Aprés ski Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Menuires

Dag iedereen,

In februari ga ik met vrienden naar Les Menuires. Nu vroegen we ons af of het mogelijk is om te après skiën in de bekende folie douce bar en daarna nog terug geraken naar les menuires. Wij zitten zelf in de wijk Reberty. Moeten we voor een bepaald uur daar vertrekken of kunnen we zonder zorgen tot het einde (17u15) blijven?

Binnen 1 tot 2 minuten bent u bij de lift (grote bakken) die richting Mont de la Chambre gaan en dan is er niets meer in de weg om naar Les Menuires af te dalen. Behalve dan zwabberende benen. Het is wel een blauwe afdaling met het eerste deel linksom wat rode allure. Ik denk dat de laatste in februari tussen 16.30 en 17.00 uur gaat. Bij de pistedienst even navragen.

Hen48

Richting !es Menuires even opletten voor het bordje Reberty omdat dat het hoogste deel van LM is.

Hen48

Er is een alternatief door helemaal naar beneden van het gebied Valtho te skien en de Boismint piste naar Les Menuires te nemen maar dat zou ik niet aanraden. Heb deze laat in de namiddag wel eens gedaan, maar dat is nogal een onderneming en voor Reberty kom je dan ook nog verkeerd uit, ook al gaan de liften aan die zijde van Les Menuires wel tot later dan de andere .liften.

Hen48

Je kan altijd afdalen op de skis tot onder in les menuires.
Ten minste, als je niet te veel gedronken hebt.
Of je daarna nog boven in LM komt, hangt af van of de Doron lift nog gaat, of de voetgangers lift.
Dat kan je vinden op het internet.

Daarnaast kan je bij de Fouly Doux nog een lift naar boven nemen (funitel 3 vallees geloof ik).
Van daar uit kan je direct naar Reberty afdalen, mits het alcohol promolage laag genoeg is.
Hoe laat die lift gaat, zoeken op het internet.

@ski96. Jullie schrijfwijze is correct. Wat Droopy2 zegt heb ik beschreven. De naam Funitel 3 Vallees is gewijzigd, de liften zijn er nog en je ziet ze (3 bakken aan elkaar) vanaf de folie douche.

Hen48

Sorry folie douce anders lijkt het een (bier) douche. Maar daarvoor zijn de prijzen te hoog. Dan kun je beter in LM gaan. Minder uitbundig maar beter betaalbaar.

Hen48

Reberty lift gaat van onder in LM direct naar Reberty en sluit om 16:40
Doron lift sluit om 16:50
Croisette voetgangerslift sluit om 16:45.
Dus bij afdalen naar LM, Reberty of Doron en vertrekken bij Fouly Doux een half uur van te voren… het pad naar LM is een beetje prikken.

De lift bij Fouly doux heet funitel 3 vallees en sluit om 16:30.

Lifttijden altijd checken!

En de pidtes om af te dalen naar LM:
Plein Sud
Cairn
Boulevard Cumin.
Simpel, en goed te doen, alhoewel plein sud aan het eind van de dag wel eens bulten kan geven.
En Cumin is een lang pad waar prikken vaak noodzakelijk is.

En als je toch te laat bent kan je tijd nog de bus nemen in valto. Alleen dat kost wel extra geld .

En ik vrees dat die bus tot aan het busstation rijdt en niet tot Reberty. Maar goed kun je de laatste km. bergop met volle bepakking wat afkoelen.

Hen48

En ik vrees dat die bus tot aan het busstation rijdt en niet tot Reberty. Maar goed kun je de laatste km. bergop met volle bepakking wat afkoelen.

Hulst op 27 dec 2018 20:13

Bus gaat naar gare routiers Les Menuires. En daarna met de gratis navette naar reberty

Had ik kunnen bedenken, maar die rondrijdende bus heeft een eindtijd!!!

Hen48

Je kan toch skiën van folie douce tot in les menuires, hopelijk gaat de eitjes in les menuires dan naar boven

Had ik kunnen bedenken, maar die rondrijdende bus heeft een eindtijd!!!

Hulst op 27 dec 2018 20:35

Volgens mij gaan die toch vrij laat . En anders wordt het lopen . Er rijden nacht routes tot half 12 .

*bericht bewerkt door miepmiep op 27 dec 2018 20:57

anders moet je de hulplijn inroepen @skifan

Intussen is wel duidelijk, tijdig vertrekken bij folie douce, via Mont de La Chambre naar Reberty en daar afronden bij Chez Alfred, waar je 3 biertjes hebt voor de prijs van 1 biertje bij de Folie.

Hen48

@Hulst
Helemaal mee eens…
Of beter, meteen naar Alfred… nog meer bier voor minder

Bij nader inzien is het skien met drank op vergelijkbaar met het autorijden met drank op. Uiterst onverstandig en bovendien strafbaar.

Hen48

Een lekkere Fischer bij Alfred is een serieuze hydratatie🤣

Vraagje aan @Skifan. Zit er een wietkwekerij in het hoogste gebouw van het complex waar je in verblijft. Het is opvallend dat enkel op dat gebouw de sneeuw is verdwenen.

Hen48

Vraagje aan @Skifan. Zit er een wietkwekerij in het hoogste gebouw van het complex waar je in verblijft. Het is opvallend dat enkel op dat gebouw de sneeuw is verdwenen.

Hulst op 31 dec 2018 17:02

Nee, maar is een mezzanine die bijna het hele jaar is verhuurd en dus ook de hele winter verwarmd.

bon ski

@Skifan. Leuk je weer eens te horen. Had er natuurlijk weer een totaal verkeerd idee bij. Ik neem aan, gezien de entourage bij LM, dat het eens tijd wordt voor natuursneeuw. Liggen de pistes er wel goed bij ?

Hen48

@Hulst
Het is schoolvakantie dus wij zijn in Nederland. Onze huurders hebben prachtig weer en ik vermoed heel weinig sneeuw want sinds de dump van 40cm op 9 december is er niet veel meer gevallen.

bon ski

Net terug uit LM en een paar reisgenoten die de laatste 3vallees gondel/stoeltjeslift gemist hadden dachten ook met de bus terug te gaan, dat mag dus niet met ski’s.
Uiteindelijk zijn ze door het dal terug geskied (Bd cumin) en vanuit het dal in LM een bus gepakt naar croisette en ±1u15 later kwamen ze terug geskied in de wijk Preyerand :P

Plaats een reactie