naar duitsland skieen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winklmoosalm - Steinplatte

weet iemand toevalllig hoe je op de piste steinplatte naar duitsland kan skieen

mvg fran

Ja! De Sesselbahn Mösern pakken (4persoonslift) dan als je de lift uitkomt rechts de berg af en dan de Winklmoosalm aanhouden(linkerkant). Wel een beetje de vaart erin houden anders moet je duwen!

Als je die lift pakt staat er een heeeeeel groot bord winklmoosalm en hoef je dus niet rechtsaf de berg af en dan over dat bospad. Dit is volgens mij nog niet zo heel lang want 2 jaar geleden kon dit nog niet. Dit jaar wel!

Je hoeft niet persé de stoeltjes lift te nemen als je naar de winklmoosalm (duitsland)wilt skiën.Je kunt er ook naar toe skiën.

Vanuit de gondel op de Steinplatte neem je piste 4, dan naar pist 12, bij de piste kruising bij restaurant möseralm, goed tempo maken en rechtdoor skiën, dan weer rechtdoor aanhouden en het bospad nemen (wel tempo houden) en dan ben je al op de winklmoos alm.

Kijk wel van te voren bij de gondel van de Steinplatte welke pistes op de Winklmoosalm open zijn.

Wat annoniem zegt is mij nog niet opgevallen (toch komen we er al 6 jaar). Maar zou goed kunnen.

Het bospad is inderdaad glooiend maar wel heel mooi!!

Neem op de winklmoosalm eens piste 17, dan over naar piste 20, en dan over naar piste 21. Dan kun je in een ruk doorskiën naar de gondel van de Winklmoosalm.

Als je de route neemt vanuit de steinplatte, dan ben je wel even onderweg, maar het is wel een mooie route.

Veel plezier.

Wij zijn er volgende week.

oke iedereen bedankt wij gaan over 2 weken heerlijk

Hoe is de sneeuw conditie op dit moment in waidering er valt nergens wat te vinden op internet. wat ik zo zie zijn de voorspelling steeds het zelfde. En ook de sneeuw hoogtes Wij gaan 4 maart t/m 13 maart. Hopelijk gaat er nog wat sneeuw vallen en niet te warm worden. gr. anita

@Freubel,
Misschien is het dit jaar wel voor het eerst hoor, ik had het ook nog niet eerder gezien en je komt dan links van het bospad weer uit. Het is de piste naast de sleeplift.
Of misschien alleen met veel sneeuw?? Wij hadden de laatste week van januari erg veel sneeuw.
Veel plezier allemaal! Op de steinplatte is de sneeuw meestal wel goed, de ligging is gunstig (noordkant)

Ik hoorde van de week dat er nog genoeg sneeuw ligt, zelfs op de Hausberg. Iemand die er vorige week was geweest.

Mijn ouders zitten er nu en er is prima sneeuw, eigenlijk zoals altijd en je kan overal skiën. Van wat ik hoorde hoef je inderdaad geen tempo meer te maken en kan je de ‘nieuwe route’ volgen van de Steinplatte naar de Winklmoos.

Het is niet uitdagend qua piste misschien, maar wel heel mooi om helemaal door te skiën tot de gondel bij Seegatterl. Heb trouwens geen idee hoe die gondel is, want mijn laatste keer daar was ook een jaar of 9 geleden ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Die gondel is net nieuw!
De afdeling naar Seegatterl is heel mooi maar je moet er soms wel een stukje klunen, het laatste stuk over de parkeerplaats moet je lopen naar de gondel.
Er zit overigens wel een splinternieuw restaurant bij de parkeerplaats waar je lekker kunt eten, beetje ala Stallenalm maar dan in het nieuw!!!

Je kunt heel goed naar Duitsland skien, gebied Reit im Winkl.
Bij het berstation van de gondel uit Waidring neem je afdaling 4 tot helemaal beneden.
Neem dan de rechter stoeltjeslift, Mosern lift.
Bovenaan bij het bergstation kun je via een nieuw pad naar Winkelmoos skien. Je hoeft daar niet te klunen. De pistes op de Winkelmoos zijn vrij vlak. Erg geschikt voor beginner en skiers die een bepaald kunstje willen oefenen.

denk bij het skieen naar duitsland wel aan eventuele drukte bij de sleeplift terug naar waidring (vooral in de weekenden), verder is het bospad naar winkelmoos zeker een mooi pad om eens te skieen!

@ Pim

Deze sleeplift gaat worden vervangen door een stoeltjeslift (info locals).

Deze zou als het goed is volgend seizoen klaar zijn.

Dan is er wordt de drukte hier ook wat minder.

Maar al met al vindt ik dit gebied steeds drukker worden. Vooral vanaf 12.00 uur bij veel liften, lange wachttijden.

Just have fun!!!

Plaats een reactie