Laaste week april eerste week mei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Heeft er iemand ervaring om de laaste week april en eerste week mei nog te skieen in Solden. Zelf vorig jaar begin april weesten skieen in Solden maar, nu zijn we van plan een maand later te gaan. Kan iemand nog wat zeggen van de sneeuw conditie???

Groetjes Ingrid

P.s, ANdere had ik verkeerde maand onderwerp gezet, nee geen blond,

Ben één x geweest ronde 1mei. De sneeuwconditie op de Giggijoch is dam niet goed, je prikt met je skistok zo door de sneeuw. de sneeuwsamenstelling is dan erg waterig. Zijn toen uitgeweken naar de gletscher. Kan alleen erg ijzig zijn dus je kanten goed slijpen en vroeg de piste op. Kan wel wat drukker zijn op de gletscher omdat men allemaal hier naartoe uitwijkt. Toen mocht je nog met de auto naar boven…Weet niet hoe het nu geregeld is, waarschijnlijk met bus of toch via de Giggi. Veel plezier.

Gewoon met de auto naar de gletsjer dan, de rest kan je vergeten. Vorig jaar was er in april nog een enorme dump, maar heel vaak sluit men dan toch het gebied al omdat de sneeuw te snel smelt. Iedereen naar gletsjer dus, dat kan zowel met auto als met skibus.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

ik ga liever in de zomer via dorpje Oetz.mooi om te wandelen.

Ben net terug van een weekendje solden.
Sneewcondities bovenop de gletscher (Rettenbach en Tiegenbach) waren goed, het was zeer rustig met voornamelijk goed geoefende skiers en (slalom)boarders, Je kunt dus lekker gas geven, geen wachttijden. Op het einde van de dag zijn de laatste meters bij de lift een beetje papperig en is de dalafdaling (brunnenkogel naar giggijoch gonde.
Kortom ik hen een heerlijk weekendje lekker doorgeskied.

Ook net terug van nog een weekendje Sölden/Obergurgl. Wat een topcondities! Beetje half bewolkt en dwarrelsneeuw (goed voor de sneeuw), af en toe een lekker zonnetje. Zoals shotje al aangeeft, alleen geoefende skiërs, daardoor superrelaxed. Goeie omstandigheden om lekker te carven.
Obergurgl was trouwens bijna uitgestorven op de laatste openingsdag (1 mei), ook leuk om een keer mee te maken. Sneeuw was daar ook minder dan op de gletscher van Sölden.

Plaats een reactie