Sölden 1 april 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Sölden 1-4-'14:

null

Wat een verrassing! Vandaag onverwacht een dagje skiën in Sölden. Nu het toch mooi buiten het seizoen is, kunnen we dit gebied ook mooi meepikken zonder dat het te vol is. Na dik een uur rijden stonden we eindelijk onder aan de Giggijochbahn. Snel de ski’s pakken en hop naar boven voor een flink dagje skiën. We moesten namelijk heel het gebied in 1 dag verkennen ;)

Pistekaart:

null

Site skigebied:
http://www.soelden.com/

Prijs dagpas volwassenen (mid season) :
€47,-

Weer/Temperatuur:
Zonnig! De hele dag ook weer wat heiig, maar dat is natuurlijk niet erg.

Sneeuwcondities:
Boven de ±2000 meter prima sneeuw, daaronder zware papsneeuw. Op de talabfahrten onderin een hele dunne sneeuwlaag die het niet lang meer volhoudt.

Wachttijden:
Gelukkig viel het overal mee. Overal max 5 stoeltjes wachten. Op de pistes was het goed druk vergeleken met de andere gebieden

Beste piste:
Moeilijk om te kiezen, maar de afdalingen bij de Heidebahn waren wel heel lekker! Echt voorjaarsskiën! Je kon daar heerlijk zwevend over de zachte piste skiën zonder bulten.

Slechtste piste:
De blauwe 8 (talabfahrt), geopend, maar we moesten de ski’s 1 keer uitdoen omdat het gewoon zo slecht was daar.

+/-:

  • Weer
  • Pistecondities (behalve de talabfahrten)
  • Uitzichten
  • Verschillende uithoeken waar het lekker rustig is
  • Temperatuur beneden
  • Talabfahrten
  • Te groot gebied voor 1 dag ;)

GPS (iSki):

null

^GPS Sölden

null

^GPS Gletsjers

null

^GPS Giggijoch

null

^GPS Gaislach

Gemiddelde snelheid incl. liften: 20 km/h
Maximale snelheid: 86 km/h
Hoogste punt: 3250 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 14689m
Aantal liftfahrten: 31
Pistekilometers: 64.53 km

null

^Silberbrünnl met links de Hainbachkar

null

^8-CLD/B Giggijoch met daarachter Roßkirplbahn

null

^Rettenbachferner

null

^4-CLD/B Schwarzkogel, deze moest nog even wachten, we wilden meteen door naar de Tiefenbachferner!

null

^4-CLD/B Einzeiger

null

^Mooie strakke pistes overal!

null

^Gletscherexpress

null

^SL Seiterjöchl

null

^De zwarte 31 vanuit de Schwarze Schneidbahn 1

null

^Mittelstation Schwarze Schneidbahn

null

^6-CLD/B Seitenkar

null

^Mutkogl SL en de Tiefenbachbahn

null

^Seitenkar

null

^De zwarte afdaling van de Schwarze Schneidbahn naar de Seitenkar

null

^Bergstation Seitenkar

null

null

^Uitzicht op de Scharzkogelbahn en de Einzeiger

null

^SL Seiterjöchl

null

^Seitenkar met de rode 36

null

^SL Mutkogl en de blauwe 38 vanuit de Tiefenbachbahn

null

null

^Braunschweiger Hütte

null

^De Wildspitze (3774m) met de Mittelbergferner

null

^Skigebied van de Pitztaler Gletscher met de Mittelbergbahn en rechts de Wildspitzbahn

null

^Bergstation Tiefenbachbahn

null

^Skigebied Rifflsee (Pitztal)

null

null

null

^Skitunnel

null

^Talstation Tiefenbach

null

^SL-Mutkogl talstation

null

null

null

null

^Blauwe 39 bij de SL Mutkogl

null

^Na de Seitenkar genomen te hebben daalden we binnen een kwartier af naar de oefenliftjes in Innerwald. Wat een verschil met de sneeuwhoeveelheden!

null

^Talabfahrt (Rode 9)

null

^Dat ziet er niet goed uit :(

null

null

^Sölden vanuit de Gaislachkogelbahn I

null

^Gaislachkogelbahn I met rechts de DSB Mittelstation, die we later ook nog een keer genomen hebben

null

^Wat een lift, die Gaislachkogelbahn II ! :D

null

null

null

^Genieten! :)

null

^Bergstation Gaislachkogelbahn II

null

^Stubaier Gletscher (Windachferner) met de Schaufelspitze (3332m)

null

null

^Skigebied Hochgurgl-Obergurgl

null

^Timmelsjochpaß

null

^Rettenbachferner

null

^Einzeiger en Schwarzkogel

null

^Giggijoch

null

Bergstation Gaislachkogelbahn II vanaf de rode 1

null

^3-CLF Wasserkar

null

^Gaislach Mittelstation

null

^Wasserkar met de zwarte 3

null

null

null

^DSB Gratlift met daarachter de Giggijoch

null

^Bergstation Heidebahn

null

^Ventertal

null

null

^Blauwe 2 bij de Heidebahn

null

^Blauwe 8 (Talabfahrt), hier moesten de ski’s los…in het echt zag het er nog wat slechter uit

null

^Lekker een stukje zweten in je skikleren met minstens 15 graden.

null

^laatste stukje rode 10 bij de DSB Mittelstation

null

^Helemaal niets te doen hier! De man bij de lift was blij dat er toch nog iemand langskwam ;)

null

^Innerwald/Ausserwald

null

^Sölden

null

^DSB Mittelstation

null

^De weg naar Hochsölden vanuit de DSB

null

null

^Gaislachkogelbahn I vanuit de DSB

null

null

^Bergstation DSB Mittelstation

null

^Meteen door naar de DSB Gratlift met daarlinks de rode 4, prachtige pistes hier!

null

null

^Bergstation Stabelebahn

null

^Lente bij de Langeggbahn!

null

^Rettenbachtal

null

^Stabelebahn vanuit de Langeggbahn

null

^Nu eindelijk tijd voor de Schwarzkogel! :)

null

^Blauwe 24 bij de Einzeiger

null

^Schwarzkogelbahn

null

null

null

^Bergstation Silberbrünnl en Langeggbahn

null

^Blauwe 23 bij de 4-CLF Seekogel

null

^Seekogel

null

^Roßkirplbahn. Wat gaat de tijd toch snel! De laatste lift alweer, dachten we! Gelukkig konden we nog snel om 16:15u de Silberbrünnl in om nog een piste te doen :)

null

^Giggijoch

null

^Teveel liften om op te gaan noemen ;)

null

null

^Zwarte 14 bij de Roßkirplbahn

null

^Dit was dan ook weer de laatste afdaling van de dag en ook meteen de zwaarste. Hier de zwarte 20/rode 19 bij de DSB Rotkogl, net onder Hochsölden

null

null

^Het laatste stukje was erg warm! Zomers warm!

null

^Op 1 april gewoon nog naar 1300 meter afdalen in deze ‘slechte’ winter. Het is geen 1 april grap!

Conclusie:
Het gebied is me heel goed bevallen! Groot en divers, maar ik wil hier liever niet in het hoogseizoen zitten. Veel te druk. Daarom was het nu een mooie kans om het gebied te testen buiten het seizoen. Het was weer een fantastische dag! :)

> > > Hochzeiger 2-4-'14 > > >

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 16:06

Hehee mooi! Ik heb een aantal bijna exact dezelfde foto’s;) Je verslag toverde een glimlach op mijn gezicht:)
Echt super dat je nog tot het dal kon afdalen! Beter iets, dan niets:p
Een afdaling van de Schwarze Schneidbahn II naar de Seitenkar!? Dat is compleet nieuw voor mij! :o
Boffen trouwens dat je er zo vlak voor de paasvakantie bent geweest! Zo rustig:D
Thanks for sharing!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mooi verslag! natuurlijk jammer van de dalafdalingen, maar gerelativeerd natuurlijk super in deze tijd van het jaar! mooie foto’s ook, en sölden heeft een mooie mix van hypermodern (Gaischlachkogl II etc) en heerlijk nostalgisch (Wasserkar etc).

staan deze niet op de pistekaart?

null

^De zwarte afdaling van de Schwarze Schneidbahn naar de Seitenkar

Certified ski-boy, glijbewijs

€47,- voor een dagpas buiten het seizoen???

When life gets too complicated.... SKI

Ooohhh!!! Wat ziet dat er toch lekker uit!

Mooi verslag! natuurlijk jammer van de dalafdalingen, maar gerelativeerd natuurlijk super in deze tijd van het jaar! mooie foto’s ook, en sölden heeft een mooie mix van hypermodern (Gaischlachkogl II etc) en heerlijk nostalgisch (Wasserkar etc).

Jorian op 7 apr. 2014 23:05

De Wasserkar wordt deze zomer afgebroken!

Super bedankt voor deze prachtige foto’s en update ! Ga met Pasen en ziet er beter uit dan menig piste
afgelopen krokus in skicircus Saalbach Hinterglemm, ha ha !

Mooi verslag! natuurlijk jammer van de dalafdalingen, maar gerelativeerd natuurlijk super in deze tijd van het jaar! mooie foto’s ook, en sölden heeft een mooie mix van hypermodern (Gaischlachkogl II etc) en heerlijk nostalgisch (Wasserkar etc).

Jorian op 7 apr. 2014 23:05

De Wasserkar wordt deze zomer afgebroken!

EricH op 8 apr. 2014 09:08

jammer, maar dan kunnen we altijd nog genieten van de DSB’s zoals Mittelstation en de oude sleepliften

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooi verslag! Na enkel de gletsjer, wil ik toch ook wel eens de rest van het gebied doen :)

Genoten van je verslag!
bedankt voor de aha-erlebnis

Lekker verslag wederom, en heerlijke foto’s! Mij lijkt het ook echt geen geschikt gebied in het hoogseizoen :P

Gang is alles

Wat een heerlijk verslag! +1 voor een van de betere en meest uitgebreide verslagjes van het seizoen :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ziet er erg goed uit allemaal, leuk verslag…
Ik heb van de week besloten om toch nog maar even te kijken in Solden komend weekend.
Ik MOET nog even snowboarden.
Heb je nog tips voor me?

Mooi man! Is Sölden zo’n pisdorpje? Of zag je niet alles op de foto?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Bedankt voor de leuke reacties :)
@Jorian, inderdaad, die staat er niet op
@Alex, gelukkig hoor ik dan nog net bij de jongeren dit jaar waardoor het voor mij €36,- was.
@Kevindevries: 's Ochtends echt meteen naar de Tiefenbachgletscher, dan is het daar nog heerlijk rustig! Schwarzkogel, de pistes bij de Heidebahn, Rode 1 (Gaislach II), Rode 4 bij DSB Gratlift.
@ThijsMeeusen, nee je zag inderdaad lang niet alles op de foto

Heerlijk verslag! Vermaak mij altijd met jouw verslagen, kan niet wachten tot je volgende!

Wat komt er eigenlijk voor de Wassenkar in de plaats?

Carnas on Tour

@Henri, zag dat de dalafdaling inmiddels gesloten is ! Nu er sneeuw voorspeld is is de kans groot dat deze weer open gaat ? Of is het sowieso beter met de gondel ??

@Svennoo, volgens mij de 6-CLD/B Wasserkar
@Gast487, mij lijkt het dan een kleine kans dat de dalafdaling weer open gaat. Maar als hij open gaat zou ik hem zeker weer nemen. Ik vind naar beneden met de gondel niks, mij maakt het niet uit hoe de sneeuw is op de dalafdaling, ik ski hem toch gewoon naar beneden. Maar voor beginners zal het met deze temperaturen wel verstandig zijn om de gondel te nemen.

Leuk verslag @HenriS

Super veel foto’s ook. Werden je metgezellen niet een beetje gek van je, omdat je iedere keer foto’s moest maken? :D

Dankje!

Het viel wel mee gelukkig, veel foto’s maak ik in een lift of net boven of onder aan de lift. Gewoon een beetje vooruit skiën en dan heb ik wat extra tijd om foto’s te maken ;)

@Ralphie mijn gezelschap werd wel altijd boos lol
‘‘ZIT JE NOU ALWEER FOTO’S TE MAKEN JEETJE HEY’’
Als snowboarder heb ik nog wat extra tijdverlies omdat ik boven m’n binding altijd nog moet vast doen dus dat is niet heel handig :P

Gang is alles

Nog bedankt voor deze supermooie fotoreportage ! Heb afgelopen weekend het hele gebied geskied en het is me goed bevallen ! De dalafdaling is ondanks de verse sneeuw gesloten gebleven maar op zaterdag waren er toch vele malloten die aan het einde van de middag de gok waagden en klunend door de modder en gras naar beneden kwamen ! Hilarisch gezicht vanuit de gondel natuurlijk !
Maar verder perfecte pistes en heerlijke verse sneeuw !

Like!

Leuk om na thuiskomst deze foto 's te bekijken, feest van herkenning!
En gast487, die malloten hebben wij ook gezien ja, zelfs op maandag zagen we nog een snowboarder grasboarden…erg vreemd. Wij hebben erg genoten op donderdag ( hele dag strakblauw) en zondag tot 13:00 uur, we zaten om 8:30 u al in de gondel omhoog, te trappelen om over de geribbelde pistes te skiën, heeerlijk! Heb ook veel foto’s gemaakt , ik zal er een paar proberen te plaatsen.

null
null

Halverwege de Silberbrünnl

null

Tiefenbach gletsjer

null

Rettenbachtal, nr 30

null

Rettenbachtal in barre weersomstandigheden zaterdag 19-04

null

Nogmaals Silberbrünnl ( onze favoriete piste)

null

Nog eentje dan ;

null

Rettenbach nr 32 ( ook een favorietje)

null

Rettenbach nr 32 ( pad naar rechts) sneeuw genoeg!

null

Funpark

null

Begin van blauw 13 en Rode piste 11 ( heerlijk cruisen!)

null

@Jolanda6: echt heel raar om te zien maar ik zie onze auto op jouw foto’s staan: wij zaten in pension
Franz Rimmel waar jij blijkbaar op uitkeek ! En wij hebben ongeveer dezelfde foto’s ! Wat een verschil tussen zaterdag en zondag vond je niet ? Helaas moesten wij maandagochtend al weer terug maar er was weer sneeuw voorspeld en bewolking dus vonden het niet heel erg…

Hoi Gast487, haha dat is zeker toevallig! Wij zaten in Gästeheim Prantl inderdaad en keken op Riml naast ons, maar verderop ook een Riml geloof ik. Afijn, zondag was totaal anders dan zaterdag idd, maar donderdag was een superdag; Kaiserwetter. ( wij kwamen woensdagmiddag aan) .
Maandag was idd zwaar bewolkt , maar later op de middag kwam steeds meer de zon door de wolken, alleen werd t te warm voor de sneeuw en beneden 2400 m zware sneeuw.
Kortom, beter weer had zeker gekund, maar we klagen niet, veel km’s gemaakt en heel erg genoten.

Dank voor het bijzonder uitgebreide verslag Henri!

Plaats een reactie