Stubaier Gletscher 01-07-2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

null

Na een twee dagen slecht weer in de Alpen kwam op deze dinsdag de zon er eindelijk weer doorheen. De wolken hadden rond de 20 cm verse sneeuw achtergelaten op de Stubaier Gletscher. Dat kan je niet onbenut laten!

Enkel de pistes op de Daunferner en naar het op 2620 meter hoogte gelegen Gamsgarten waren open. Het restaurant Gamsgarten en de gelijknamige gondel waren al gesloten. Alleen het Eisgratcomplex op 2900 meter hoogte was deels geopend.

null

De liften openden al om 07.30 uur! Dat is erg fijn in de zomermaanden. Zo kan je extra lang genieten van harde pistes.

null

null

^Sale in het dalstation!

Aan het dalstation van de Gamsgartenbahn I was het helaas ruim 10 minuten wachten. De vele trainingsgroepen hadden mensengrote tassen bij zich, welke ook een plaatsje nodig hadden op de bankjes. Bovendien liep de gondelbaan wegens elektriciteitsproblemen enorm traag of stond stil.

Boven op de Eisgrat kom je uiteindelijk uit in een winterwonderland.

null

null

^De rode Eisjochzunge naar Gamsgarten is een mooie steile piste waar je flink vaart kunt maken.

Er was bijna geen skitoerist onderweg. De skiteams trainden op de Daunferner. Bijgevolg was het in de rest van het skigebied erg rustig, zo ook in de Rotadlbahn.

null

null

De liften op de Eisjochferner waren jammer genoeg gesloten.

null

Evenals de afdaling op de Fernauferner. Deze ziet er nog heerlijk uit.

null

Linksonder ligt Gamsgarten, rechtsboven Eisgrat.

null

Op de Daunferner bleven de pistes ondanks het hogere aantal gebruikers goed.

null

null

^De Daunschartelift bevindt zich ook al in zomerslaap.

null

null

^Enkel de helft van de blauwe 7 was toegankelijk voor de skitoerist. De andere helft van deze afdaling en de rode 9 waren gereserveerd voor de trainingsgroepen.

null

null

^Het zomerse Stubaital gezien vanaf de Daunferner. Daar beneden was het bijna 25 °C, terwijl je hier in de sneeuw stond.

null

null

^Pistebully’s waren de hele dag in de weer om de steeds zachter wordende pistes strak te houden. Zeker de smallere pistes bleven daardoor glad, zoals het onderste deel van de Daunfernerabfahrt naar Gamsgarten.
null

null

null

null

^Om 12.30 uur sloten de skiliften. Tegen die tijd waren de pistes bij Gamsgarten zo papperig geworden dan fatsoenlijk skiën een hele opgave werd. Het was dus een goede tijd om te stoppen.

Zomerskiën op de Stubaier Gletscher is zeker de moeite waard. Niet alleen omdat de liften zo vroeg openen! Ze bieden namelijk een variërend aanbod van 8,5 km piste aan en prepareren deze continu. Je kan van dit alles genieten voor het goedkoopste zomerskitarief van Oostenrijk: € 35,70.

Helaas eindigt het skiseizoen op de Stubaier Gletscher overmorgen, vrijdag 4 juli 2014.

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ik ben er in februari geweest maar het ziet er nog steeds goed uit.
Wat een gebieden heb jij de afgelopen maanden bezocht! Geweldig lijkt me dat.
Hoeveel kilometers heb jij er wel niet opzitten? haha (jaloers)

Aftellen maar!

Wordt een beetje saai maar wederom een mooi verslag.

May the ski force be with you !!

Het aantal gebieden dat je bezoekt in korte tijd kan ik bijna niet bijhouden met lezen. LOL

May the ski force be with you !!

Jammer dat die liften waar nog sneeuw lag niet open waren :P

Lekkere foto’s weer, geweldig :)

Ga je v/d zomer nog een keer naar Passo dello Stelvio of Hintertux ?

Gang is alles

Leuk verslag en mooie plaatjes, zoals we van je gewend zijn!

Heeeeerlijk @SnowJan! wat een geluk heb jij! ;)

2 weken in het Stubaital gezeten, maar vooraf toch besloten om al m’n gear thuis te laten omdat er zo weinig open was. Je hebt het in ieder geval goed getroffen dat het er net heeft gedumpt hoor! Lekkere beelden in ieder geval en dank voor je verslag.

wat een heerlijke beelden! blijf het een hele mooie gletscher vinden! lekker ook zo rustig!

Certified ski-boy, glijbewijs

@Matthieu Ja het verraste me ook dat er (nog) zo veel sneeuw lag! Toevallig zijn we hier ook begin maart geweest. Grappig om er dan na die paar maanden weer terug te komen om er weer te skiën!:p En dat met beter weer en goede sneeuw…
Ik heb geen idee hoeveel kilometers!:p Ik weet niet eens zo te vertellen hoeveel skigebieden haha!:p
@CJAHulskamp Bedankt haha:p Ikzelf kan de dagen ook niet bijhouden!xp
@Jesper Ja, echt jammer. De 2-SL’s Windachferner en Eisjoch II zouden volgens de planning op de site ook open horen te zijn. Dat was niet zo… Ik had dat al op het alpinforum gelezen, dus was er op voorbereid;D Er waren echter zo weinig mensen onderweg in het skigebied, dat bijvoorbeeld de Rotadlbahn al bijna voor niemand draaide… :p Meer open liften lonen dus niet:(
@HenriS Jammer dat je moet studeren…
@Rene Echt!? Wow! Dat is wel zonde hoor! Ook niet minstens even de drang gehad om wat te huren en te gaan?:p Ik had idd wel geluk:) Thnx!:D
@Jorian Dankje! Ja is het ook! Gelukkig wel ja. Ik snap niet dat het er nu bij deze condities zo rustig is, terwijl de liften in de herfst amper te bereiken zijn door de drukte bij mindere omstandigheden… :p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@SnowJan tja dan is het ook wel begrijpelijk dat ze die andere niet open deden

Gang is alles

@Snowjan , heb vooraf ook flink getwijfeld, maar gezien we al een behoooorlijk actieve vakantie hadden, had ik zoiets van; ik heb m’n seizoen prachtig afgesloten, laat ik maar weer lekker wachten tot het er weer “echt” tijd voor is :)

Zeker een leuk verslag, Jan! Ook zo lekker midden in de zomer :P

Carnas on Tour

Ooh, leuke omstandigheden voor begin juli!

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Rene Ik zag het… Groot gelijk hahahaha!
@Svennoo Dankje! Ja idd! De beste manier om rood/bruin te worden trouwens:p
@Lieven Inderdaad! Echt geluk gehad:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Ik denk dat ik de mei vakantie voor volgend jaar ga gebruiken om een paar dagen naar de Stubai Gletsjer te gaan.

May the ski force be with you !!

Ik denk dat ik de mei vakantie voor volgend jaar ga gebruiken om een paar dagen naar de Stubai Gletsjer te gaan.

CJAHulskamp op 6 jul. 2014 18:47

Leuk! Zeker doen! En combineren met andere gletsjers is natuurlijk nog fantastischer:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Leuk verslagje, (om jaloers op te worden) && prachtige plaatjes natuurlijk! :)

@Gina Dankje!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie