gesloten lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Is er iemand die onlangs in La joue du loup geweest is en mij kan 100% zeker zegen dat er daar een gesloten lift is? Ik bedoel zo’n bolletje.
Wij gaan er nl heen en mijn mama gaat mee. Ze durft niet op de stoeltjes te gaan. Vorig jaar zaten we in Valfrejus en was het leuk dat ze met onze kleinste spruit mee naar boven kon komen.
Op de verschillende site’s vind je verschillende antwoorden. Op foto’s dacht ik eens stoeltjesliften te hebben gezien met gesloten lift tussen?

Zo’n lift wordt meestal een eitje genoemd. ;) Volgens het internet is er één. Maar ik vind ze niet meteen terug op het pisteplan.

De Fontettes (meest rechterlift op het pistekaartje) is een zogenaamde Telemix. Dat is een lift met stoeltjes en gondels (of zoals jij het noemt “een bolletje”). Er is bij het bergstation van die lift overigens geen restaurant of iets dergelijks, dan moet je nog een stukje langs de piste naar beneden lopen. En als je weer terug wilt dus ook weer omhoog.

Hela
Bedankt voor de info! Het is echt niet zo simpel vind ik om juiste info zelf te vinden. Wij huren een chalets bij chalets du berges dus ik weet ook niet precies waar die zich bevind. Dus ook niet of dat dicht bij die Fontettes is.
Er is geen adres.

Hela
Bedankt voor de info! Het is echt niet zo simpel vind ik om juiste info zelf te vinden. Wij huren een chalets bij chalets du berges dus ik weet ook niet precies waar die zich bevind. Dus ook niet of dat dicht bij die Fontettes is.
Er is geen adres.

isabellelouwagie op 30 mrt 2015 12:54

Bedoel je deze: http://www.ledevoluy.com/hiver/fr/rechercher-hebergements/he… ?

Inderdaad, via Sunweb hebben wij daar geboekt. Amai bedankt voor de hulp! Is dat dan dicht bij die Fontettes?

La Joue du Loup is een heel klein dorpje, alle afstanden zijn relatief klein. Wel is de afstand van Crete de Bergers naar de Fontettes-lift zo’n beetje de grootste binnen het dorp. Ik denk een meter om 500-600.

Meer details zie je bv op:

null

Mag ik vragen hoe jong je bent Isabelle.Je komt nogal puur over.

Als ik gokje waag dan is Isabelle een jonge moeder die met man en kinderen naar de sneeuw gaat en haar eigen moeder gaat ook mee. Dat moeder mijn mama wordt genoemd zie je in Nederland niet zo snel maar is in Belgie meer gebruikelijk.
Verder kijk ik er al lang niet meer van op dat mensen niet de exacte geografische plek van hun bestemming weten. Adres in de tomtom zetten en gaan. Ik maak soms mee dat als ik vraag, en waar ligt dat dan waar jullie straks heengaan met vakantie (zomer of winter idem) het antwoord is: eehhh…in Frankrijk geloof ik…

Bedankt @ Hannah voor je informatie. En als er dan een stroomstoring is zoals we verleden week in Nederland hadden ligt alles plat.Het woord mama vindt ik eigenlijk veel leuker als moeder moet ik zeggen.Woon je ook in België dat je dat weet? Ik heb in Leuven gestudeerd ik had het eigenlijk moeten weten.Maar in die tijd hadden we het niet zo over mama dat was echt niet cool.Toen wisten we ook precies waar we naar toe gingen en zo oud ben ik ook weer niet.

Hooykaas en Hannah
Leuk en vreemd dat jullie zo speculeren. Ik wist wel waar het gebied lag en ik wist dat de chalets in dat gebied liggen. Maar zelfs op de voucher die ik kreeg stond er geen adres enkel chalet de berger als straat dan nog wel. Ik ging er vanuit dat dit ter plaatse wel duidelijk ging zijn. Vorig jaar in Valfrejus was het trouwens ook zo. Alleen was er daar maar één lift, met eitjes :)
Hooykaas: Mag ik" puur" als “dom” lezen of is dit dan ook een misverstand in de taal :)
Ik weet niets af van skigebieden maar ben trotse mama van 3 kindjes en op mijn mama (waar ik eigenlijk Moeke tegen zeg) ben ik even fier! :)
Bedankt voor alle info, via googlemaps en jullie info ben ik al meer gerust!

Nee @isabellelouwaggie zeker NIET DOM moeilijk om dat uit te leggen.Puur staat voor haar onbevangenheid, haar klasse, haar echtheid.Puur houdt ook van genieten.Mensen die kleine dingen weten te waarderen.Het was bedoeld als compliment! Het zou leuk zijn als meer mensen puur zouden zijn.Dan zou het leven er heel anders uitzien.

Plaats een reactie