Route naar Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Sinds 2009 is de tunnel bijFussen geopend, heeft iemand ervaring met deze route, kunnen we daar op zaterdagochtend enorme drukte verwachten? Raden jullie ons een andere route aan?

Welke zaterdag bedoel je?

We vertrekken zaterdag waarschijnlijk nog 's nachts (de nacht van vrijdag op zaterdag) 5 maart.

@Maartje:
Buiten de hele drukke reisdagen, zoals de vrijdag en zaterdagen van de krokusvakantie en in de zomer de ‘zwarte’ zaterdagen is de Fernpaß zonder enige vertraging te rijden. De route is alleen druk door toeristen. Gewoon woon-werk verkeer zorgt voor geen enkel probleem. En in de gewone weekenden verwacht ik dat het ook rustig zal zijn.

Dit is het begin van de krokusvakantie in België en delen van Nederland, dus denk ik wel dat het er druk zal zijn. Het beste zou zijn dat je voor 7 uur de Fernpas over zou rijden. Mocht je hier na 8 uur passeren, dan heb je veel kans dat er file is, zeker als het weer niet mee zit.

Inderdaad, vakantie voor redelijk veel mensen in BE en NL dan dus drukke wegen op zaterdag 5 maart. Je rijdt best inderdaad de nacht en zorgt dat je tijdig oostenrijk binnen rijdt. Als je dat niet haalt, kan je altijd nog via Zwitserland (Basel - Arlbergtunnel) rijden, daar heb je stuk minder verkeer maar betaal je wel wat meer aan tol.

Rij maar langs fernpass, dan heb ik alvast 1 wagen minder verkeer ;-)) Wij zitten in Haus Ehrenreich bij de Giggijoch die week.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Afgelopen week geweest en we hadden de pecht dat de tunnel afgesloten was ivm een ongeval; even door Fussen heen de pas op en rijden maar.
Het was wel erg druk, maar dat is logisch met de vakantie periode. Zorg er inderdaad voor dat je voor 7 uur op de pas bent, dan heb je nergens last van.
En rij je wel langzaam? Geniet dan vooral ook van de mooie route :-)

Fijne vakantie !

Plaats een reactie