Drukte dalliften tijdens Krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Tijdens de komende krokusvakantie zitten we in Seefeld, maar zouden we wanneer het weer meezit graag een dagje in Sölden gaan skiën. Ik reken ongeveer op een uurtje rijden, maar tussen welke uren komen we best niet in Sölden aan ivm drukte aan de parking en liften vanuit het dal? En welke lift nemen we dan het best?

Van 8:45 tot 10:45 zijn de rijen het langst. De Giggijochbahn is het drukst, beter rij je door naar de Gaislach of eventueel de Zentrumlift.

❄️

Zorg dat je er vroeg bent om 8.00 uur gaan de kassa,s open en draait de giggijochbahn al, en meestal gaat ook de silberbrunnl al vroeger aan.Anders gauw de zwarte 22 dal afdaling en dan voorlopig niet meer beneden komen, wordt dan erg druk elke 10 minuten komen er bussen binnen en de skilessen kunnen hier al vanaf 9.00 uur aanvangen

Van 8:45 tot 10:45 zijn de rijen het langst. De Giggijochbahn is het drukst, beter rij je door naar de Gaislach of eventueel de Zentrumlift.

David23 op 24 dec 2014 16:29

Zentrumlift heeft weinig zin, want als je daar naar boven gaat dan kom je bij de innerwald babypistes. Als je daar naar beneden skiet kom je weer uit bij de gaislachlift. Beter dus gewoon 300 meter verder rijden naar de gaislach.

Van 8:45 tot 10:45 zijn de rijen het langst. De Giggijochbahn is het drukst, beter rij je door naar de Gaislach of eventueel de Zentrumlift.

David23 op 24 dec 2014 16:29

Zentrumlift heeft weinig zin, want als je daar naar boven gaat dan kom je bij de innerwald babypistes. Als je daar naar beneden skiet kom je weer uit bij de gaislachlift. Beter dus gewoon 300 meter verder rijden naar de gaislach.

bram82 op 25 dec 2014 11:57

Tenzij de Gaislach vol staat natuurlijk!!

❄️

Dan nog ski je binnen 1 minuut vanuit de zentrum lift naar de gaislach… Of je moet de hele dag op de baby piste willen blijven…?

Of inderdaad vanuit de zentrum lift een stukje lopen naar de stoeltjeslift die daar naar boven gaat. Per ski red je dat niet toch?

Inderdaad red je dat niet op de ski. Ik zie parkeren bij de Zentrumlift ook als noodgreep, is ook verre van ideaal.

❄️

Van 8:45 tot 10:45 zijn de rijen het langst. De Giggijochbahn is het drukst, beter rij je door naar de Gaislach of eventueel de Zentrumlift.

David23 op 24 dec 2014 16:29

Nu 't wat dichterbij begint te komen toch nog eens nagedacht en voor 8u45 in Sölden aankomen lijkt me toch een beetje te vroeg: dik uur rijden betekent om 7u30 vertrekken en dus om 6u30 opstaan, wat me toch net iets te vroeg is voor een vakantiedag ;)

We zullen dus wellicht wat later vertrekken zodat we rond 10u30 in Sölden zijn.
Nu is mijn vraag of we dan wel nog een parkeerplaats zullen vinden in de buurt van de lift.

Heeft iemand hiervan enig idee?

@Skikwi 10u30 in Sölden, dat is wel erg laat ?
Lijkt me dat de parkeerplaatsen dan redelijk vol zitten…

Gang is alles

Ik hoop het voor je dat er nog plek is ,met de kerst werd er in een weiland geparkeerd, dat was toen sneeuw vrij en als extra parkeerplaats aan gelegd ,anders een plekje zoeken bij een skibus halte.

Parkeerplaatsen stonden met de kerst om 9:30 bij de Giggijoch al vol.

❄️

Parkeerplaatsen stonden met de kerst om 9:30 bij de Giggijoch al vol.

David23 op 4 feb 2015 21:14

Vreesde zoiets al… Ook aan de Gaislach?

Soit, we zullen wel zien. Desnoods dan maar iets verder stappen of stukje skibus

Ik ben iedere dag aan de Giggijoch begonnen. Gaislach heeft echter nauwelijks skiklasjes die naar boven gaan, geen beginners die naar boven gaan (alleen rood en zwart boven, op een paar paden en de 2 na) en het is verder voor dagjesmensen, dus hier zal het rustiger zijn.

❄️

Plaats een reactie