatsoensregels voor iedereen. Ik zit niet te wachten op tongende stellen van welke samenstelling dan ook. Afgaand op de foto’s van eerdere happenings vind een deel van deze groep dat wel normaal. Ik zie dit ook niet als vertegenwoordiging van ‘de homo’ maar meer als een extravagant feestje van een deel. Verder is het leven en laten leven wat mij betreft.

– verwijderd door de redactie –

Gast628 op 22 feb. 2014 18:25

persoonlijk vind ik jou nu een echte Poetin. je ziet toch ook zoenende en flikflooiende hetero stellen? waarom zouden die dat wel mogen? laat ze lekker en als je het vies vindt kijk je lekker de andere kant op. en ik vind je 'Heb niks tegen homo’s, maar … ’ wel hypocriet, uit je bericht blijkt dat je er wel wat tegen heb.

Certified ski-boy, glijbewijs

@gast628:
Bedenk je even dat de wereld in het algemeen totaal vergeven is van heterosexuele uitingen. Die bovendien nogal op de heteroman gericht is. (Blote piemeltjes zijn nog steeds taboe, maar de tieten zijn o-ve-ral)
En bedenk je ook dat jouw kinderen, neefjes, of vrienden etc. morgen plotseling ook homosexueel kunnen blijken te zijn

Pf, gaan we nu echt een eindeloze discussie houden over de homo- en heteroseksuele gemeenschap? Accepteer mensen gewoon zoals ze zijn, niemand is hetzelfde!

Ik vraag me af waarom er speciaal voor hun zulke dingen georganiseerd moeten worden??
Voelen ze zich niet thuis tussen de hetero’s??

Übung macht den meister!!!

@RFKangoo:
"Hun"
"Ze"
"Moeten"

Je toon suggereert niet veel vriendelijks…

Tegenvraag: Kun je je voorstellen dat jouw (evt.) kind homo is?

Ben het met RFKANGOO eens dat ik het nut van speciale gaysnowhappening niet echt snap. Gaan er ook evenementen georganiseerd worden voor mensen met rood haar of voor mensen die in Volvo’s rijden?
Aan de andere kant als er liefhebbers zijn die naar een paar travestieten willen kijken op een podium moet dat ook kunnen. Is alleen niet mijn cup of tea. Men heeft natuurlijk altijd de keuze om er heen te gaan of niet.

Dat was dus mijn vraag, heb ik de keuze om ergens anders te gaan après skiën of is alles echt gay die week.

Ik vraag me af waarom er speciaal voor hun zulke dingen georganiseerd moeten worden??
Voelen ze zich niet thuis tussen de hetero’s??

RFKANGOO op 22 feb. 2014 23:42

Blijft een minderheid he… En minderheden verenigen zich sneller expliciet om sterker te staan zeg maar. Daarnaast is het misschien de uitgelezen kans op nieuwe personen te leren kennen van dezelfde geaardheid (ik ben ook maar wat aan het gokken maar ik zie er weinig onheil in).

Er is trouwens ook een dutchweek in Val Thorens voor de hollanders, voelen jullie je anders niet thuis? Ik zeg niet dat de vergelijking volledig opgaat maar toch…

allen, homo of niet, iedereen gelijk! Ik denk eerder dat het topic niet bedoeld is om een mening te geven over homosexualiteit. het is gewoon een feit dat op een groot holebi event een andere sfeer hangt. vraag is of dit overal in solden is die moment of enkel in de bars aangeduid op de agenda van het gay snow event. een vraag die waarschijnlijk meerderen stellen die die periode geboekt hebben , niet wetende dat het dan gay snow event is. grtjs KM

Maak je geen zorgen, die gasten zie je niet, hangen constant in de darkroom!..(even reacties uitlokken)

als ik het zo zie, lijkt me dit toch een redelijk groot jaarlijks event?

Helaas weet ik het niet maar kan iemand alsjeblieft antwoord op de vraag van de topic starter geven?

http://www.gaysnowhappening.com/main/DE/SD/MS/gaysnowhappeni…

Hier staat het programma, of er buiten deze gelegenheden iets te merken is weet ik niet.

Mijn ervaring met gay gerichte feesten is juist dat er een hele goede sfeer hangt en er zelden ongeregeldheden zijn, dit in tegenstelling tot soms de agressieve sfeer in normale kroegen en discotheken. Kijk ook eens hoeveel ‘hetero’s’ naar de gaypride en de roze maandag van Tilburg gaan. En waarom wordt er altijd zo moeilijk gedaan over 2 zoenende jongens, andersom zie je het 10x zo vaak…
Kortom ik zou je niet laten tegenhouden en denk eens hoeveel meer kans je maakt bij de hetero vrouwen!

Waar het mij om gaat is dat deze rel nichten onder het motto “kijk ons eens zielig zijn” je constant proberen te shockeren en te provoceren. Als zij zich normaal gedragen mogen ze van mij doen en laten wat ze zelf willen maar in een openbare sauna even gezellig de herenliefde bedrijven gaat me net iets te ver, dan kijk ik niet de andere kant maar vraag vriendelijk of ze misschien op willen zouten en dat doe ik bij hetero’s trouwens ook. Laat ze dat maar in hun prive omgeving doen en inderdaad daarbij lijk ik net Poetin en op die andere miljoenen Europeanen.

Helaas weet ik geen antwoord op de vraag van de topic starter.

Maar ik wil ‘als een van hun’ wel even reageren op de vraag waarom ‘ze’ zoiets organiseren.
Als homo (lesbisch) zijnde ga ik altijd mee met ‘normaal’ georganiseerde (ski)reizen. Ik gedraag me ‘gewoon’, ga normaal op in de groep maar als mijn gezinssituatie ter sprake komt vertel ik open hoe het zit. Daarna merk ik toch dat mensen anders tegen mij aan gaan kijken (meestal wel positief, enkele keer negatief). Sowieso moet ik een keer of 10 mijn coming out verhaal vertellen (is jou als hetero ooit gevraagd wanneer je erachter kwam dat je hetero was en hoe je dit aan je ouders/vrienden hebt verteld en hoe die erop reageerden???), daarna wil men weten hoe wij twee kinderen hebben kunnen krijgen en hierbij worden soms de meest brutale vragen gesteld (ooit als heterostel met kinderen meegemaakt dat men aan je vroeg hoe je je kinderen hebt gemaakt???).
Ik snap dat die vragen er zijn en ik beantwoord ze graag in de hoop dat degene na mij ze niet meer hoeft te beantwoorden. Maar ik heb er niet altijd zin in. Ik ben namelijk op vakantie en kom om te skiën en om het gezellig te hebben en hoef niet steeds weer terug naar mijn coming out. En hoe ‘huisje, boompje, beestje’ mijn bestaan ook is, ik blijf een uitzondering door ‘slechts’ mijn geaardheid.

Over het flikflooien in het openbaar; daar hebben wij net zoveel recht op als hetero’s dat hebben. Maar je moest eens weten wat voor reacties er ontstaan als wij elkaar als echtpaar elkaar kussen (gewoon op de ‘dichte mond’). Vooraf kijken we drie keer over onze schouders om te zien of de situatie veilig is. En dan alsnog kunnen we reacties ontvangen.

Ik heb ooit in een groep gezeten waar ‘homo’ een soort van aanspreekvorm was. Men maakte elkaar daar voortdurend voor uit. Kun je je voorstellen dat het dan best lastig om te zeggen dat je er zelf ook een bent? Toen ik het eenmaal gezegd heb is het nooit meer op die manier gebruikt.

Ik ben zelf erg voorstander voor een gemengde wereld. Ik zou daarom niet naar zo’n happening gaan, maar ik snap wel heel erg goed dat mensen daar heen gaan omdat het altijd zo zal zijn dat homo’s een minderheid zijn. Op vakantie heb je niet altijd zin om dat steeds maar weer te moeten voelen en wil je je vrij kunnen voelen. Ik denk dat dit vrij voelen, ook al is NL een tolerant land, voor een hetero vanzelfsprekend is maar voor een homo niet. En daarom is fijn dat dit soort reizen er zijn en dat je een keuze kan maken.

haha dit topic is een lachertje :)

@RFKangoo:
"Hun"
"Ze"
"Moeten"

Je toon suggereert niet veel vriendelijks…

Tegenvraag: Kun je je voorstellen dat jouw (evt.) kind homo is?

Flexen op 23 feb. 2014 00:03

Oohw ik heb er niks op tegen hoor. Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig mee voelt.
Wat ik wel jammer vind is dat er tussen de gay’s een aantal mensen zijn die het liefst heel de dag van de daken schreeuwen dat ze gay zijn.
Mij best dat je andere gevoelens hebt dan 99% van de bevolking maar moet je daarom zo’n aandacht trekken??
Doe gewoon normaal, dan word het (iig. door mij) eerder geaccepteerd.

Übung macht den meister!!!

@RFKangoo:

Wat is ‘normaal’?
Zijn zoenende mannen normaal genoeg voor jou?
En hoe ‘normaal’ is het dat hetero’s (hier in dit forum) bepalen dat een gaysnowhappening niet ‘normaal’ is?

Gaysnowhappenings zijn overigens tamelijk normaal. Naast Solden is er in ieder geval ook een in Arosa, in Tignes en in Aspen…
Dus alle hetero’s die het niet normaal vinden: pas maar op! :-)

Oh, en waarschijnlijk is eerder 3-8% van de bevolking homosexueel. Niet slechts 1%.
Minimaal 3 op de 100 kinderen blijkt later homosexueel te zijn.
De kans op een kind met Syndroom van Down (mongooltje) is 1 op de 700…
(Even een overweging voor alle (toekomstige) ouders die hier nogal negatief over homo’s schrijven: de kans op een kind dat later homo blijkt te zijn is 21 x groter dan de kans op een kind met Down)

Het is alleen lastig aan te tonen omdat het nog steeds een taboe is en veel mensen er niet voor uit durven te komen.
Dus zo geaccepteerd is het allemaal nog niet…

Ter geruststelling van de vraagsteller. Ik ga al een aantal jaar in deze periode samen met mijn vrouw naar Sölden. Niet omdat ik homo ben, maar omdat je vaak mooi weer hebt en dit gebied nog prima omstandigheden heeft. Als je het gayprogramma ziet, dan zie je dat men elkaar telkens ergens anders treft. Vaak hebben niet deelnemers daar ook geen toegang. Wij merkten vaak niets van de gay happening.
Veel plezier in Sölden. (Ook dit jaar zijn we weer van de partij)

Ik vind het wel leuk dat ze dit organiseren haha
Niet voor mezelf hoor.
Maar vind het goed dat Sölden niet de homo’s vergeet in al hun aprés ski feesten etc.

Gang is alles

mercikes gast 383!

Plaats een reactie