Stubai 26 november 2011

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stubaier Gletscher

We zijn vroeg in de nacht gearriveerd in ons appartement in het Stubaital. De hemel was onbewolkt en bezaaid met duizenden flikkerende sterren. De plek waar we nu zitten is erg leuk. Met een tram die bijna voor de deur stopt.

http://www.youtube.com/user/stbtram?ob=5#p/u/22/FCKJpnfhxs0…

Deze 2 dagen in Oostenrijk hebben we jammer genoeg geen tijd om met de tram naar Innsbruck te gaan. We hebben het te druk met de verjaardag van mijn neef die vandaag 17 jaar is geworden. Het leek ons leuk om hem, voor het eerst in zijn leven, in de Alpen te laten skiën. Dit is pas zijn 5e dag op ski’s en hij brengt het er goed van af, al had ik wel graag een helm op z’n kop gezien :)

Na onze vorige ervaring op de Stubai-gletsjer op 23 oktober j.l;

https://www.wintersport.nl/forum/topic/25527

hadden we gehoopt op meer sneeuwval en misschien wel de volledige openstelling van het gebied. Met de 10 km lange afdaling van de “Wilde Grub’n” als hoogtepunt:

(Video van Schaeumi uit Duitsland)

Helaas zijn er niet veel meer pistes geopend op de gletsjer, dan diegene waarover we op 23 oktober j.l. onze afdalingen hebben gemaakt. Het gebrek aan sneeuw is een terugkerend gesprek bij medepassagiers in de lift. Zo vertelde een Zwitser dat hij speciaal hier naar toe was gekomen om toch te kunnen skiën en dat hij in het skigebied in zijn woonplaats nog iedere dag over de groene pistes een wandeling maakte.

De afgelopen maand is de sneeuw op de bergen rond de Stubai-gletsjer weggeblazen en verdampt waardoor veel rotsen en stenen die in oktober nog door sneeuw bedekt zijn zijn blootgekomen. Het resterende sneeuwpakket heeft veel weg van een oude uitgedroogde boterham. De pistes zijn nog wat lastiger skibaar dan de vorige maand. Maar er wordt ook nog steeds (ook overdag) met sneeuwkanonnen aan de kwaliteit van de pistes gewerkt.

Volgende week wordt de Gamsgarten afdaling geopend en kunnen hopelijk ook de pistes rondom het snowpark weer gebruikt worden aangezien de sleeplift sinds gisteren defect is.

Extra t.o.v. eind oktober is de Fernauer afdaling, waardoor nu een drietal lange afdalingen van 6 à 7 km naar het tussenstation Fernau mogelijk zijn. Volgende week als de Gamsgarten afdaling volledig voorzien is van kunstsneeuw komen er weer 2 verschillende lange afdalingen bij.

Mijn (Vietnamese???) vrouw wil tenslotte nog iets kwijt aan Martijnski :)

Jaloers. Jaloers. Jaloers. Maar toch bedankt voor het verslag. Ik voel me vereerd door de persoonlijke noot van je vrouw. Ze heeft gelijk! Geniet vanavond weer van de sterren als het helder is en morgen nog een fijne skidag :)

het eerste filmpje kan ik niet zien. is ‘privé’.
leuk verslag Paul!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

De tramhalte in de herkansing:

Ferdinand bedoelt het 2e filmpje. Nadat je vertelt over je neef en z’n helm. Die geeft inderdaad prive aan.

Als het goed is, kan deze video nu ook afgespeeld worden.

Yep. Mis alleen het muziekje van wintersporters.nl :) Het is te zien dat je neef nog niet heel veel ervaring heeft. Dat hij geen helm draagt is niet zo’n probleem. De mensen om hem heen kunnen er beter 1 dragen. Een skistok op je harses is niet prettig. Ik kan er sinds vandaag over meepraten :(.

ja, met het eerste filmpje bedoelde ik eigenlijk het eerste ingesloten filmpje…
maar hij is zichtbaar hoor!

Aan lef ontbreekt het je neef niet, nu nog de juiste techniek en een rustige pisten en hij komt er helemaal!

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Gaaf verslag :-), veel plezier nog!

mama on a mission in the snow

Paultje e! Puik verslag jongen ;)

Ik heb het wel nog niet gelzen, maar toch

Wij checken over 1 uur uit bij de familie Penz.

http://www.unterluimes.com/en

De vrouw des huizes is erg trots op hun zoon Peter Penz die behoort tot het nationale team rodelaars van Oostenrijk. Gisteren heeft Peter de eerste dag in Ischgl gewonnen. Pas sinds dit jaar boekt hij aansprekende resultaten:
http://www.fil-luge.org/filext/athlet/erfolge_en.asp?p_id=10…

Morgen weer een nieuwe update van de aankomende dag.

Leuk verslag! En met die beelden is het nog leuker!

Verslag plus beelden ziet er goed uit.Jammer dat ik niet ben meegegaan.

Plaats een reactie