big 3

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden

Hallo allemaal, ik heb een vraagje…Is de big 3 in solden te doe voor een skieer die geen beginner is maar zich ook geen gevorded mag noemen?

Ik heb wel enige ervaring namelijk Flaine, Gerlos en Westendorf, beetje ter info: Alleen op de dalafdaling richting Brixen im Thale had ik problemen door de smalle en zeer ijzige piste, voor de rest ben ik niet in bovenstaande gebieden op de rode/blauwe piste’s in moeilijke situatie’s geweest

Daarnaast de vraag over hoelang je met deze tocht bezig ben?

Alvast bedankt voor de reactie’s!

zit met het zelfde probleem ben ook geen gevorderde en geen beginner ga ook naar solden maar vraag me af of het niet te hoog gegrepen is wij logeren op de camping net aan de lift nu heb ik me laten vertellen dat de afdaling naar de camping niet echt een lachertje is wie weet meer

denk dat dat geen probleem moet zijn als je op je eigen tempo skiet.ben ook voor de eerste keer direct naar val thorens gegaan geen problemen gehad daar en alle pistes gdn :)

Ben een paar keer in Solden geweest, het valt wel mee met de moeilijkheidsgraad daar. De Big3 staat voor de drie toppen boven 3000meter. Hoger betekend niet per definitie moeilijker, de gletcherpistes daar zijn breed, vrij vlak en dus prima te doen. Eigenlijk is de tiefenbach voor de iets gevorderde skieer een prima piste om te oefenen, lekker lange carvebochten maken op de blauwe daar! De uitzichten zijn adembenemend op die hoogte met goed weer. Wil je de drie toppen allemaal op een dag doen achter elkaar moet je een redelijke conditie hebben en een beetje doorskieen. Have fun!

Big 3 is goed te doen hoor voor iemand die op een gewone manier de rode afkomt.
Het mooie van de Big 3 is dat je na de Tiefenbach en de Schwarze Schneid altijd kan beslissen om halverwege de 30 (mautstelle) lift 13 kan nemen terug naar de Gigijoch.
Begin piste 7 is wat steiler geloof ik maar kan je omzeilen door de 9 te nemen.

Advies is gewoon ermee starten (vergeet niet te genieten op de uitzicht punten) en als je bang bent dat je het niet gaat halen een andere route te nemen.

Je hebt beginners die harder gaan dan gevorderden, die skièn dan natuurlijk technisch wel beter. De BIG 3 is ruim 50 km dus je moet én een redelijke conditie hebben én een beetje doorskièn. Als je na de 1e 2 toppen bang bent om de 3e niet te halen (Gaislachkogl) dan ga je lekker vanaf het middelstation van de Gaislach de 2 af, je stopt bij de Lople alm voor een drankje en dan rustig de 8 af naar Innerwald. Maar wanneer je om 9 uur op de Giggijoch bent is het prima te doen qua tijd.

Ik doe zelf de BIG 3 vaak andersom, eerst naar de Gaislachkogl, via de 1,5 en 9 terug naar het dalstation, dan de lift tot Gaislach Mittelstation, via de 6 naar de Langegg, dan de 11 en 12 naar de Giggijoch, via de Silberbrunnl en de Gletscherexpress naar de Rettenbach en door de tunnel naar de Tiefenbach. Daar de 8EUB gondel Tiefenbach nemen en via de Seiterkar terug naar de Rettenbach, Via 34 en 30 terug naar de Langegg en dan de 13 en 22 terug naar het dalstation van de Giggijoch.

Skiën. What else.

Ik heb een aantal jaren geleden leren skien in Solden. Volgens mij heb ik in het tweede of derde jaar daar (als niet-zo-heel-gevorderde skiër dus) de big 3 geskied. Kan prima, maar is wel doorskieen. Als je dat leuk vindt lekker proberen. En lukt het toch niet qua tijd dan haak je halverwege af en doe je de laatste top een dagje later… Veel plezier!

Bedankt voor de reacties mensen.
Uit de reacties op te merken ga ik het dus op een enkele plek een beetje lastig kunnen krijgen…m.a.w ik ga de Big 3 gewoon lekker doen. en redt ik het niet dan gewoon de dag erna het laatste stukkie. qua conditie zit het wel goed!

Het enige jammere is…ik moet nog 4 weken wachten…

Plaats een reactie