Sölden - Ötztal Arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sölden - Ötztal Arena

Hallo,

wij dachten eraan om naar solden te gaan. Lijkt ons een mooi gebied. Wij vinden Nauders en Silvretta-Montafon mooie rustige gebieden. ( buiten de vakanties)Ook de Kaunertaler gletcher is mooi en rustig. ( wij willen 2 maart gaan) Nu lees ik veel over de apres ski in solden en dat het Ibiza van Oostenrijk is. Is het echt een grote feesttend? Of valt het mee. Zou het zonde vinden als er overal dronken mensen waren en harde muziek op de pistes was.

Ik weet wat de een leuk vindt hoeft de ander niet leuk te vinden maar wij zoeken het liefst geen NL kolonie op en een plek waar het rustig is. Hoop dat ik nu niemand beledig:)

Alvast bedankt,
Henk

Valt allemaal erg mee. In sommige tenten kan het erg druk zijn, is je eigen keuze om hier wel of niet naar binnen te gaan. Verder een mooi dorpje.

De apres ski concentreert zich vooral rondom de lifen en de dalafdalingen van de Giggijoch zoals ZumKuckuck, Almrausch, Fire&Ice, Schrimbar, Marco’s Treff e.d. Afhankelijk van waar je gaat verblijven heb je er tussen 4 en 7 wat last van als je b.v. in hotel Stefan of appartement Ehrenreich zit.

Ook bij Phillipp op Innerwald kan het wat luid zijn tussen 4 en 7 maar daarna is toch echt de rust weer terug hoor. Ook hier gelden geluidswetten. Hier een imprssie van de apres ski in Sölden

.

Skiën. What else.

Hoewel Apres Ski voor mij een wezenlijk onderdeel van de wintersport is voel ik me geenszins beledigd!

Maar je hoeft niet zo bang te zijn voor de door jou geschetste scenario’s. Solden is zeker geen Nederlandse enclave. Volgens mij overwegend Duits.

Dronken mensen en harde muziek zul je niet/ nauwelijks treffen op de piste. Tijdens de Apres Ski wel, maar het staat je uiteraard vrij om daar niet aan deel te nemen en gewoon naar huis te gaan.

Hartelijk dank!

Is dus niet zo erg als de verhalen wel doen vermoeden. Nu nog een hotelletje vinden!
Henk

Wij zijn vorig jaar geweest (gezin met 2 jonge kinderen) niets gemerkt op wat voor manier dan ook. Zoek je het niet op, zie je het ook niet.
En qua skie-gebied aanrader ! Wij gaan dit jaar weer.
Michael

Sölden is gewoon top! Gebied is super, apres ski ook, maar daar heb je geen last van.
Net als John zegt, je moet niet in een hotel zitten naast de apres ski.

Wij zitten vanaf morgen :-) in hotel Regina, naast de Gaislachkogl, echt een heerlijk hotel!
Succes en veel plezier in Sölden!

@ Henk

Grauer Bär (bij de Gaislachlift), Elisabeth, Gasthof Grüner (beide Innerwald, direct de ski’s aan!), Sunny Solden (heerlijk zonnig en erg rustig gelegen), Allemaal abseits de apres ski.

Tim en anderen die naar Sölden gaan het weer ziet er prima uit voor de komende dagen, viel spass!

Skiën. What else.

@john
Bedankt! ik had al even gekeken, en het ziet er inderdaad heel erg goed uit, we hebben er enorm veel zin in.

Zoiets Tim? Net geschoten…

null

Skiën. What else.

Bedankt voor de foto John. Nu hoef ik m’n gordijnen niet open te maken om te kijken of t goed ski weer is! Ik ga wat kilometers maken!

Henk ( en anderen) bedankt voor de hotel tips. Maar de meesten zijn alweer bezet of een beetje boven ons budget! We zoeken het liefst eenHP hotel tot ongeveen 1000 euro voor een week. Mag ook wel in een plaatjse in de buurt zijn. We gaan met de auto. Vent misschien?

hahaha fantastisch, kan niet wachten!
Morgenochtend gaat om 07.00 uur de vlucht dus voor 11.00 uur staan we op de latten

Ok, dat moest dus zijn John bedankt:)

Vent, is een stuk goedkoper ja. Maar ik zou dan toch eerder kiezen voor Zwieselstein, Huben of Längenfeld.

Skiën. What else.

Hoi John,
Denk je nog aan de info over de pistenbully??
Jos

Vent is erg klein gebied qau prijs wel op je niveau. Wel half uur in auto naar solden. Hoch ober gurgel dan ook goed bereikbaar

wij gaan ook voor de 1 ste keer naar solden op de wintercamping heeft er nog iemand tips hoever is het vanop de camping tot aan de lift

Bedankt! Is Hoch ober gurgel ook 30 minuten rijden?

Hallo John,

Ik heb wel iets gevonden ( eindelijk) maar wel in Vent. Waarom zou je niet voor Vent kiezen?
Begrijp dat je in Solden woont. Wat een pech:)

http://vrijuit.nl/wintersport/DetailPage.aspx?fh_eds=%c3%9f&…

Ben ook eens in dat hotel geweest toen in Sölden alles vol zat (begin '90 geloof ik). Een week lang elke dag naar Sölden heen en weer weegt niet op tegen de meerprijs die je in het dorp of net daarbuiten moet betalen is mijn mening.

Het hotel zelf is prima en erg betaalbaar maar als er een lawine is geweest vanaf de Gaislach dan zit je daar wel opgesloten. Personeel wat aan de weg naar Vent woont moest regelmatig in Sölden overnachten vanwege de afgesloten weg…

Skiën. What else.

Een goed punt. Ik kijk weer verder.

Is een appartement in Sölden niets voor je? Met een privé kok die elke avond een 3 gangen maaltijd klaarmaakt voor jullie?

Skiën. What else.

Klopt idd van de lawines zou t bijna zikn vergeten
Afgelopen jaar verdrongen… wat een lawines!! Wel top hotel. Doen wij dit jaar wel weer met kids. Top prijs kwaliteit

Hallo John,

Hebben geboekt. Geen prive kok.maar dit lijkt ons ook wel leuk!

http://www.hotel-hirschen.com/

Eten is wel goed in "Zum Hirschen"!

Prima keus! Skibus stopt voor de deur en Längenfeld is een gezellig dorp.

Skiën. What else.

Vraagje aan John, we gaan in maart voor de 5e keer naar soelden maar zitten in tegenstelling tot ander jaren nu aan de andere kant van het dorp, aan de kant van de gaislachkogel. Vraag is wat is de afstand van deze lift naar bijvoorbeeld de schirmbarr, is dit lopend goed te doen?

Zelf ook jaren in Soelden geweest in app. Ehrenreich onder de Giggijoch. Vaak zat vanuit de Almrausch naar de Mounty burger gelopen voor een hap, zo’n beetje halverwege Gaislach.

Het is te doen lopend maar kan adviseren om dit niet op skischoenen te doen, daarvoor is het te ver. Misschien is een taxi of de bus zelfs een optie

Heen wel :-D Vanaf de Grauer Bär zal het een minuut of 20 zijn denk ik, 30 met skischoenen. Ga anders met de Giggijoch lift naar beneden of neem de dalafdaling en ga vervolgens met de skibus…

Skiën. What else.

zijn er nog mensen die morgen naar solden gaan met het vliegtuig en een taxi/busje willen delen vanaf innsbruck

Plaats een reactie