budget of niet

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Na 2 jaar verbleven in val thorens en 2 j in Meribel zou ik mss boeken voor les Brides des bains ,beneden in de vallei van Meribel ,wel in 20 min in Meribel met de lift , ook omdat ik veel liever ga skien in Courchevel en Meribel , alleen na de vorige 3 jaar aan sneeuwtekort (Meribel)laat met twijvelen met Nieuwjaar ,genoodzaakt door bouwverlof ,dus iemand ervaring met Les Brides les bains

Nou ja, je levert echt ski-in/ski-out in en het ligt vrij laag. De laatste keer dat ik in L3V was (januari 2016) was het daar groen en de piste was gesloten. Vanaf La Tania en St. Martin Belleville was het pas skibaar. Dat zijn dus de tradr-offs/risico’s.

*bericht bewerkt door GiGi op 13 jul 2017 20:51

Waarom qua budget niet kiezen voor Les menuires? Direct skiën en sneeuw ipv lopen, lift en dus gedoe.

les menuires nog niet echt gekeken , val thorens viel mee maar te rap uitgekeken vanuit Meribel kan je lijk overal naar toe

Vanuit Val Tho Ben je 2 liften onderweg. Andere opties zijn idd Les Menuires of het iets sfeervollere St. Martin. Ook in twee liften (20 min) in Meribel.

Vanuit Val Tho Ben je 2 liften onderweg. Andere opties zijn idd Les Menuires of het iets sfeervollere St. Martin. Ook in twee liften (20 min) in Meribel.

Bennie op 13 jul 2017 21:49

st martin eens bekijken , je kan daar altijd terug skien van val tho of vergis ik mij , deze winter ruim 1500 euro betaald voor week skien in val tho , appartement skipas ltv en thalys

Na 10 jaar ervaring met Les Menuires durf ik te stellen dat LM het beste uitgangspunt is voor de totale Trois Valees. Elke ochtend alle informatie in het centrale deel (Croisette) beschikbaar om de juiste keuzes voor die dag te maken. Bovendien denk ik dat LM ook financieel gezien een uitstekende keuze is. Brides les Bains lijkt me als je Valtho gewend bent helemaal terug naar af. Bij slechte condities (wind/mist) heeft LM op zich ook altijd nog erg veel pistes te bieden. Ik ben er in al die jaren nog nooit teleurgesteld. De beste ervaringen heeft natuurlijk onze skifan met zijn uitgesproken kennis van het totale gebied.

Hen48

Ik heb vorig jaar in brides les bains gezeten. De liften gaan vroeger open, dus je bent boven als de liften in meribel opengaan. Verder is het nog een echt dorp en geen skidorp zoals meribel.
Volgens mij moet je gewoon afwegen of je wilt betalen voor ski in/out en veel hogere kans om een wit landschap te hebben.

als ik in brides les bains slaap kan ik ook een zomervakantie doen das een beetje afwegen anders toch weer val tho doen en geen zomer

Is Les Allues een optie? Kun je met een beetje mazzel terugskien.

Is Les Allues een optie? Kun je met een beetje mazzel terugskien.

berrie2 op 14 jul 2017 18:07

tussen brides en meribel , moet eens bekijken

Ligt gunstig, en de piste terug is leuk. Wel vaak dicht.

Die piste kun je dan wel vergeten. Niet besneeuwd en ongunstig gelegen. Vorig seizoen is ie maar kort open geweest.
Overigens is Les Allues (net als St. Martin) een enorm Brits dorp. Moet je van houden, maar zorgt vaak wel voor goede accomodaties.

Waar ik nog niet naar heb gekeken is Bozel. Daar heb je een echte goede sfeer en een leuk dorp. Veel mooier dan Brides les Bains, maar zonder lift. Er rijden wel bussen maar daar moet je geloof ik voor betalen.
Puur prijstechnisch maken Brides les Bains en St. Martin de Belleville trouwens weinig uit qua accomodatie. Punt is wel dat de Carrefour en Simply dicht bij zijn (SuperU ook, maar duurder) en je daar voordelig inkopen kan doen dan op de berg.

*bericht bewerkt door Bennie op 14 jul 2017 23:33

Ja, je moet wel mazzel hebben. Maar anders pak je gewoon de gondel. Dat moet je ook als je in Brides gaat zitten. Dat maakt dus niet uit. En het is wat dichterbij.

Lekker in Bride gaan zitten en een zomer vakantie erbij pakken !!

May the ski force be with you !!

Betrek bij je overweging ook:

  1. Les Allues is eigenlijk niet meer skiënd te bereiken, hoogstens een paar keer per jaar. Als het skiënd bereikbaar is, is dit over een “itinéraire” (skiroute)
  2. Het laatste station tussen Brides en Meribel (Le Raffort) is veel vaker skiënd te bereiken maar ook niet altijd.Méribel heeft toestemming gekregen de piste hierheen te verbeteren
  3. In Brides Les Bains moet je ook iedere dag naar de gondel. Het vertrek ligt buiten het dorp en er is niet veel parkeergelegenheid (tenzij hier de laatste jaren iets aan is veranderd).
  4. Als je dan alle dorpen bekijkt zou je ook nog aan St Bon kunnen denken: soms skiënd bereikbaar en gratis busverbinding met Courchevel Le Praz
bon ski

@skifan: het is toch nog steeds een officiele piste, toch? Toch geen skiroute? Ik gaf het alleen in overweging dat als je toch met de gondel gaat Les Allues gunstiger is. Is de piste naar St. Bon vaak open?

@berrie2
Je hebt helemaal gelijk. Les Allues is bij voldoende sneeuw bereikbaar via een rode piste.
Ik heb alleen gedacht aan de off piste afdaling vanaf de aankomst van de Olympic lift, deze komt uiteindelijk ook op het laatste stukje van de officiële piste uit.

bon ski

laatste 3j is Meribel ook geen te vette voor sneeuw , hun WB afdaling is nu ook al 3 j spannend , met nieuwjaar lag die piste nog groen

@skifan: leuk, die mogelijkheid ken ik niet. Is hij moeilijk? En gemarkeerd als skiroute?

Is geen gemarkeerde skiroute, maar wel zeer bekend terrein, evenals het Lac du Lou.
Overzichtelijk en niet al te steil.

*bericht bewerkt door Bennie op 15 jul 2017 14:47

denk dat het tussen val tho en brides les bains zal gaan , appartement val tho nieuwjaar 600 euro of brides 600 euro hotel hp aan de lift hotel amelie

De busverbinding vanuit Bozel ziet er maar beroerd uit, vind ik:
http://medias.ot-bozel.com/images/info_pages/bus-bozel-courc…
Wel gratis, zo te zien.

keuze is gemaakt voor nieuwjaar , brides les bains ,hotel savoy , aan de lift naar Meribel ,500 euro hp 7n

Plaats een reactie