Tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sonnenkopf

Wie weet meer over het Sonnenkopfgebiet! Lopen er skibussen uit Wald, Dalaas en Klosterle naar de liften? Is het lekker rustig in de Krokus? Wie heeft er een tip voor een accommodatie?

Ik ga al jaren skiën bij de sonnenkopf. Om je vragen te beantwoorden, er gaan inderdaad skibussen richting de piste. Volgens mij doen ze alledrie de door jou genoemde plaatsen aan. In de krokus vakantie is het natuurlijk wel drukker dan buiten de vakanties, maar vergeleken met de grotere gebieden is het er relatief rustig dan. Je zal dan soms bij liften even moeten wachten, maar de pistes zien er niet uit al een ‘mierennest’. Om het zo maar even te noemen. Ga je buiten de vakantie dan ben je bij de sonnenkopf ook regelmatig alleen op sommige pistes. Een groot pluspunt wat mij betreft.
Het gebied heeft natuurlijk niet zoveel pistes als de grote gebieden, dit wordt echter wel goed gemaakt door de rust op de pistes.
Kwa accomodatie zou ik je niet direct kunnen helpen. Dat regelt iemand andeds altijd uit onze groep.

wij zijn er ooit 25 jaar geleden geweest, in Klosterle in een huisje. wellicht een optie om in 2014 weer deze kant op te gaan. maar dan met 3 gezinnen met in totaal 15 personen. iemand suggesties?

Voor gevorderden is dit wel een erg klein gebied. Wij zijn er geweest toen het zo sneeuwde en de weg naar Stuben en Lech was afgesloten. Hebben toen in dikke sneeuw de skibus genomen naar dit gebied.
Hebben toen een paar maal de afdaling genomen. Voor mensen de net op de latten staan is dit leuk maar voor ons met meer dan 25 jaar ski ervaring gaan wij liever naar lech of st. Anton.
Overnachten in Klosterle want dat scheelt enorm

@

Voor gevorderden is dit wel een erg klein gebied. Wij zijn er geweest toen het zo sneeuwde en de weg naar Stuben en Lech was afgesloten. Hebben toen in dikke sneeuw de skibus genomen naar dit gebied.
Hebben toen een paar maal de afdaling genomen. Voor mensen de net op de latten staan is dit leuk maar voor ons met meer dan 25 jaar ski ervaring gaan wij liever naar lech of st. Anton.
Overnachten in Klosterle want dat scheelt enorm

Gast234 op 30 jan. 2013 23:12

Mag ik vragen waar dat precies in scheelt om in Klosterle te overnachten? Alleen in de prijs van overnachting of alles wat er in de omgeving valt te beleven?

wij zijn er ooit 25 jaar geleden geweest, in Klosterle in een huisje. wellicht een optie om in 2014 weer deze kant op te gaan. maar dan met 3 gezinnen met in totaal 15 personen. iemand suggesties?

Skihase op 12 jan. 2013 21:36

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/klosterle-19-personen-… wat voor jullie?

Plaats een reactie