Skimateriaal verhuur Sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

We gaan met kerstmis in Sölden skiën. Nu heb ik voor mijn dire kinderen en mijn vrouw skiles geboekt met materiaal inbegrepen. De voucher voor het materiaal is geldig in elke skishop in Sölden (dat zijn er een vijftal). Hebben jullie tips voor het kiezen van een aanbieder (service, afstand tot de Giggijoch skilift,…)? Ik weet niet waar te beginnen.

*bericht bewerkt door Rogier op Invalid Date

Zowat onderaan de Giggijoch lift zit een Intersport die prima spul heeft. Die heet Intersport Glanzer, locatie Giggijochbahn.

Er zijn een dikke 40 sportwinkels in Sölden. Op de parking aan de giggijoch zijn er direct al 2 en direct om de hoek is er al nummer 3. Op de parking idd intersport maar ook Sunup, rechts als je de parking oprijdt.

WGSM

Sport 2000 Rimll, gelijk bij de Gigijoch lift eigenlijk ski in bij de dal afdaling. Erg goed is ook Fiegl maar die zit bij de Gaislach lift.

Hoi fredje,
Eigenlijk zijn bijna alle ski-shops en best veel appartementen van de familie glanzer…dat heeft als voordeel dat je bij elk filiaal terecht kunt om te wisselen van ski of schoen. Weinig concurrentie…

Ik heb goede ervaringen met Intersport Glanzer, volgens mij zit deze daar op meerdere locaties (handig met wisselen van materiaal zoals hierboven vermeld).

Echter denk ik dat het niet heel veel uitmaakt waar je je materiaal huurt, want de service is bijna altijd goed!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Wij hebben met het gezin de laatste jaren al meermaals via “mietski” gehuurd(ook dit jaar trouwens weer). Steeds zeer tevreden over het materiaal en de service geweest. Bij de meeste winkels in de “grote” skigebieden is het vrij duidelijk dat er prijsafspraken gemaakt worden (zie ook Serfaus)
In Soelden (en ook op andere trouwens) aan de Giggijoch ooit ook gehuurd en daar werd het niet erg op prijs gesteld dat je een andere ski vroeg dan wat ze zelf voorstelden en nog ergens achteraan “in de kast” hadden staan. Soms huur je skiës van een bepaalde prijscategorie maar krijg je een minderwaardige. Dit is natuurlijk moeilijk te controleren door de meeste skiërs zelf omdat je te weinig kennis hebt. Misschien hebben wij pech gehad bij de verhuurders, maar het is ons meer dan eens voorgevallen. Het is soms nuttig om je zo goed mogelijk op voorhand te informeren. Wij gaan reeds enkele jaren in de zomer naar Soelden op vakantie en voor verhuur van BV’s. fietsen gaan wij steeds naar Glanzer. Altijd correct en vriendelijk.
Fijne vakantie alvast

Plaats een reactie