sneeuwkwaliteit

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Iemand enig idee hoe de sneeuwcondities (gebruikerservaring?) op dit moment zijn?

Tot vrijdagmiddag was het goed te doen; dal werd minder, maar wat wil je met 20 graden in de plus.

Rest avn het gebied gewoon super; momenteel valt er sneeuw die zeer welkom is voor de lagere delen natuurlijk, dus ik ga er vanuit dat het momenteel top is!

Net terug. Nog steeds super condities en inmiddels is er weer flink wat kou overheen geweest. Net het einde van de dalafdalingen zijn wat minder, maar daar moet dan ook een hoop volk over een klein stukje piste.

Beter dan op sommige plekken lijkt mij ;)

Die laatste lift halen...

net terug uit Sölden,
pistes zijn prima, vooral op de gletsjers!!
Naar het dal was het allemaal wat minder, maar ja in Sölden valt ook nooit zo heel veel in het dal. Aankomende week wordt het weer warmer, dus de dalafdaling zal niet nog enorm lang open blijven verwacht ik, er ligt immers nog maar 20 cm in het dal.
Einde van de dag behoorlijk wat hopen, ook dat hoort erbij als het wat minder koud is.

Het blijft wel lekker lang licht zo in maart ;-)

immer gerade aus

Net terug uit Solden! Ik heb nog nooit zulke goede condities gehad. We begonnen met boven nul, maar aan het begin van de week veranderde dit en begint het koud te worden en te sneeuwen! Alleen de laatste meters van de dalafdaling waren dramatisch. Op 2000 meter + was het echt fantastisch!!!

Mijn beste condities ooit gehad en dat met 20+ weken ervaring!

Vannacht terug gekomen uit Solden. Vanaf het middenstation giggijoch was het allemaal prima. Dalafdaling is een drama op t eind van de dag. flinke hopen en dikke papzooi. voor de rest een prima week gehad met elke dag stralende zon.

Ook net terug uit Sölden.
Mijn tip is doe de dalafdaling ook eens aan het begin van de dag dan is hij prachtig, ook op de laatste meters.

Eind van de middag ook elke dag de dalafdaling naar de Giggijoch gedaan. Ondanks de hopen met papsneeuw goed te doen. Pak de zwarte variant, de rode is erg druk en vooral begin van de week vol met mensen die nauwelijks ski ervaring hebben (die beter de gondel kunnen nemen) en het toch proberen. Op de smallere stukken leek het soms net een slagveld zoveel lagen er op de grond.
De zwarte is naar mijn mening niet erg moeilijk, hier en daar wat steiler dan de rode meer niet.

Voor degenen die nog die kant op gaan… veel plezier!

Plaats een reactie