iemand nog tips voor het skigebied les sybelles???

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

iemand tips qua eten, skitochten en aprés ski?:D We zitten in het dorp Saint sorlin d’arves, hoorde dat dit nog wel redelijk was qua aprés ski??

Ik ga 23 januari die kant op en ga voor het eerst naar frankrijk, ben altijd oostenrijk gewend maar ben benieuwd naar fankrijk:)

Is er een groot verschil met oostenrijk?? Zo ja welke verschillen?:)

Alle tips zijn welkom:D alvast bedankt!:D

@hansiehans

Ik ga er niet mee mee en ben nog niet zeker of het Serre Chevalier, Les Arcs of La Toussuire (deel van Les Sybelles) wordt, maar ben ook wel benieuwd naar ieders ervaring :)

Het is o zo hard genieten.

Ben twee keer in het gebied geweest, 1 x Le Corbier en 1 x Saint Sorlin. Ga de 30 januari dit jaar weer naar Saint Sorlin.

Wat betreft skiën:

Saint Sorlin heeft geloof ik wel het leukste skigebied. Le Corbier is best druk en lastig te komen vanaf Sorlin. La Toussuire is ook wel leuk, maar ook best druk. De kam van Saint Sorlin naar Le Corbier kan je beter vermijden. Ellenlange sleepliften en gaat ook vaak dicht met wind. Je kan ook onderlangs naar Le Corbier via La Toussuire gebied, maar dit was heel vaak niet open. Pas dus op als de voorspelling is dat het gaat sneeuwen/waaien/stormen. Voor je het weet zit je vast in Le Corbier.

Algemeen: het is een vrij uitgestrekt gebied. Het kan vanuit Saint Sorlin best lang duren voordat je bij de andere gebieden bent. Verder ook vrij kaal, en weinig bospaadjes. Wat betreft verschil met Oostenrijk, apres ski is gewoon wat minder aanwezig. Dorpjes (alhoewel Sorlin wel meevalt) zijn ook minder gezellig, niet zo sfeervol als Oostenrijk kan zijn. Le Corbier is bijvoorbeeld niet om aan te zien.

Over Saint Sorlin zelf heb ik niet heel veel tips. Yeti bar is de enige bar waar we heen gingen voor apres ski. Verder, als het gesneeuwd heeft, zijn sneeuwkettingen onmisbaar omhoog, ook in het dorp. (Juist in het dorp misschien.) Ik ging met de bus, maar het was drama de laatste keer.

Afdaling naar St Colomban des Villards is echt een mooie, mits goede condities. Enkel terug naar boven toe is veel in liften zitten en er zit voor sommige een vervelende sleeplift tussen.
Ik vond persoonlijk de verbindingen zeer goed te doen en de sleepliften bovenop de verbindingen zijn voor iedereen te doen. Vermijd zoals gezegd Le Corbier, is eens de moeite om de afdaling ernaar te maken maar dan ook meteen naar boven want geen leuke terrasjes te vinden.
In La Tousierre wist ik ook dat er bovenin op een hut vanaf 14u tot 16u30 een DJ wat apre ski probeerde te brengen maar dit sloeg niet zo goed aan als ik er was :) tevens ook best daar niet in de apre vliegen want is nog een eindje, pakweg zonder aanschuif aan de liften 45min a 1u afhankelijk van je tempo richting Saint Sorlin. En mocht je te laat zijn, een taxirit zal ook wel wat kosten :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ok bedankt!

Wij gaan vliegen en daarna een taxi naar de bestemming dus sneeuwkettingen zijn we niet nodig:)

Verder ben ik wel benieuwd naar bij welke sneeuwomstandigheden de pistes wat meer open gaan. Momenteel ligt er 60cm sneeuw en is er maar 20km geopend.

Hoe zijn de prijzen verder daar? Voor oostenrijk in de après-ski betaal je meestal 4-4.5 euro voor een halve liter is dat in frankrijk hetzelfde? En qua eten op de piste is dat veel duurder of valt het mee?

Het aantal piste kilometers zal steeds verder toenemen met de huidige sneeuwval en hetgeen er nog aan zit te komen. Check de weerberichten maar eens hier van onze weerman Roel.
Het eten en drinken op de piste vind ik van een acceptabel niveau (voor Franse begrippen)zeg maar net iets duurder dan diverse Oostenrijkse gebieden.
Voor een groot biertje betaal je ca 4-5 euro en voor een lekkere salade Savoie ongeveer 10euro.

Voor apres ski kun je bijvoorbeeld naar de yeti bar in saint sorlin, let wel het wordt hiervpas om een uur of 9 gezellig.

Tip! In het dorp zelf zit een hele goede pizzeria ( Pepino ofzo). Hier eet je zeer goede steenoven pizza’s en de prijzen van de drankjes zijn heel gewoon.

"respect the mountains"

Wij gaan 26/3 naar Saint sorlin;

We waren 3 jaar geleden in Le Corbier, maar de kant van Sorlin is inderdaad veel leuker en mooier.

De pizza met terras aan Odalys Oree des pistes is best leuk, zit met een reusachtig zuidterras aan de piste.

Glij blij door die brei :-)

Vanuit La Toussuire kun je een hele lange rode afdaling maken naar Les Bottieres. Begin rechtsboven op de pistekaart bij Grand Truc en neem dan ook de piste grand truc. Helemaal via rood naar beneden tot Les Bottieres. Bijna 1 km hoogteverschil via rode pistes, eventueel kun je ook een stukje blauw doen. De sleeplift terug is wel een lastige, zeker met een snowboard is die niet aan te raden.

Kijk er naar uit om naar les bottieres te gaan: 3 jaar geleden kwamen we aan op 30/3 en op 01/04 gaat dat gedeelte en naar St Colomban te doen.
Beetje idioot, ook al ligt er nog sneeuw, elk jaar op 01/04 gaat dat dicht.
Dus dankzij een vroege paasvakantie, gaan we hopelijk tot daar geraken :-)

Glij blij door die brei :-)

Een ander vraagje: zijn er veel picknickplaatsen? En ook overdekte?

Bij de meeste Franse skigebieden staat dit aangeduid, maar hier staat het niet op de (online) skiplannen.

Glij blij door die brei :-)

Veel picknickplaatsen zijn daar niet(ik ben ze niet tegengekomen) en zeker geen overdekte.

Als tip zou ik de Stephane et Laurence piste doen in Toussuire(vanaf lift 9), een lekkere piste om vanaf te knallen. Begint goed stijl maar loopt daarna mooi af, zie filmpje.

Neem ook eens lift 15 in Toussuire, het is daar lekker rustig en daar heb je alle ruimte om lekker je gang te gaan. De hoek van Corbier en St. Jean d’Arves vond ik niet zo bijzonder.

Plaats een reactie