Vernieuwen Wasserkarlift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen winter al een paar items voorbij zien komen over de oude Wasserkar in Sölden. Ik heb voor het 2e seizoen op rij in Sölden gewerkt en ook in het dorp gingen geruchten over een vernieuwing van deze lift.

Tijdens het skiën trof ik een Nederlandse werknemer bij Bergbahnen Sölden en al gauw ben ik er achter gekomen wat de plannen zijn voor deze lift:

  1. de Wasserkar wordt na het seizoen gesloopt en er gaat een nieuwe lift voor terugkomen.
  2. de nieuwe lift wordt een 6 persoon stoeltjeslift met kap
  3. het dalstation gaat lager komen, op hoogte van de haarspeldbocht waar je overheen gaat met Gaislachkogl 1.
  4. bij het dalstation zal een parkeerplaats komen waardoor de wintersporters nog gespreider het gebied kan betreden. Dus vanaf komend seizoen via Gigijoch, Gaislach en vernieuwde Wasserkar.
  5. het bergstation zal iets verlegd gaan worden.

Dat is hoe het er nu voor staat en wat mij is verteld. Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van deze nieuwe lift, dus als jullie nieuws en of foto’s hebben vergeet ze dan vooral niet te posten hieronder!

Groeten Jan

Nice! Thanks for sharing…!
Nu die vervelende 3-zitter naar de Golden Gate nog even vernieuwen…

Hij staat er inderdaad ondertussen en volgens mij klopt je gehele beschrijving! Weet je misschien ook wat over de verbinding met het Pitztal?

Daar wordt al 20 jaar over gesproken en daar gaat nog wel 20 jaar over gesproken worden. De plannen liggen er, het geld van de investreerders is er maar de Oostenrijkse Groenen houden het tegen. Terwijl het voor het Pitztal een economische stimulans en verbetering zou zijn. Ik hoop het ooit nog eens mee te maken dat de verbinding er komt.

Skiën. What else.

Plaats een reactie