Pasen 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Nu er weer flink wat sneeuw is gevallen, begint het weer te kriebellen toch nog een pasr dagen skieën, ik zou graag weg willen met pasen, echter valt dat dit jaar erg laat.van 18-4 tot en met 21-4. Iemand toevallig ervaring met die periode in: ischgl, sölden of st anton?
In voorgaande jaren?
Bedankt alvast
Grt paul

Eerder Livigno, Sulden (niet te verwarren met het overbekende Sölden) of Obergurgl eventueel. Er ligt gewoonweg geen basis in de Noordalpen, waardoor ik vrees dat je niet veel meer gaat hebben aan die halve meter. Van mensen die er begin maart gingen heb ik gehoord dat de sneeuwkwaliteit heel slecht was in Sölden.

Hier nog een draadje over skiën eind april: https://www.wintersporters.be/forum/topic/151140?page=2#last…

Edit: Ischgl lijkt me tevens een optie.

Ik ga naar Les Menuires in die periode! Wel met de skipas voor de volledige 3V.

Go with the snow!

In voorgaande jaren?

Je hebt niet zoveel aan ervaringen uit het verleden! Als je deze winter een beetje hebt gevolgd dan zou je moeten weten dat moeder natuur heel erg onvoorspelbaar kan zijn.

Anderen hebben al een paar goede suggesties gegeven voor plekken waar in ieder geval genoeg sneeuw ligt. Of dat rond pasen nog lekker skien is durf ik niet te voorspellen. Als je flexibel bent qua planning kun je nog prima wachten tot het laatste moment.

When life gets too complicated.... SKI

Wij gaan met een busje, dan kunnen we eenvoudigweg de beste sneeuw opzoeken :-) https://www.wintersport.nl/forum/topic/153161

Te gekke dingen doen met leuke kleine internationale groepen in de bergen! crazycamp.org

2 jaar geleden zijn m’n ouders in Ischgl geweest eind april. Ze hadden nog nooit op zo’n goede sneeuw geskied zeiden ze achteraf. Bijkomend voordeel: het is minder druk. Dient wel gezegd te worden dat het enkele dagen voordien nog wat had bijgesneeuw boven. Je moet er dus ook wat geluk mee hebben.

Wij zijn in Sölden vaak genoeg in april geweest. Het is ons daar nooit tegengevallen! Zelfs bij 20+°C! Gewoon heerlijk skiën daar, zeker op de gletsjers…! En tja, als het warm is krijg je wat verder beneden papsneeuw, maar dat zal dan niet alleen in Sölden zijn… De dalpistes zijn meestal al wel gesloten rond die tijd…

Combineer Sölden met Obergurgl-Hochgurgl. In Gurgl ligt dan wrs nog wel sneeuw tot in het dal. Het skigebied ligt hoog en niet de hele dag pal in de zon, waardoor de sneeuwkwaliteit langer goed blijft. Bovendien is het er nooit druk! Amper papsneeuwhopen op de pistes!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ga al 7 seizoenen op rij op het eind van april naar Ischgl.
Boven de 2000m steeds goed te doen, misschien op uitzondering van 1 seizoen. Tot aan het middelstation kan je best nog aardig skiën, zeker piste 4 en 5 zijn meestal in betere staat dan de 1 en 1a.
Zelfs de dalafdaling nog een paar keer kunnen doen maar die is in de namiddag wel papperig (zoals bijna overal onder de 1700m)
Het grote voordeel is geen drukte hier en betrekkelijk lage prijzen, enkel op 1-2-3 mei gaan de prijzen even terug omhoog voor de seizoensfinale en dan is het dorp uitverkocht.

Plaats een reactie