info over Höchsolden gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochsölden

wij gaan dit jaar begin april voor het eerst naar een skigebied.
Niet om te skiën maar voor mijn gezondheid.

Omdat we totaal geen ervaring hebben enkele vraagjes:

Is het nodig een skipak/broek te kopen?
Welke temperatuur kan je nog verwachten begin april?

We hebben pension met ontbijt, zijn er in Höchsolden restaurants, winkels waar we terecht kunnen of moeten we daarvoor iedere keer afzakken naar Sölden?
Ik heb ergens gelezen dat er een bus rijdt, mag de hond mee op de bus en hoe vaak rijdt die bus?

andere tips welkom!

Het gehele skigebied is geopend tot 24 april en en de gletscher tot 8 mei. Dus begin april kan het nog goed fris zijn. Ik zou zeker ski kleding mee nemen rond die tijd.
Volgens mij zijn er in Hochsölden een paar sport winkeltjes en vooral hotels. Verder is er niet zo veel.
In Sölden zelf zit een M-preis en de Spar zit er ook. Eet tentjes vind je daar ook genoeg.
Kijk eens op de eigen website van Sölden en Hochsölden, daar staat een schat aan informatie.
Je kunt ook een keer naar het Aqua Dôme in Längenfeld gaan. Dat is een heerlijk Thermen bad.

Als je niet gaat skiën heb je geen skipak nodig een warme jas en muts is genoeg dan,Moonboots kunnen wel handig zijn als er nog veel sneeuw ligt .Anders gewoon goede wandelschoenen.
Of er Hochsolden een winkel is betwijfel ik. Bij de meeste hotels kan je ook gewoon a la cart eten. Honden mogen mee in de bus ,zelf ook meermaals gedaan. Maar moeten een muilkorf om.De dienst regeling vind je op deze site.
http://www.soelden.com/skibus-parken

Plaats een reactie