Sölden of Obergurgl voor de drukte?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

We hebben een verblijf geboekt dichtbij de Giggjochbahn maar we twijfelen om begin april te skiën in Sölden of Obergurgl.
De dochter van 7jaar gaat ook mee en zal haar 3de week skiles volgen, we willen vooral niet in de grote drukte skiën.
Grote skitochten zullen we niet doen gezien we s 'middags met de dochter willen eten, we zijn wel ervaren skiërs.
Het is wel in ons voordeel dat we begin april gaan skiën en de Duitsers nog geen vakantie hebben.
Helaas hebben we nog nooit in dit dal geskied waardoor we geen ervaring hebben met beide skigebieden.
Jullie ervaring/mening wordt ten zeerste op prijs gesteld.
Sölden of Obergurgl/Hochgurgl
Thanks!

Absoluut Obergurgl voor de rust. Door de grotere naamsbekendheid van Solden is het daar altijd drukker.

In April heb zeker geen last van de drukte. Meerdere keren met de paasvakantie geweest. Obergurgl gedeelte iets meer gevarieerd en wat meer keus. Maar meer is het niet. En je bent trouwens vrij snel heen en weer tussen de beide gebieden.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochgurgl/forum/topic…

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 01 nov 2016 17:33

May the ski force be with you !!

Sölden zal wel iets drukker zijn maar ik denk idd dat je in april daar weinig last van zal hebben. De pistes vond ik daar lekker breed, zeker bovenin. Het deed me een beetje aan die Franse tapijtjes denken. Beneden wordt het wat smaller en wellicht hobbeliger (als het tenminste druk is in die periode).

*keep cool and relax...*

Als je dochter van zeven meegaat, dan is het toch al wel ergens vakantie? Ik denk als t alleen in Nederland vakantie is, dat beiden rustig is. Obergurgl is altijd rustig, ook in t hoogseizoen.

Het is ook wat je zoekt, de een vindt het druk als ie langer dan 5 minuten moet wachten, ik vind het al druk als ik überhaupt moet wachten…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In België start de paasvakantie op 1/04, Duitsland pas een weekje later.
Maar we hebben weinig ervaring met “april” skiën. Toen de dochter nog niet skiede gingen we nr Ischgl en daar was het buiten de schoolvakanties toch al redelijk druk.
Zal een moeilijke keuze worden.

Ik wil graag nog aan de bovenstaande berichten toevoegen dat de nieuwe Giggijochbahn voor gigantische capaciteitsvergroting zal zorgen. Verder lijkt me begin april geen super drukke periode.

Ik zou je aanraden om gewoon naar Sölden te gaan als je daar zo dichtbij zit. Het is ook mogelijk om voor 14 euro te kiezen om een dag naar Obergurgl te gaan. Zou je toch nog wat anders willen proberen halverwege de week is dat dus goed mogelijk.

Ik heb toevallig van de week de skipasprijzen bekeken voor dit jaar. Als je dochter in 2009 of later is geboren is haar skipas maar 2 euro per dag. :)

Plaats een reactie