Wereldbeker sölden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Vroeg me af , wie is er al geweest naar de wereldbeker afdaling in sölden die komend weekend geprogrammeerd staat , is dat de moeite om eens mee te maken of is tv beter
Hopelijk prachtig weer voor mooie beelden volgend weekend ❄❄❄❄

Ik ben er een keer of drie geweest (de laatste keer was een jaar of 8 geleden) en is zeker de moeite waard voor een beetje liefhebber en om het eens meegemaakt te hebben.
Ik weet niet of je een beetje bekend bent met Sölden maar de Rennstrecke loopt over de Rettenbachpiste die slechts gedeeltelijk is afgezet. Je kunt er dus naar beneden skien en langs de afzetting kijken hoe de Marcel Hirschers van deze wereld naar beneden storten.

Ik kan je vertellen: het besef hoe achterlijk hard ze naar beneden gaan krijg je niet mee als je naar de TV kijkt :)
Na de wedstrijden als de afzetting weg is kun je over het spoor van de afdaling: ijs, ijs en nog eens ijs, echt NIET te doen op je recreantenplanken (en beschouw mezelf als best een prima skiër)

*bericht bewerkt door Emilio op 21 okt 2019 09:37

Worldcups zijn altijd leuk om mee te pikken als je toch ergens in de buurt van een wedstrijd bent: fanclubs met toeters en bellen, de deelnemers een keer in het echt zien (en ja, ze gaan bloedsnel), soms worden er gratis producten uitgedeeld (wij scoorden zonnebrillen en sleutelkoorden) en het is altijd feest voor en na de race. En al helemaal in het eerste weekend van het seizoen. Het is een kleine wereld, voor je het weet heb je een leuk gesprek met familieleden en vrienden van de deelnemers of zit je op weg naar het startpunt ergens in het skigebied in de lift naast Henrik Kristoffersen. Natuurlijk zie je alles beter op de tv maar die sfeer krijg je niet mee.

Dames zijn onderweg.

En hoe… man, 17 jaar, wat een techniek!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Sterke beurt van Robinson!

Wat een prestatie, grote klasse

Let it snow

De mannen zijn ook aan het glijden. Over twee weken ook eens op die piste schrapen.

Plaats een reactie