Sölden met kerst: tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Wij gaan dit jaar in de eerste week van de kerstvakantie voor het eerst op wintersportvakantie naar Sölden. Aangezien hier een aantal kenners/ervaringsdeskundigen zijn, ben ik nog op zoek naar een aantal tips:

  • Welke eetgelegenheden zouden jullie aanraden voor kerstavond en kerst zelf?
  • Welke pistes zijn aan te raden voor beginners (± 10 privélessen indoor, 5 lessen op rollerbaan en paar dagen Winterberg)?
  • Ons hotel ligt in Huben/Längenfeld. Weet iemand van hoelaat de skibussen 's morgens rijden (willen graag heel vroeg op piste staan; liften gaan open om 8u dacht ik gelezen te hebben)? Is het trouwens aan te raden een skibus te nemen of gebruiken jullie liever eigen vervoer?

Andere tips uiteraard ook welkom!!

Alvast bedankt!

Lekker met eigen auto gaan. Op de bus moet je wachten, of je staat er in (niet bepaald een rustige periode). Bij de lift is parkeerplek genoeg, mits je een beetje op tijd gaat dan.

Solden is niet zo ingewikkeld, er zijn plenty beginnerspistes. Zie ook de kaart, en je ontdekt t ter plekke ook snel genoeg. Sowieso handig, want niet elke beginner is gelijk.

voor de busuren kan je een handige app downloaden: SmartRide

Zowel aan de Giggijoch als aan de Gaislachkogel zijn 2 grote parkeergarages, maar wel zien dat je op tijd bent!

Voor beginners zou ik de Giggijoch aanraden, brede pistes en hier gaan ook alle skilessen door! Ofwel gaan knallen op de Tiefenbachgletsjer waar zich een piste bevindt die 3 autostrades naast elkaar breed is.

Solden heeft enkele goede hotels zoals Hotel Regina en Hotel Bergland, hier kan je misschien eens informeren (en eventueel reserveren) of ze reservaties aannemen van niet-gasten.

Heel veel plezier in Sölden, al ben ik er bij zeker van dat dat wel zal lukken daar ;)

Wij komen al jaren in Huben meestal een week voor de kerst tot tweede kerstdag. In de week dat kerst valt beginnen ook de skibussen te rijden ,vanuit Langenfeld om de twintig minuten en vanaf 8.30 uur. Terug gaan ze vanaf 14.40 uur. Wil je eerder kan je ook de postbus nemen, deze neem ik zelf meestal. De bussen stoppen bij de Giggijoch en Gaislach. Parkeren gaat ook goed maar als er elders weinig sneeuw ligt zoals vorig jaar is het er erg druk. De Giggijoch heeft ook de makkelijkste piste om te beginnen. Uit eten kun je in elk gasthoff/ hotel goed tot zeer goed maar hou de rekening mee te reserveren,en dat de 24 -12 heilig abend is dan sluiten ze eerder of zijn alleen open voor gasten.

Allemaal bedankt voor de zeer nuttige tips! Het zal dan inderdaad eerder de auto worden dan de skibus vermoedelijk…

de meeste mensen hebben diner in hun hotel. Buiten kunt u fast food, zoals pizza vinden, spaghetti.

www.holiday-taxi.at

Plaats een reactie