Nieuwtje

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Vorige week stond ik het uitzicht te bewonderen op de uitkijkladder van de tiefenbachgletsjer toen ik in de verte skiers zag kon ik het niet laten om de liftbediende te vragen welk gebied dat was.
Het was pitztal…en het goede nieuws…ze sluiten het aan op solden. Tadaa…nog meer skifun! Het was al gecontracteerd en binnen 2 jaar begint de bouw. Is dat goed nieuws of goed nieuws?

Dat … is volgens mij gewoon slecht nieuws. Wat is de toegevoegde waarde voor ook maar één van die (gletscher!) gebieden?

Ik zie alleen maar grotere verplaatsingsstromen tussen twee gebieden die op zich even sneeuwzeker zijn.

Dat … is volgens mij gewoon slecht nieuws. Wat is de toegevoegde waarde voor ook maar één van die (gletscher!) gebieden?

Ik zie alleen maar grotere verplaatsingsstromen tussen twee gebieden die op zich even sneeuwzeker zijn.

Lars3 op 14 feb 2016 08:27

Helemaal mee eens !

Op 1 pas meer pistes…en MINDER wachtijden bij de verbindingsstoeltjeslift (eggalm dacht ik) richting de gletsjer bij mooi en windstil weer zie ik al voordeel. Zie ik iets over het hoofd?..

Vanaf de Gaislachkogel richting gletsjer, neem je de ‘6 SK Langegg’ als verbindingslift tussen de Gaislachkogel en de Gigijoch. Kan op momenten best wel eens druk zijn.
Van Gigijoch richting gletsjer kom je langs de ‘4 SK Einzeiger’. Hier zie ik een géén voordeel.
Het enige voordeel is dat het aantal skiërs en boarders op de gletsjers zelf, zich verdeeld over Rettenbach, Tiefenbach en Pitztal. Tenzij er een grote stroom vanuit Pitztal naar de pistes van Sölden trekt, dat verwacht ik echter niet.
Zelf zie ik liever een grotere capaciteit op de Langegg en Einzeiger of een rechtstreekse verbinding tussen Gaislachkogel en gletsjers.

@lekkerzonnetjeerbij Ik kom al 10 jaar in Solden en hoor dit al even lang,iedere keer komt er weer wat tussen .Elke piste km is natuurlijk mooi . Maar van waar komt de verbinding? Wordt het een rechte oversteek met gondels of gaat er een piste omlaag naar het Pitztal? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat je vanaf de zowel de Rettenbach als Tiefenbach gletcher behoorlijk stijl naar beneden kijkt. Als het met gondels wordt het wel een hele reis. Je doet er nu al 45 minuten over om boven te komen.Ik ben benieuwd

Op 1 pas meer pistes…en MINDER wachtijden bij de verbindingsstoeltjeslift (eggalm dacht ik) richting de gletsjer bij mooi en windstil weer zie ik al voordeel. Zie ik iets over het hoofd?..

lekkerzonnetjeerbij op 14 feb 2016 10:49

misschien dat de prijzen voor je liftpas nog duurder worden…?!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Vanaf de Gaislachkogel richting gletsjer, neem je de ‘6 SK Langegg’ als verbindingslift tussen de Gaislachkogel en de Gigijoch. Kan op momenten best wel eens druk zijn.
Van Gigijoch richting gletsjer kom je langs de ‘4 SK Einzeiger’. Hier zie ik een géén voordeel.
Het enige voordeel is dat het aantal skiërs en boarders op de gletsjers zelf, zich verdeeld over Rettenbach, Tiefenbach en Pitztal. Tenzij er een grote stroom vanuit Pitztal naar de pistes van Sölden trekt, dat verwacht ik echter niet.
Zelf zie ik liever een grotere capaciteit op de Langegg en Einzeiger of een rechtstreekse verbinding tussen Gaislachkogel en gletsjers.

cver op 14 feb 2016 11:38

Kan dit alleen maar beamen. Zelfs in het laagseizoen sta je aan deze liften gemakkelijk 20-30minuten te verwachten.

Op 1 pas meer pistes…en MINDER wachtijden bij de verbindingsstoeltjeslift (eggalm dacht ik) richting de gletsjer bij mooi en windstil weer zie ik al voordeel. Zie ik iets over het hoofd?..

lekkerzonnetjeerbij op 14 feb 2016 10:49

Als dat een pure nieuwe gebiedsontsluiting is zou je nog kunnen zeggen dat het groter aantal pistes een voordeel oplevert. Hier is het een samenvoegen van gebieden waarbij de prijs ongetwijfeld voor alletwee gaat verhogen (drie keer raden wie de grootste klap gaat maken). Je hebt dus een onmiddellijke combinatie van de bezoekers van twee gebieden die op zich al niet bepaald “rustig” te noemen zijn waarbij de skibare oppervlakte eigenlijk niet toeneemt. Alleen de prijs en wat flexibiliteit.

Ik zie één voordeel: herfstski/voorjaarsski … in plaats van één gletscher kan je er nu misschien 2 of 3 van maken, at a cost.

Ik denk dat’k al 18 jaar over de ontsluiting hoor … telkens zonder bijkomende pistes, etc.

Plaats een reactie