Apres-ski in Solden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Eind Januari ga ik met een aantal vrienden richting Solden. We hebben een accommodatie geboekt in de buurt van Camping Solden (Gaislachkogel). Nu heb ik begrepen dat de meeste apres-ski tenten vooral in de buurt van de Giggijoch liggen. Is er een makkelijke (goedkope) manier om je van de gaislachkogel naar de gigijoch te begeven en vice versa? Te voet is best wel eventjes lopen.

Hoe zit het over het algemeen met de drukte rond de 30e Januari, te rustig in de apres-ski of zoals altijd bomvol?
Hebben jullie nog andere Apres-ski tips voor onze groep (± 24 jr.)? Alle tips zijn welkom!

Tot slot heb ik nog een laatste vraagje dat niets met apres-ski te maken heeft, weet iemand of het in Solden mogelijk is om snow bikes te huren? Dit zouden we wel eens willen uitproberen.

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door jessehuijers op 10 jan 2020 11:24

Het is te voet wel te doen hoor… 's avonds na de apres ski even een megaburger bij Hamm Hamm halen voor onderweg en je bent er zo! Maar er rijden ook genoeg taxi’s rond die je voor een paar euro door het dorp vervoeren.

Wij gingen eerste jaar (toen was ik ook ongeveer 24) ook naar Sölden, wij gingen naar Almrausch, Mogul en Fire&Ice. Mooie tijd gehad daar… Zitten alle drie op een steenworp afstand van elkaar.

Snowbikes in Solden: geen idee.

En de Schirmbar niet te vergeten. Deze ligt tegenover de Fire en Ice. De meeste en drukste apres ski tenten liggen inderdaad in de buurt van de Giggijoch.
Daarnaast is er het hele jaar druk aangezien er een behoorlijk internationaal publiek komt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je in een lege kroeg staat.

*bericht bewerkt door RFRF op 10 jan 2020 12:35

En de Schirmbar niet te vergeten. Deze ligt tegenover de Fire en Ice. De meeste en drukste apres ski tenten liggen inderdaad in de buurt van de Giggijoch.
Daarnaast is er het hele jaar druk aangezien er een behoorlijk internationaal publiek komt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je in een lege kroeg staat.

RFRF op 10 jan 2020 12:34

ik las dat het in de apres-ski in Solden vaak té druk kan zijn, dat zal eind januari dan ook wel weer meevallen zeker?

En de Schirmbar niet te vergeten. Deze ligt tegenover de Fire en Ice. De meeste en drukste apres ski tenten liggen inderdaad in de buurt van de Giggijoch.

Daarnaast is er het hele jaar druk aangezien er een behoorlijk internationaal publiek komt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je in een lege kroeg staat.

RFRF op 10 jan 2020 12:34

ik las dat het in de apres-ski in Solden vaak té druk kan zijn, dat zal eind januari dan ook wel weer meevallen zeker?

jessehuijers op 10 jan 2020 12:41

Klopt, het zal zeker druk zijn, maar niet zo druk als in de voorjaarsvakanties.

Aan de kant van de Gaislach heb je de Phillip en de s'Finale naast elkaar liggen aan de piste. (Dalafdaling naar de Gaislach) Ben je na de après ski gelijk aan de goede kant en heb je geen taxi meer nodig.

Bij de s'Finale hebben ze iedere week wel wat artiesten die langskomen.

*bericht bewerkt door Fabian op 10 jan 2020 16:19

Snow!

Knetterdruk ook buiten de vakanties! Als uitval basis voor onze oosterburen en met de Britse bekendheid…

Vergeet het dansfeestje op zaterdagmiddag niet mee te pakken bij het bergstation van de Giggijoch lift…

Alles in Sölden is te lopen! Ook als je dronken bent…

Taxi's zijn er echt niet duur. Ik ben met een busje vanaf de apres ski in het dal gegaan naar het hotel op de berg in hochsolden voor 2 tientjes.

Tip ga naar de schirmbar bij de giggjochbahn tegenover de fire en ice

*bericht bewerkt door lucas5270 op 10 jan 2020 21:03

Gotta go fast

ben er vorige jaar geweest, rond 20 jan. De beste bars vonden wij de phillip's, s'finale bar, kuck kuck en de fire and ice. Taxi nemen kost daar echt geen drol, rond 5€ per persoon naar eht volgende dorpje.
De Almraush was belachelijk druk en vol nederlanders, bier smaakte naar pis, dus waren snel buiten!
De schrimbar was altijd druk als wij tot daar raakten, dus zijn daar niet binnen geweest, als groep van 10 man, is het dan wat moelijker als ze bij de deuren al aan het volproppen zijn.
Wees maar zeker dat het in Solden druk zal zijn, vaak een worstenfeest :D
De electric mountain party of de solden party (iedere vrijdag van 14-16u) zijn wel leuk, maar het weer moet wel goed zijn… Ik stond er vorige jaar met een gebroken schouder met veel wind, buiten erg koud was het wel leuk, druk en gezellig

*bericht bewerkt door Skippy79 op 11 jan 2020 10:35

Ik ben ook eind januari geweest en het is gewoon lekker druk. Wij begonnen altijd bij de Schirmbar en daarna door naar de Almrausch (zit naast elkaar). Fire & Ice is later op de avond leuk. Kuckkuck vind ik meer voor een rustig drankje, niet echt uitbundige après ski.

Tot laat rijden er steeds nog bussen die je tussen de giggijoch en de gaislach vervoeren. Vanaf de giggijoch neem je dan de bus richting Hochgurgl/Obergurgl. Staat allemaal netjes op digitale borden aangegeven hoe laat ze komen dus kun je altijd beslissen of het toch een stuk lopen wordt of een taxi.

Heel veel plezier! En vergeet tussen de middag op de berg niet de kaiserschmarrn bij Gampe Thaya en een hamburger bij s’Stabele Schirmbar :)

Plaats een reactie