Les Trois Vallées winter 2019/2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Sorry, my bad! Ik moet ook nog leren. Ik kan het niet meer aanpassen, dus vergeet die andere en we gaan vanaf nu verder hier met deze echte officiële, duidelijke Les Trois Vallées winter 2019/2020 verzameling van ervaringen, ideeën, nieuwtjes en foto’s.


“Volgens mij wordt het tijd om het winterforumseizoen te openen voor Les 3 Vallees…
Te beginnen met de nieuwe ski map. De kwaliteit is nog niet heel goed (hij komt uit de deze week uitgegeven persmap Trois Vallees 2019/2020), maar je kan de labels 'new' in ieder geval wel onderscheiden. Er komt vast binnenkort ergens een goed leesbare versie beschikbaar. Please share als iemand 'm vindt.”

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/7c4f24dced6c4d1dcbedf4ca...

Op Youtube staat een filmpje over nieuwe zaken in VT voor seizoen 2019-2020, helaas wel in het Frans

Ze spreken over verbouwing van centre sportif.
Alle activiteiten op de Cime Caron (nieuw gebouw, nieuwe liften).
Volgens mij zijn geen van die dingen af in 2019-2020.

Ben dan wel benieuwd of we die verbouwingen gaan merken in dit seizoen, misschien minder service in centre sportif ?
Misschien dat @Skifan iets weet ?

Op Youtube staat een filmpje over nieuwe zaken in VT voor seizoen 2019-2020, helaas wel in het Frans

Ze spreken over verbouwing van centre sportif.
Alle activiteiten op de Cime Caron (nieuw gebouw, nieuwe liften).
Volgens mij zijn geen van die dingen af in 2019-2020.

Ben dan wel benieuwd of we die verbouwingen gaan merken in dit seizoen, misschien minder service in centre sportif ?
Misschien dat @Skifan iets weet

Droopy2 op 27 sep 2019 20:11

had hem gisteren ook gezien. leuk filmpje … gelukkig wordt er nog redelijk wat ondertiteld wel in frans , maar dan kom je wel aardig uit.

Bij deze het belangrijkste van dit topic omdat ik toch niets te doen heb momenteel :P

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/with/72157711116…

Alle foto’s tot en met 1-10-19 van Skifan, als je het leest…dank voor de foto’s nogmaals, zoals altijd maar zet je trots is opzij en pak gewoon de draad weer op ;)
Het gaat niet om wie gelijk heeft en wie moeilijk doet en wat wel of niet kan…het gaat om positieviteit dat we allemaal hier op het forum hebben als het gaat om onze grootste liefde/hobby die we allemaal delen en dat is wintersport en het plezier dat alles eromheen ons geeft.
Doe het daar voor, je geeft een hoop mensen er een groot plezier mee die net zo gek als jou op wintersport zijn :)

Genoeg gezegd lijkt me…

Voor Freerider en alle andere ski-liefhebbers een overzicht van zo’n beetje alle veranderingen voor het seizoen 2019-2020

Val Thorens

  • Het tapis Campagnols is verplaatst in de richting van de Cosmojet om meer ruimte te creëren tussen de tapis.
  • De TS Glacier is afgebroken. Hiermee is een einde gekomen aan het skiën op de Péclet gletsjer. Tot 2001 was hier het zomerskigebied van Val Thorens.
  • De kabels en het hele elektrische systeem van de TPH Cime de Caron zijn vernieuwd
  • Op Plan Bouchet is begonnen met de grondwerkzaamheden voor de nieuwe verbinding Orelle – Cime de Caron is begonnen met de grondwerkzaamheden voor de aankomst van de nieuwe verbinding Orelle – Cime de Caron.
  • Op de Cime de Caron is begonnen met de bouw van de aankomst van de nieuwe verbinding Orelle – Cime de Caron.
    Overzicht (Drone) van de werkzaamheden op de Cime de Caron:
    https://youtu.be/jBVLbXyubsw
  • Piste Haute Combe (partie basse) is opnieuw gemodelleerd.
  • Omdat het centre sportif vanaf + maart slechts beperkt gebruikt kan worden wordt er gekeken naar de mogelijkheid om touroperators een “apres ski tent” te laten gebruiken bij P2.

Les Menuires

  • De cabines van de TC St Martin zijn vervangen door hetzelfde type gondel dat vorig jaar bij de TC Bruyères is geïnstalleerd. De elektrische installatie is vernieuwd en er zijn 16 cabines toegevoegd. Om de in en uitstap te vergemakkelijken vindt deze nu plaats op hoogte van de vloer van de cabine. In tegenstelling tot de cabines van de Bruyère lift hebben deze cabines wel bakken voor de skies aan de buitenkant.
  • Naast het vertrek van de TC Roc 1 is een garage voor 6 sneeuwscooters gebouwd.
  • De vervanging van de TC Masse 2 is één jaar uitgesteld.

Méribel en Méribel Mottaret

  • Op de Piste Choucas zijn sneeuwkanonnen geplaatst.
  • Naast de Piste Choucas is een nieuwe piste aangelegd: Piste Gypaète.
  • Nieuwe piste vanaf halverwege de Piste Face naar de Piste Rafford.
  • Er is een asfaltweg aangelegd naar de Col de Loze.
  • Het chalet (Cabane des Trappeurs) op de Mont de la Challe is een picknick ruimte geworden.

Courchevel

  • De TC Praz is vervangen door een nieuwe gondel met een aankomst op de plaats van de TSD Tovets.
    Voorheen:
    https://youtu.be/6BqkBcrxJJo
    Nieuwe aankomst:
    https://youtu.be/efVLTXBMLuA
  • De aankomst van de TSD Tovets is 100 meter naar beneden verplaatst (maar je kunt nog steeds naar de Plantrey lift).
  • Het hele gebied van Le Praz is veranderd, de gondel vertrekt nu vanaf de ondergrondse garage die is aangelegd. Op het dak eindigen in 2023 de wereldkampioenschappen.
  • Begonnen is met het aanpassen van de Piste Jockeys om deze geschikt te maken voor de heren afdaling in 2023. (Snif, was één van de mooiste piste in 3V).
  • Er is een asfaltweg aangelegd naar de Col de Loze.
  • De vervanging van de TS Creux Noirs door een sleeplift is een jaar uitgesteld. De Creux Noirs lift blijft gesloten omdat de fundering van één van pylonen beschadigd is door een aardverschuiving. De lift was deze zomer nog niet afgebroken: https://youtu.be/K5w_iTx6A-g
  • Voor het eerst sinds heel lang (1985 de Roc Merlet?) bouwt Courchevel weer een stoeltjeslift (4 persoons) zonder vertraagde aankomst in de stations. De lift gaat het nieuwe hotel dat bij Aquamotion wordt gebouwd verbinden met de Piste Tovets

Foto’s van de diverse werkzaamheden op: https://www.flickr.com/photos/skifan/

bon ski

Thx @skifan. Weet jij vanaf wanneer de liften langer open zijn? 1e of 2e week februari?

Volgens mij vanaf het begin van de Franse schoolvakanties: 8/2

null

bon ski

Ah jammer. Zit er de 1e week. Thx!

Val thorens begint te schitteren, nog minder dan 60 d
https://www.instagram.com/p/B3JQCeGCw6p/?igshid=1kj28q6k3idn…

Heb je al geboekt, Pieter?

@Skifan
Dank voor je overzicht !

VT; Wat betekend: “Omdat het centre sportif vanaf + maart slechts beperkt gebruikt kan worden”
Zijn het zwembad en Sauna nog wel open ?

Droopy

Heb je al geboekt, Pieter?

DrPhil op 3 okt 2019 11:32

Nog niet , ga niet meer met nieuwjaar, nu eerder maart april , en jij geboekt

Gaat wel een ferme verbetering zijn crime caron met orelle, goedkoop logeren in het dal en met 1 lift naar boven , spijtig moet je nog een ligt terugnemen

Thanks kerel!!! 😁👊🏻

Wat betreft de verbouwing van centre sportif in VT, ik heb de volgende site gevonden.
Helaas heb ik nog geen begindatum begonnen.
En gezien de omvang van het project vraag ik me ernstig af of ze dat tussen 2 skiseizoenen afkrijgen.

http://dubuisson-architecture.com/projets/centre-sportif-val…

Mmm voorpret kan beginnen
Val thorens

null

korte vraag.
we kijken naar Les Menuires voor de Paasvakantie. We gaan al jaren in de eerste week va de Paasvakantie (Montgenèvre, La Rosière, Fiss, Val Cenis,…) dus weten wat we mogen verwachten.

In LM zit er een groot prijsverschil in appartement tussen de eerste week (4-11/4) en de tweede week (11-18/4). Dat kan ik niet helemaal verklaren. De Fransen hebben nog gewoon vakantie (zie schema hierboven).

Zie ik iets over het hoofd? Als er één plek is waar ik het een week later zo aandurven is het LM wel, toch?

We kijken naar appartementen in de wijk reberty, dat ligt nog weer wat hoger tegen de berg op zo op het eerste zicht ideaal tussen 2 liften…

Alvast bedankt voor jullie input…

@Hampelman

Wellicht afbouw seizoen en minder drukte daardoor verwacht?, als het bij meerdere aanbieders zo is zal het wel een goede reden hebben ga ik vanuit.
in een week tijd kan er veel gebeuren maar geloof niet dat de sneeuw compleet zou verdwijnen ;), zeker niet eerste helft van april.
In heel Menuires zit je als je aan de piste zit altijd wel goed aangesloten op een goede piste qua kwaliteit in Reberty of Bruyeres.
Succes met boeken!

Goeiemorgen, de winter komt dichter ❄❄

null

De eerste sneeuw i Val Thorens:
https://youtu.be/_UeS1-EPIAU

Volgend jaar touraankomst op de Col de Loze:

null

bon ski

@Skifan
Dank voor het filmpje.
Ik hoop dat ze bij de aankomst op Col de Loze beter weer hebben als dit jaar in VT.

korte vraag.
we kijken naar Les Menuires voor de Paasvakantie. We gaan al jaren in de eerste week va de Paasvakantie (Montgenèvre, La Rosière, Fiss, Val Cenis,…) dus weten wat we mogen verwachten.

In LM zit er een groot prijsverschil in appartement tussen de eerste week (4-11/4) en de tweede week (11-18/4). Dat kan ik niet helemaal verklaren. De Fransen hebben nog gewoon vakantie (zie schema hierboven).

Zie ik iets over het hoofd? Als er één plek is waar ik het een week later zo aandurven is het LM wel, toch?

We kijken naar appartementen in de wijk reberty, dat ligt nog weer wat hoger tegen de berg op zo op het eerste zicht ideaal tussen 2 liften…

Alvast bedankt voor jullie input…

Hampelman op 6 okt 2019 17:40

Wij waren er vorig jaar tijdens de tweede week van de paasvakantie. We verbleven in Le Hameau de la Sapinière (aanrader en ook in Reberty) en betaalden inderdaad bijna een derde van de prijs t.o.v. de van de eerste week. Bovendien was de prijs van een skipas Trois Vallées ook een stuk goedkoper dan de week ervoor.
In les Menuires was de sneeuw op het einde van de dag nogal papperig, maar dat verwacht je natuurlijk wel zo laat op het seizoen en wanneer je na het skiën nog in je T-shirt op het terras kan aperitieven neem je dat er met de glimlach bij.
Wij dachten ook eerst iets over het hoofd te zien, maar dat was dus blijkbaar niet het geval. Misschien zo goedkoop omdat het de laatste week van het seizoen is? Via de lift ‘mont de la Chambre’ sta je op een oogwenk op 2850 meter hoogte en ski je zo Val Thorens binnen. Je hoeft je dus zeker geen zorgen te maken over de sneeuwcondities. Enkel op het einde van de dag moet je door wat pap, maar aangezien je dit op blauwe pistes kan doen, lijkt mij dat voor bijna iedereen makkelijk haalbaar.

Vanuit Reberty kun je overigens beter de Bruyeres lift nemen. Dat is even een stukje naar beneden skiën. Deze lift komt in 2 etappes op ongeveer dezelfde plek op de Mont de la Chambre uit als de lift met deze naam.

Hen48

Na de sneeuw van afgelopen maandag in Val Thorens, de zon van dinsdag in Courchevel op 1500 meter hoogte nog volop zomer bij het Lac de la Rosière:

bon ski

Sneeuwkanonnen draaien in Val Thorens , waarschijnlijk testen

Heb je al geboekt, Pieter?

DrPhil op 3 okt 2019 11:32

Nog niet , ga niet meer met nieuwjaar, nu eerder maart april , en jij geboekt

Pieter230976 op 3 okt 2019 12:29

Nieuwjaar te druk?

Heb je al geboekt, Pieter?

DrPhil op 3 okt 2019 11:32

Nog niet , ga niet meer met nieuwjaar, nu eerder maart april , en jij geboekt

Pieter230976 op 3 okt 2019 12:29

Nieuwjaar te druk?

kas op 25 okt 2019 09:08

Nee , valt mee in zo’n gebied , de reden is goedkoper in tussenseizoen

Eerste week van Januari , altijd 1 van de goedkoopste weken.
En geen enkel land heeft dan verlof , dus bijna geen skischoolklasjes , de pistes bijna voor jou alleen , gewoon door skiën tot in de lift , nooit aanschuiven , HEERLIJK! Zoals elk jaar nu ook weer eerste week van Januari geboekt , wel in PDS .
Volgend jaar weer naar Val Thorens , onze vaste stek om de twee jaar.

Wij hebben geen kinderen dus kunnen we makkelijk buiten het hoog seizoen . Let wel op het Russische nieuwjaar. Dan kun je wel wat dronken maloten verwachten. Bijv om 0900 bij de skischool aankomen met een halve liter bier. Die gast is dus ook weggestuurd bij het ESF.

To ski or not to ski, that 's not a question

De hele maand januari is in principe goedkoper en Les Menuires is dan nog het goedkoopste dorp van Trois Vallees en minder risicovol qua weer dan Val Thorens. Vanuit Les Menuires sta je bovendien binnen een half uur in het centrum van Val Thorens.

Hen48

Plaats een reactie