Drukte in 2e week februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

goedemorgen/middag/avond,

Ik ga dit jaar van 8 februari t/m 14 februari een week naar Sölden en ik vroeg me af of dit een drukke week gaat worden i.v.m. Europese schoolvakanties. Op google staat steeds iets anders dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Ik heb wel begrepen dat in nederland de vakantie pas vanaf 20 februari begint maar omdat de week van 8 tot 14 februari precies met carnaval valt heb ik begrepen dat het best wel eens druk zou kunnen zijn. wie weet hier meer over?

alvast bedankt

Ik denk dat dit de eerste echte drukke week zal worden. Ook al heeft niet iedereen vakantie, locals en Duitsers vieren maar al te graag carnaval op de piste. in Sölden vind ik het meestal (te) druk (kant Gigijoch-Gletschers), ook buiten het seizoen. Ik persoonlijk zou dan Gurgl gaan opzoeken die week als je hetzelfde dal wil blijven. :)

Vanaf 8 februari is het behoorlijk druk de deelstaat Beieren krijgt vakantie ook Tirol en nog andere deelstaten.
Een duidelijke site is schulferien .org waar je alle landen op kunt vinden. Dus vroeg beginnen vlug weg bij de Gigijoch en als het niet nodig is de Langegg vermijden als je terug wil. Dit is een echte flessen hals .

null

Handig overzicht van de Europese schoolvakanties.

Drukte zal zeer goed meevallen hoor. Duitsland heeft maar 24% van de deelstaten vakantie. Nederland geen vakantie. Enkel België en Frankrijk. En zoals je weet zal je weinig of geen Fransen aantreffen in Oostenrijk. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Goed overzicht, alleen vergeten ze er carnaval in te zetten waardoor heel zuid nederland van 6 tot 15 febr vakantie heeft

Plaats een reactie